• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Muggles - stora kramar härifrån med. Fy så hemskt att det gick snett. KRAM! Hoppas pillren gör vad de ska nu då - kvickt.

Frejis - ta hand om dig och lycka till med alla trasslande värden!

FruLlis - bra att du ger livstecken lite då o då!

Sweet - njuuuut av din "lediga" tid! Vet att det är grymt svårt när man väl är ensam, men ändå så skönt!

Vi har haft 2 härliga veckor i Dalarna. Vandrarhemsboendet gick kalasfint, och vi turistade i lagom takt om dagarna. För barnfamilj kändes vandrarhem verkligen idealt. Och för den som tänker sig åka runt Siljan så är vandrarhemmet i Rättvik OK, Orsa fint, Mora kasst och Gesunda mysigt o familjärt. I björnparken lämnar man lämpligen vagnen hemma och har bärstol eller barn som går själva.

Två incidenter dock - lyckades få en jättebula på benet som vi inte visste vad det var - muskelbristning eller blodpropp? Fick råd att åka till akuten mitt i natten och satt där ett par timmar. De gissade på ett bett trots att jag inte hade minne av något sådant. Men morgonen efter så syntes ett bitmärke i den ömmaste delen av bulan (som var 8x11 cm som störst).

Sen på vägen hem så blev maken klöst i ögat av Mindre, så att en flik av hornhinnan lossnade. så han blev lätt invalid några dagar medan ögat värkte. Stackarn!

Annars mår jag fortfarande som jag förtjänar - klump i halsen och tråkig att vara med. Men vi tuffar på med inskolning, även dag 2 ville liten tjej inte gå hem när jag kom - hon knappt lyfte på huvudet när jag kom.

Sen har vi börjat husletandet med ett hus som vi efter visning nog kan tänka oss att buda på. Gissningsvis blir det dyrt, men vi får väl se...

Kram till alla som jag glömt kommentera, läsandet gick ruskigt snabbt...

• fru AM

Ore: du vet väl att du gärna ska hålla inne med bebisen till 16 november - vi har två trådbebisar den dan och ser gärna en tredje!

• kängu

Dessutom är den 16 november en väldigt bra dag

• fru AM

Förresten kan intresseklubben anteckna att Hektor idag vänt sig även från rygg till mage (samt NÄSTAN krupit lite - enligt fadern). Helt fantastiskt tycker hans töntiga föräldrar!

• fru AM

Kängu! Även du!!!???? Coolt!

kängu skrev 2009-08-18 20:43:39 följande:
    Dessutom är den 16 november en väldigt bra dag
  • kängu

AM- har inobxat dig!

Värst vad jag inboxar folk till höger och vänster!

• BrudSommar2006

Sweet, så fantastiskt skönt med sovmorgon, även om jag förstår att du kommer att sakna dem!

Liten, vad läskigt med bettet och ännu läskigare med makens öga! Tur att det inte blev värre och att han återhämtat sig.

Båda mina kusiner har ju barn som är tvåspråkiga, min kusin som bor här är gift med en australiensare och min andra kusin bor i Tyskland. Problemet när alla träffas är att de då måste prata engelska eftersom tysken inte pratar svenska även om han förstår en hel del så då blir det problem för de tyska barnen som bara pratar tyska och svenska. Barnen sinsemellan pratar ju svenska så där fungerar det.

Min arbetskamrat fick förresten hem sin son i torsdags natt, berättade jag det? Jag vet inte hur det gick till men antar att de hittade honom på den där konserten de trodde att han kanske skulle vara på. Fast sedan tog han tabletter på fredagmorgonen så de fick åka till sjukhuset, där stannade han till igår då han flyttades till psyket och nu ska hon vara där med honom i alla fall i några dagar till innan hon kan komma till jobbet. Tur att de hittade honom i alla fall även om det verkar dystert ändå.

• BrudSommar2006

Min brors sambo har en bror som har två barn, en tjej och så en handikappad kille som de inte vet hur länge han kommer att finnas hos dem. De har stått i adoptionskö för att få ett syskon eftersom de inte tordats skaffa ett till barn själva eftersom det tydligen inte är säkert huruvida det är ärftligt. De skulle få hem sitt barn till hösten var det tänkt men nu är frun gravid och de ska ha ett biologiskt barn till i alla fall i början på nästa år, en tjej. Antar att det betyder att någon annan just hamnat ett snäpp längre fram i kön.

• BrudSommar2006

Önskar så att jag kunde joina alla andra den 16:e november!

• Ore

Ja men 16 november funkar finfint för mig Är mer orolig att det ska gå jättelångt över tiden... 3 dagar överlever jag!

Grattis till Hektors krypframsteg!

Liten: Läskigt med en sådan bula av ett bett... Jag blev rejält svullen en gång av ett "blinning"-bett vid handleden (är blinning det korrekta namnet eller ett lokalt?) Grå avlånga djur som trivs runt bl.a. hästar är det i alla fall...

Och stackars maken med rispad hornhinna... Det kan göra så jäkla ont, jag rev mig på en gren en gång. Bröt den tävlingen och hade halvt panik i fem minuter för att jag undrade om jag fått en permanent ögonskada.

BS: Skönt att kollegans son kommit tillrätta, även om han verkar må otroligt dåligt. Hoppas att de tar det på allvar, och att han får bra hjälp...

Jag och maken har suttit förvånade när vi fick hem blanketter för val av vårdcentral. Hur ofta uppdateras det? Den vårdcentralen som vi var listade vid är den som låg närmast den adress i Gbg som vi flyttade från för över fem år sedan...?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor