• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Mrs  B

PB
    Vad skönt att det inte var helt kört med äggstocken!!!
    Håller tummarna för att det går vägen till helgen!
    Vill också gärna se länken.....
    Och behöver du ett stopp ca 1h innan Malmö så kan jag ha kaffet igång.

Lappis
    Vad kul att det har börjat hända saker med adoptionen nu.
    Håller tummarna för morgondagen!

Izzie
    Krya på dig!!!!!

• Mrs  B

EA
    Har du tid med lunch på tex torsdag????

• FruCicci

Jag har ombokat min lunch som jag skulle haft i morgon till fredag, så jag kan ju inte fredag AM.
    Jag är inställd på morgondagen. Tid och plats?
    mer hinner jag inte skriva just nu!

kram

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-08-25 18:23:41 följande:
    Jag har ombokat min lunch som jag skulle haft i morgon till fredag, så jag kan ju inte fredag AM.Jag är inställd på morgondagen. Tid och plats?mer hinner jag inte skriva just nu!kram
    Oj vad synd! Men luncha ni som planerat onsdag! Jag får vara med nästa gång istället. Jag fick en läkartid kl 12 (och hade då tillfälligt glömt lunchen) - inför operationen - så den kan jag ju inte missa.
  • Fru E

Mrs B-eventuellt lunch på torsdag, har ett oinbokat möte på torsdag eftermiddag som ännu inte är bestämt som jag väntar på. Har jag inte mötet så kan vi luncha . Ska till akun på morgonen så passar bra att vara i H

• Fru E

PB-roligt med många som vill titta på ert hus!
    När börjar budgivningen?

• passionsblomman

EA&MJ; mäklaren sa att hon medvetet styrt det lite så att det ska starta efter morgondagens visning, då blir det mer fart sa hon.

OOOH det är så spännande så jag smäller av!

• Fru E

PB-ja det låter smart att först hala in alla så de bjuder ordentligt

• passionsblomman

Gissa vad jag just gjorde?
    Jag anmälde mig till högskoleprovet!

Jag hade ju tänkt plugga ett starta-eget-paket via KomVux här i Sthlm nu, men dels flyttar vi ju, och dels fick jag inga studiemedel för att läsa på gymnasienivå, för jag har redan läst både på fhsk och KomVux så de terminerna är slut.

Jag vill absolut starta något eget och tänker INTE göra som "alla andra" och bara skaffa en butik som sedan ens make ska sköta all ekonomi runtikring. Jag tänker kunna SJÄLV så nu vill jag försöka hitta ngt jag kan läsa i vår som hjälper mig på vägen mot mitt eget företagande.

Det skulle passa väldigt bra ihop med att vara gravid under våren, tycker ni inte?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor