• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

Du vet i amerikanska filmer där det alltid är någon riktig lusk de ska hem till? De bor i sådana där trailers, alltså som en jättestor husvagn.

Det här är en som är 30 m2 med två sovrum och "vardagsrum" plus kök och toa med dusch.

vi köpte den och ställde upp här när vi var på väg att bygga nytt hus och behövde bo i den under tiden.

Det som är riktigt bra med en sådan är att eftersom den har hjul så behöver man inga bygglov, utan de som har en tomt som inte får byggas på (tex en ö i skärgården eler så) kan ställa upp den och få sin sommarstuga helt utan problem.

Andra bor i dem istället för lägenhet, eller har dem på camping, eller medan man bygger sitt hus.
    Hade vi bott kvar här hade jag gjort blomsterverkstad av den efter bygget...

BrudSommar2006 skrev 2009-08-27 14:50:59 följande:
    Passionsblomman, du nämnde villavagnen men jag vet inte ens vad en sådan är?
  • sweetstreet

å EA det är verkligen spännande med ditt körkort också!!
    Hoppas övningskörningen går galant!

Och din aku verkar väldigt avancerad för en som inte är insatt....!
    men jag håller tummarna för att din kropp svarar bra på den.'
    Däremot har jag ingen aning om ifall pergo är bra eller dåligt.
    haha, jag ahde nog kört med det bara för att ha både hänglsen och bälte på, men det är ju jag det....

• sweetstreet

PB,
    VAAAA?? KAN man softa emd en film och käka godis???!?!?!??!?!?????????

Haha, jo jag har gjort det med. Iallafall softat med film. men nu är det mest sociala aktiviter på g, Och imorgon o llördag har jag tänkt att INTE vara social utan att få hänga med mig själv här hemma och njuta de sista kvällarna innan det blir nattningar etc igen. Då ska jag nog läsa bok eller kolla film....
    Sedan har jag faktiskt planerat in lite mer rensning o städning också på lördag, men det tycker jag faktiskt är mest avslappnande. jag gillar att ha något att pyssla med...
    Dessutom är det ypperliga tillfällen att få lyssna ikapp de Sommarpratprogram jag inte alls hunnit lyssna på men som jag ville under sommaren. Så jag drar igång datorn och sr´s websida och lyssnar medan jag pysslar och plockar här hemma. Det är faktiskt riktigt mysigt!

• sweetstreet

Nä gott folk.
    Nu måste jag packa ihop och dra till jobbet!

Kraaaam till er alla!!!

• Fru E

Sweetan-jo jag lutar åt att köra med Pergo också eftersom det tar bort spottingsen och då kan jag ha en orosfri månad
    Hehe tar inte körkortet förrän i vår så du får hålla tummarna läääänge men tas tacksamt emot!

PB-ahh så du är en novis på Skåne, då har du allt missat nåt

• BrudSommar2006

Passionsblomman, då håller jag tummarna för att ni får den också såld då!

Här är en till som är en novis på Skåne men vi funderar på att hyra stuga där en vecka i sommar, där eller möjligtvis Danmark. Har ni sådana där läskiga maneter som man har på västkusten hos er?

• Piggelin1

Ahhh PB - har du hela Skåne kvar - då har du ju hur mkt som helst att upptäcka! Jag älskar Skåne!!!

Bokade ett weekendpaket på detta stället häromveckan, ska bli kanonmysigt!
    www.karnelund.se

PB igen - spännande värre nu med budgivningen!

• Piggelin1

BS - det är inte maneter jämnt & ständigt på västkusten Franför allt så är vattnet SALT (=underbart!).

BS - håller med föregående talare - du är befriande ärlig & jädrigt rolig

• Ore

Nu tänker jag vara litet ego här: Vad har bäst effekt mot halsbränna. Testade att köpa Samarin igår. Kände effekt, men den är inte så värst långvarig har jag märkt. Finns det något bättre att prova?

För övrigt så har jag gått hela dagen och känt mig otroligt lycklig, glad och tacksam över att jag inte har några som helst känningar av foglossning. Känner mig väldigt rörlig, överlag, och det är jätteskönt. Att förlora min rörlighet är ett mardrömsscenario för mig.

Nu ska jag boka in ett möte, sedan gå förbi "min" processenhet och efter det fortsätta hem och vila mig ett tag innan jag åker upp till husbygget. Ländryggen är väl det som får sota litet för mina promenader.... Någon som har ett bra stretchtips för hur man som gravid kan stretcha musklerna i svanken/ländryggen? Magen är i vägen för mina vanliga stretchövningar.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor