• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Heloise

bling-bling ringar är jag oxå skyldig till; snart är jag en tvättakäta trashbrud ala Britney Spears

• Hemlig2009

Pizan skrev 2009-07-02 18:05:50 följande:
    Har inte hunnit läsa hela tråden men om ingen har nämnt det tidigare så tycker jag att ringar med supermkt bling-bling (känns brackigt och nyrikt, med andra ord smaklöst).Tycker även att det är trashigt att brudparet sitter på ett speciellt bord och har en stol framför bordet där folk kan slå sig ner och prata med dem. Vad vill man ha för effekten av det, att man ska verka lite kunglig eller?

Fin gräns mellan skrytigt bling-bling och stilrena diamanter. Helt sant!

Men stolarna är bara trevligt ju! Är man på ett stort bröllop kanske man knappt får en chans att ens prata med brudparet. Där går nog min praktiska sida in, jättesmart ju. Vi hade inga såna stolar dock då vi hade runda bord. {#lang_emotions_cool}

• feministbrud

Det roliga var att jag TRODDE att jag skulle kunna låta bli cigg just denna fest. Vad man är dum ibland.

Sangria har jag inte åsikt om... Vi hade sovjetchampagne, det är nog lite trashigt det med.

Heloise skrev 2009-07-02 18:03:44 följande:
    Röka kan det mkt väl hända att jag gör efter ett par drinkar, men jag håller med, det är trashigt Sangria istf rosa bubbel vart står det på trash skalan?
  • feministbrud

Den får gå. Det var ju inte en sådan jag tänkte på. Finns betydligt värre

Pizan skrev 2009-07-02 18:07:54 följande:
    Hahaha! Jag har en båge med ballonger på en bild i mitt forum. Till mitt försvar så får jag väl säga att vi hade festen i vår egen trädgård och bågen är en rosbåge som har stått där i åtminstående två år. Vi råkade bara sätta lite ballonger i den eftersom det inte fanns några rosor än.
  • Heloise

ja men människa och en ggr rökare alltid rökare haha. Panzer blir nog lite små galen men jag kan ju passa på när han dansar med nån eller nått hmm

feministbrud skrev 2009-07-02 18:11:15 följande:
    Det roliga var att jag TRODDE att jag skulle kunna låta bli cigg just denna fest. Vad man är dum ibland.Sangria har jag inte åsikt om... Vi hade sovjetchampagne, det är nog lite trashigt det med.
  • feministbrud

Ska du sluta så ska du sluta innan. Jag var en ganska inbiten feströkare och då kunde jag ju inte missa att röka på mitt livs största fest!

Heloise skrev 2009-07-02 18:12:41 följande:
    ja men människa och en ggr rökare alltid rökare haha. Panzer blir nog lite små galen men jag kan ju passa på när han dansar med nån eller nått hmm
  • Heloise

jag har slutat, ägnar mig bara åt sporadisk feströkning numera

feministbrud skrev 2009-07-02 18:15:55 följande:
    Ska du sluta så ska du sluta innan. Jag var en ganska inbiten feströkare och då kunde jag ju inte missa att röka på mitt livs största fest!
  • Maggan Haggan

Det där med stolen behövs ju inte om man har buffé. Man får mycket roligare på sitt bröllop om man har buffé och ingen bords placering. Trashigt eller ej jag får en roligare fest. Kan umgås och prata med vem jag vill under hela festen inte bara svärmor eller vem som nu ska sitta bredvid bruden.

• feministbrud

Jag har slutat helt. Min feströkning gick överstyr. Men jag lider fortfarande efter ett halvår...

Heloise skrev 2009-07-02 18:17:43 följande:
    jag har slutat, ägnar mig bara åt sporadisk feströkning numera
  • superman9000

Haha kul tråd det behövdes!
    Lägger till på listan:
    7 rätters middagar med mat som varken går att uttalas eller ätas, pretantiöst!
    Överarbetade frisyrer som ser ut som peruker.
    Att ha rosa som tema
    Vuxna männsiskor i matchande kläder skrämmer mig oerhört mycket, tärnor och dyl hugah
    Och till slut min personliga favourit:
    Hemma brännda skivor med parets favourit musik, what the?!

Svar på tråden Trashigaste bröllopet