• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • FruCicci

AM, nu ska jag nog ta La Scodetto faktiskt. Det är ju inte så långt bort.

Tack för fina grattis på min bröllopsdag
    Nu drar jag...

Kommer in senare måste ju se vad BS har för ngt i magen

• Mrs  B

Kängu
    Ja, just den sociala biten har varit mycket bättre med Malte och det har varit skoj. Men sen har vi ju tyvärr haft många andra problem med Malte som vi inte hade med Max. (sjukdomar och allergier) Och det har ju också tagit energi från en.

Hoppas det blir bättre för dig nu när allt drar igång!

Nu är allt klart och bokat!!!!
    Tomarps gård blev det och det ska bli såååå skönt!!!

Ingen tv på rummet, förhoppningsvis god mat och dryck, bastu, cyklar, sjö, promenader osv......
    Jag längtar....

• muggles

MrsB: jag förstår det. Men jag tror också att det du gick igenom var MYCKET värre än för mig. Ditt foster var ju ett litet barn och du hade ju kommit mycket längre. Fram till v12 "räknar" man ju lite med att vad som helst kan hända men det gör man inte vid RUL... Jag tror inte det går att jämföra, det måste ha varit fruktansvärt!

Cicci: jodå ÄL test finns kvar från mitt mission i maj Om grav hade gått bra hade jag skänkt dem vidare men nu behöver jag dem själv. Läkaren sa att man bör vänta med samlag tills man slutat blöda. Helst ska man vänta med barnförsök tills man haft en mens, så att man vet att alla rester har kommit ut och att kroppen fungerar normalt igen. Och det är ju inget konstigt med det. Jag är väldigt glad att jag slapp druvbörd iaf, då hade det varit lätt kört för vår del. Rent psykiskt känner jag/vi oss redo för nya försök ganska snabbt.

Kängu: jag känner igen mig också även om jag hade fler att umgås med. Ditt problem är väl att du inte fått ngn föräldragrupp ännu. Jag hade både Magplask-kompisar, föräldragruppskompisar och trådisar (Vänner) att umgås med. Plus "privata" kompisar som var mammalediga (bla Piggelin). Det gör STOR skillnad. Man kan inte sitta ensam hemma med en bebis till sällskap bara - då blir man tokig! Det är mao inte dig det är fel på! Tyvärr har jag möte på mån kl 9-13 och återbesök på Sahlgrenska på tis, så jag vet inte om jag kan de dagarna. Om återbesöket visar att allt inte kommit ut så kanske de skrapar med en gång(?) och då blir jag väl kvar där under dagen. Ons har jag möte men tors-fre hade funkat för mig, men kanske inte för dig? Tors ska jag klippa mig kl 12 så lunchen får bli kl 11 i så fall?

• kängu

Mugglan, visst är det så- inga utav mina "privata" vänner har barn (och de jobbar dessutom dagtid). Tror säkert att det blir bättre när aktiviteterna kommer igång härute. Sen är jag ju en ganska rastlös typ, och det gör ju inte saken bättre. Torsdag ska vi på 2 månaderskollen kl 11 så det går inte.... ska kolla upp fredagen, eventuellt så åker vi iväg över helgen och då åker vi redan på fredag morgon. Återkommer! Annars får vi ta det veckan efter det, för det vore supermysigt att träffas!!

• fru AM

MrsB: Så kul att det blev Tomarp! Ett av mina favoritställen! Det är en annan ägare nu än när jag var där men jag tror att det gjort maten ännu bättre! Jag minns faktiskt vistelsen där som helt magisk (och det hade INTE med sällskapet att göra)!

• fru AM

Muggles: måste bara säga att jag beundrar dig för att du är så cool och stark. Stor kram!

• Tinga

Hej!

Är bara inne en snabbis mitt i allt flyttstökande och renoverande, men såg att Muggles fått ett MA. Så trist att höra. Ett regelrätt missfall känns ju som att det vore lite "bättre", så att man åtminstone får ut eländet och slipper gå i en massa veckor och tro att man är gravid. Hoppas nu att allt kommer ut, så att du slipper skrapning. Stor kram!

Skickar iväg ett gäng kramar till er andra också; hinner inte mer just nu.

• muggles

AM: jag är inte starkare än ngn annan - man klarar det man måste klara. Vad skulle alternativet vara? Jag var jätteledsen och grät massor sön-mån men redan nu har jag accepterat att det hände och det känns skönt att det verkar ha kommit ut. Nu blöder jag inte längre så mkt men jag känner mig lite svag och mörbultad. Blodbristen kanske. Barnmorskan förklarade att tabletterna får livmodertappen att öppna sig 2-3 cm så det är ju som en miniförlossning (fast smärtan var ju inte i närheten av en riktig).

• Liten med Mindre

Muggles - läskigt med klumpar. men hoppas att det var "allt". Kramisar!

Frullis - magen är stor o fin, redan nu. men det var den från början. Svullen som attan, och maken gläds åt att hyllan byggdes ut tidigt, så att han får nåt positivt ut av detta redan nu (inte bara en neggig, rapande fru som saknar lust ). Fast tack o lov är magen tillräckligt liten för att mammabyxorna ska vara lite för stora. Är inte helt överens med min svällande kropp än, det blir lättare när jag vet att det är Grynet som tar plats och inte luft.

Telis - sist trappades illamåendet ner från ca v 10, så liiite bättre är det nog nu med. Men det är ju några veckor kvar till toppform.

BS - skönt att kollegan hittade sin son i tid! Och vad gäller budgivning så fick vi lägga första budet, men det är visst 3 intressenter, så vi får se.

Lunch nästa vecka låter skoj, om inskolning fortsätter som nu. Ska hålla mig uppdaterad. Bara det blir ett ställe utan grill-os.

Ska krypa ner i sängen o sova lite nu.

Massor med grattis på bröllopsdagen till Cicci och i förväg för MrsB. ut o roa er tycker jag med!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor