• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Linadesign

Rolig läsning i denna tråd.
    Men jag tror man kan komma undan med en hel del trashigheter trots allt. Nu när vi här är mitt inne i all bröllopsplanering så tycker vi att allting handlar om axelbandslösa klänningar, secret box, rosa fluff, sockerpastatårtor m.m vilket gör oss spyfärdiga. Men för ett halvår sen, innan jag börja planera bröllop, så hade jag aldrig hört om secret box. Jag visste inte vilket brudmode som gällde, vilka färger som är vanliga, hade inte hört om spexiga bröllopsdanser m.m. Så om gästerna inte springer på bröllop stup i kvarten eller hänger här på BT som vi, så tror jag inte de tycker allt det där är uttjatat eller trashigt. De är utanför hela den här bröllopsbubblan. Och tur är väl det.

• Heloise

pulverdieten åker jag dit på *räcker upp handen*

• Fly by night

Rosa ?bubbel? till brudskålen - "Nattklubbsskumpa" är där ett skällsord som har sin tydliga förklaring. ?Schlagervarning? är en annan beteckning på detta ?otyg?.

• Heloise

hetsbantning överhuvudtaget är jag skyldig till

• Heloise

jaaaa uscha!
    Fly by night skrev 2009-07-02 16:54:55 följande:

Rosa ?bubbel? till brudskålen - "Nattklubbsskumpa" är där ett skällsord som har sin tydliga förklaring. ?Schlagervarning? är en annan beteckning på detta ?otyg?.
  • Svanboet

Åh åh åh! Jag har en till!

Mata varandra med tårta eller hålla glaset/hälla skumpa åt varandra! Finns det något mer som tyder på att man inte är själständig mån tro - nu t.o.m. matar vi varandra!

• J D

Svanboet skrev 2009-07-02 16:58:11 följande:
    Åh åh åh! Jag har en till!Mata varandra med tårta eller hålla glaset/hälla skumpa åt varandra! Finns det något mer som tyder på att man inte är själständig mån tro - nu t.o.m. matar vi varandra!

Hahaha, underbart! Fast ännu bättre om brudgummen sonika tar bruden i knät och matar henne för att manifestera den rätta maktordningen.

• Heloise

Ringkuddar oavsett om det är barn eller hundar som har dem

• J D

MV85 skrev 2009-07-02 16:52:17 följande:
    J D skrev 2009-07-02 16:50:50 följande: Vad tänker man då?"han kommer älska mig om jag bara blir smal"? eller "han älskar mig mer om jag är smal" eller "jag blir lycklig bara jag blir smal" ????

Jadu, fråga mig inte. Jag säger som min kompis: ät lite mer, du har en brudklänning att fylla ut .

Svar på tråden Trashigaste bröllopet