• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Vännerfan

Telis, Stort grattis till fint RUL! Och till en liten snopp! Men att det kan vara så lätt att se kön, jag kommer säga till att jag defintivt inte vill veta, så att de inte zoomar in några ädla delar när det blir dags för oss!

Som Mugglan skrev så gick mitt VUL idag jättebra och jag känner en enorm lättnad. Jag hann bygga upp så mycket oro att jag höll på att bryta ihop redan redan när vi satte oss inne hos läkaren.
    Det var dock som jag misstänkte inget problem alls att väl få till ett ul när man väl krånglat sig igenom att argumentera sig till att få en läkartid. Hon sa också upprepade gånger att det bara är att jag säger till min BM om min foglossning blir värre så får jag tid hos henne igen och så "ordnar hon" det. Dvs sjukskriver mig. Man kan få bli det på deltid också och det tror jag skulle kunna hjälpa väldigt mycket, men det beror ju på hur ont jag får. För jag har redan rätt ont, speciellt igår när jag varit ute och gått med stavar kvällen före. Det kommer jag inte kunna göra mer. Det får bli cykling i stället. Sen fick jag Lergigan comp också och så konstaterade vi att fosterdiagnostik inte är något vi kommer göra då jag ändå i slutändan inte kan ta bort mitt barn. Grät några tårar av lättnad över att "få" slippa det.

Nog om det!

BS, Till mig har de sagt att i vecka 17 eller 18 (beroende på vilket sätt man räknar de där veckorna på) är alla bebisar lika stora; det är därför man tar så stor fasta vid tiden man beräknar utifrån RUL.

Åh, vilka mumsiga recept ni bidrar med! Och vad mysigt det där stället ni skulle till verkade MrsB! Har antecknat det för någon övernattning framöver! Nu till hösten kommer vi nog dock ta Stufvenäs eftersom de har spa.

Muggles, Bra gjort att fixa tid till någon att prata med! Jag tänkte på detta redan när vi plussade så nära varann, att antingen blir det superkul eller så blir det väldigt jobbigt om det inte går vägen för en av oss. Och jag är SÅ ledsen för att det blev det senare. Jag är nog lite trög, men jag har nog inte riktigt fattat det som hände än. Och jag tror också, liksom Ore tror jag det var, att det är svårare att få mf när man redan har barn för då vet man vad man mist på ett annat sätt. Iaf tror jag att jag skulle tycka det. Första graviditeten var det hela ju jätteabstrakt och man fattade ju inte ens på slutet att det garanterat skulle komma ut nåt/nån.

Ore, Spännande med trädgårdsdesigner! Jag tänkte också kontakta en sådan för jag behöver tips med vår trista framsida. Och jag tror det blir billigare i längden att ta hjälp av ett proffs som vet i vilken takt olika saker växer och vad man kan ha i vilken jord och vädersträck än att experimentera själv.

Ang. föräldrar-utbildning var vi också på en rätt bra sådan i aula-format. Men jag tyckte det först var på profylax-kursen man fick verkligt bra tips. Ni ska inte gå en sådan? Kan iaf varmt rekommendera det! En oerhörd hjälp tycker jag det hade varit att få hjälp med att klocka både själva värken och tiden emellan så man kunnat slappna av då. Tyvärr kunde ju inte jag få den hjälpen med mina oregelbundna värkar som ibland kom 2 och 2 dessutom.

Cicci, Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Nästan 3 mån utan sex lät som vääääldigt länge för att vara ni, så grattis till det också. Jag minns ju hur snabbt ni var igång efter förra gången (aj, det gör ont att ens tänka på det !

Vad mer, lycka till Koko om jag inte hinner säga det senare! Ser fram emot en förlossningsberättelse där du gör fransk manikyr under förlossningsarbetet (fick nys om planerna på FB )!

• fru AM

tjoho telis - en perfekt kille! Vad glad jag är för er skull! Det är så kul att vara pojkmamma och bli behandlad som en drottning (av sonen alltså)

ha det så underbart härligt i usa nu och hälsa maken!

storsonens fotbollslag vann med 3-1 och livia hade det superbra hos sin kompis- nu ska vi äta pizza!

kramar!

• Vännerfan

OJ, vilken tid mitt inlägg tog att skriva! Ore hann före med ul-daterings-grejen!

Mitt BF är förresten 15-16 mars, men den kommer inte förrän den 17:e för den måste komma på en onsdag!

• Vännerfan

Kram tillbaka till AM! Här kommer det nog bli friidrott ikväll. I love!

• Vännerfan

Nej, nu ösregnar det visst på arenan. Då kommer det ju inte bli någon bra höjdhoppsfinal.

• Vännerfan

Nu ska jag sluta prata här för mig själv och bänka mig i soffan på allvar en stund innan maken och sonen kommer hem från nån affär som hade utförsäljning.

Tjingeling!

• FruCicci

Grattis grattis grattis igen Telis, det är en fantastisk grej att vara pojk mamma. Och det är fint om man nu får en tjej sen att ha en storebror som tar hand om henne
    Hoppas han blir en liten mini kopia av din make, som min son är -det är sååå coolt
    Såååå glad för din skull!
    Här finns massor med blått om du vill låna!

• FruCicci

Vänner darling - grattis till fint VUL!

• Lapinette

Kikar in lite snabbt och har lånat svärmors dator för att titta hur det gått för Telis. Så du hade rätt - det är en kille! Åhhh... vad härligt att allt spåg bra ut.

• FruCicci

Jag har fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyndat idag!
    Åhlens hade halva priset på rean och jag lyckades få tag på ett par vinterkängor till Victor. De hade kostat 800 kronor och var nedsatt till först 499 och sen 300, jag uppfattade det som att det var 30% på reapriset, alltså 210 kronor, men det vare 50% tjohoooooooooooooooooo så jag fick ett par fina SuperFdsit kängor för 150 kronor, helt jä-la otroligt!
    Skålar jag för i rosé nu!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor