• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

"så helt främmande är vi absolut inte för tanken" ... lite märklig svenska va?! Och jag som är språktant... *skäms*

• snaily

Muggles
    nää nu får det sluta blöda snart!

Kängu, låter mysigt med hemmahelg, vad ska ni hitta på?

Nu säger jag hej hej för helgen och drar till Arboga! Om någon är i trakten får ni gärna komma och heja på Korven!

Tittar nog in på måndag igen efter vårt käcka "efter-samlags-test"... så, nu vet hela världen vad jag och maken ska göra på söndag kväll!

• Lapinette

snaily - kanske även förmedla det på FB !

• Ore

Kängu: Där ser du, bara att börja skriva ansökningen

Muggles: Låter som att din och makens tankar går litet jojo, och när den ena är på ett ställe är den andra på ett annat. Tyckte det lät som att ni hade en bra plan, att kolla runt litet vad ni egentligen är ute efter.

Men det är väl tre saker som är viktiga:
    - Kostnaden, och kalkylerna skiljer sig ju inte åt så förtvivlat mycket mellan olika hus, så det borde vara ganska lätt att räkna ut och komma överens om vad ni max vill lägga på ett hus.
    - Området, hur långt från stan kan ni tänka er att bo. Svårare att komma överens, kanske. Men borde inte vara omöjligt att ställa upp att "här, här eller här kan vi tänka oss, där och där är helt uteslutet..." Kompromiss...?
    - Huset i sig... Vissa saker går att förändra, vissa inte. Men ska man behöva renovera det första man gör tycker jag ju absolut att det måste räknas in i kostnaden... Man kan ju inte köpa ett hus för sin max-kostnad, och INTE räkna in de 150 000 man kanske måste lägga på att fixa huset inom de första två åren man bor där... En "måste finnas"-lista, en "får inte förekomma"-lista och en "vill gärna ha men inget måste"-lista är ganska bra...

Sådana listor gjorde jag och maken innan vi (= mest jag) letade runt bland husritningar. För vår del var det dock mest exteriör vi kollade på, jag ville ha ett klassiskt hus och maken ett modernt, vi har nu ett hus med ganska klassiska linjer men med moderna inslag. En lyckad kompromiss

• Ore

Glömde, Mugglan: Hoppas att det är de sista slemmiga resterna av "monstret" som kommer, och att det tar slut i helgen och du kan bada HELA semestern...

• Lapinette

Det viktigaste med ett hus är läget ... för man kan ju inte flytta huset . Resten går att fixa, om man nu vill och orkar.

• Lapinette

Tjejer ... tycker det är aaaaldeles för lite skumpa här idag!!! *plopp* Här kommer lite Roger till de som vill och önskar.

• Ore

Eftersom den är över webben och tyvärr (?) inte når ner till min mage, så tar jag gärna litet Roger och föreställer mig smaken. Tack lappis!

(Har en kyld flaska Billabong hemma som annars får duga som substitut...)

• Lapinette

Vi har två flaskor skumpa i kylen och åtminstone en blir det ikväll.

• Lapinette

Inte mycket party-party här inne! Är alla ute i solen?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor