• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

Brudsommar - ellos hade en del sånt också.... nätbeställningar behöver ju inte ta superlång tid!

Sweetan - alltså.. jag är klart dålig på partaja.. det brukar egentligen bara bli vid jul när vännerna samlas i min hemstad.. då kan vilda nätter med grymt sen hemkomst uppstå... lär inte hända i år.. jag är ju nånstans runt vecka 30 då....*garvar*

• FruCicci

Koko,
    grattis igen!!!!!!!!!!!!!!
    Vätar med spänning på mer detaljer....
    ambulansfärd och akutsnitt lät ngt det

kram till hela familjen

• sweetstreet

Men OJ!!!!
    Det lät dramatiskt med Koko och Connys lillebror!!!

• Telis

Hej, jag är fortfarande hemma och vi ska inte åka till USA. Maken vaknade med feber och halsont imorse. Hade det inte varit för svininfluensan och Televinken hade vi inte tänkt två gånger på det men nu finns det annat som är viktigare. Nu får han krya på sig ett par dagar (han har ingen hosta iallafall så det är säkert inte influensan) och sen får vi se vad som händer. Kanske åker vi till Grekland, precis som jag ville från början.

Muggles, jag vet inte om Televinken vinkade precis, det såg mer ut som om han gav oss fingret. Han hade definitivt fem fingrar på ena handen med det vara bara ett av dom som hade spretade med och det såg ut att vara långfingret.

Nenne lever och har hälsan. Hon har inte börjat med sprutor än men jag antar att hon ligger lite lågt här i tråden för att slippa en massa press och ståhej om nästa IVF. Ibland mår man bäst av att stoppa huvudet i sanden och tänka på annat.

Stort GRATTIS till koko och hela kokofamiljen!! Jäklars vilken snabb förlossning det måste ha varit! Ser fram emot att få höra mer.

PoK!

• MSW

Hej! Nu är vi hemma från all vår semester (rhodos och Gullholmen), och jag tror att jag har läst ikapp allting.. (ni skriver juh som galningar allihop nu när de flesta är tillbaka efter semester..) Jag hade dock inte ens tänkt försöka komma ihåg och kommentera något!

Men vill så klart skicka en super stor kram till Mugglan efter allt som har hänt! *stor puss och kram*

Och så vill jag även såklart skicka ett stort grattis till Koko med familj! Ser fram emot att får höra hur fler detaljer om förlossningen!

Nu ska jag lämna datorn! återkommer på måndag!

• viktualia

Telis - OJ!!! Livet är ju lite lätt oförutsägbart.... hoppas att maken kryar på sig snabbt och att ni får en mysig semester i alla fall!!

• fru AM

Grattis Koko med familj! Hörde nyheten i parken i eftermiddags där jag råkade träffa Cicci. Ska bli spännande att läsa mer detaljerat. Hoppas såklart ni mår bra. Pussa på fjuniga huvudet från mig!

Telis: Men oj! Hoppas maken kryar på sig! Kram!

• Vännerfan

BS,
    Barnet kommer en onsdag pga att 8 av 8 möjliga i släkten gjort det! Lite scary, men så är det så allt annat är otänkbart!

Fodrade gummistövlar är tillräckligt varmt om man har Polarns (t.ex.) tunna ullstrumpor och sen ett par raggisar utanpå. Prinsen var kall om fötterna en dag i vintras och då var alla de andra barnen det också och det var många minus ute och de fick till slut gå in. Dagis vill ha fodrade gummisar för de anser att de håller tätare än de bästa kängor och det är nog sant. De andas ju dock inte, så därför är det så bra med ull för det värmer ju även om det är kallt.

Granngården är mitt tips på affär för gummistövlar. Letade också överallt förra året, men på Granngården hade de fullt sortiment med precis varenda storlek. Är kanske dock ingen affär man hittar i city dock. Dessutom har de Tretorn, som ska vara en av de allra bästa. Gällande ytterplag och skor köper vi ju bara det bästa vi hittar då sonen använder det hela tiden på dagis.

Vickan, Det var en läkare jag var hos, inte min BM. Men min BM är jättebra hon också.
    Trodde också vi skulle vara äldsta föräldrarna när vi flyttade till en mindre stad, men t.ex. så är Prinsens bästa dagiskompisars föräldrar över 40, han närmare 50 och hon 42-43. Och andra känns inte mycket yngre de. Men en av tjejerna på FL som jag gillar bäst är bara 23 och där känner man verkligen hur åldern säger långt ifrån allt. Jag upplever henne 10 år äldre pga allt hon varit med om i sitt liv. Tror livssituationen är det som mest avgör hur mycket gemensamt man har.

Har inte läst ikapp allt än, ska fortsätta nu. Men just det Vickan! Jag testade ju Lergigan comp idag, tog en tablett klockan 6 när jag ändå skulle upp och kissa och de blir man INTE trött av kan jag lova! Det var helt omöjligt att sova mer efter det! Jag som aldrig dricker kaffe blev helt drogad på koffein! Så för mig blir det nog comp-fritt på helgen så jag kan sova mer och sen comp på veckorna när jag jobbar.

VA?! Har Koko fått???? Ser detta nu när jag ska posta! Grattis, grattis, måste läsa allt nu...

• snaily

Men oj Telis, vad snopet! Jag undrade lite för en stund sen när jag såg att din "plupp" var grön. Hoppas verkligen maken kryar på sig snart så ni kanske kan få lite Greklandssol på er istället då! (Blir genast supersugen på en medelhavsresa själv, men har man skaffat sig en Korv så har man...)

Välkommen tillbaka MSW! Har semestern varit bra?

Akutsnitt lät dramatiskt som 17! Väntar med spänning på närmare förklaring.

• Vännerfan

Nej, vad tråkigt Telis! Men hoppas semestern blir bra ändå!

Ambulansfärd och akutsnitt lät ju väldigt scary, skönt att allt gick bra!!! Stor kram Koko!

Vickan, Cider-nr är noterat!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor