• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Nä, men det är inte mer än 5 eller 6 mil di från den lilla lilla byn jag ska flytta till! Norr om Kalmar ska jag bo. Nära Mönsterås.

FruCicci skrev 2009-08-27 20:50:06 följande:
    pb, bor du i Kamlmar?nära "hem" till mig då
  • kängu

Cicci, bra att du fått hjälp! *kramar* Hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt, det som tynger dig o får dig att må dåligt.

Stackars lillan! Jag fasar lite inför första vaccinationen.

Jag dricker ett glas rött,också gott

Vickan, vilken vecka är du i nu?

• start september

PB, det låter jättebra med buden tycker jag!

Jag har varit utanför Mönsterås på sommaren när jag var liten. Jättefina trakter!

• viktualia

Kängu - v 14 är jag i... (det är småbökigt att hålla ordning på det där.. tur att man kan räkna ut det på nätet lite snabbt.. min hjärna är full med en massa annat...)

• start september

Tips inför vaccinationen kan faktiskt vara att ge alvedon, så slipper barnen ibland en del elände. Visst, man ska vara restriktiv med alvedon, men jag har tyckt att det har hjälpt bra.

• kängu

Ego- såg att mitt "drömjobb" är ute på annons... frågan är, ska jag söka eller inte? Jobbet är i Sthlm, och nästan heltid. Maken vill mer än gärna vara pappaledig, men frågan är om jag vill börja jobba så mycket så snart? Skulle i så fall börja om kanske 2-3 mån. Sen innebär det också en rejäl flytt, vilket iofs känns rätt OK... Kan ju söka i vilket fall, men om jag kommer på intervju måste jag veta vad jag ska säga.

• kängu

Start, tack för vaccinationstipset, så ska vi göra!

Vickan, redan v. 14

• viktualia

Kängu - man ångrar saker man inte gjort och chanser man inte brytt sig om mer än de man testat... så SÖK!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor