• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • JustMeAndMyLove

Ironisk tråd hoppas jag?
    Inte för att jag skulle bry mig om att verka trachig men en del andra som kankse lägger ner en massa trid och planering på sitt medeltida bröllop kan bli rätt så sårade...
    Dags att lugna sig kankse?

• Aleta

Kanske bättre att ta det i denna tråden istället.

Hittills har i princip alla erkänt att de hör till trash-skalan, både med klänningar, mat, sånger, seder, danser - you name it!

Detta är bara på skoj och många har anmält sina "egna" detaljer som trashiga. Jag ser inget ont i det och inte blir jag störd heller fastän vi hade både buffé, frockcoat, ballonger, hemmagjord bukett (ingen oasis dock passionsblomman, jag plockade dem i mammas rabatt strax innan )
    Dessutom hade jag gärna haft rosa bubbel fast det blev inte det av någon anledning, det blev istället sött bubbel! (Hoppsan)

Härmed anmäler jag sött bubbel till trash-listan.

Ta inte detta på så stort allvar helt enkelt.
    Bella Notte skrev 2009-07-02 20:33:29 följande:

Oh my god- att ni orkar i värmen...eller över huvud taget egentligen!??
  • passionsblomman
    Aleta skrev 2009-07-02 21:18:25 följande:
    [citat]
    hemmagjord bukett (ingen oasis dock passionsblomman, jag plockade dem i mammas rabatt strax innan )

I know dear, och det är en enorm skillnad, då du medvetet valt något somverkligen hörde till "Det enkla som kan vara väl så vackert" gentemot dem som försöker få ett avancerat hantverk att verka som en kakbit.
  • Lakritsbåten

har läst en del och det är klart att den har ett stort mått av ironi i sig men att man har olika åsikter har väl ingen dött av heller!

Det måste vara OK att i en generell tråd som denna tycka att axelbandslösa kläningar är trash t ex. Skillnad på om en tråd där någon frågar "vad tycker du om min klänning" och det skulle vara en axelbandslös så skulle iaf inte jag skriva att jag tycker den ser trashig ut.

Jag har själv flera moment som anses som trash av andra och jag är varken ledsen eller sårad.

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:17:58 följande:
    Ironisk tråd hoppas jag?Inte för att jag skulle bry mig om att verka trachig men en del andra som kankse lägger ner en massa trid och planering på sitt medeltida bröllop kan bli rätt så sårade...Dags att lugna sig kankse?
  • Bella Notte
    Aleta skrev 2009-07-02 21:18:25 följande:
    Kanske bättre att ta det i denna tråden istället.Hittills har i princip alla erkänt att de hör till trash-skalan, både med klänningar, mat, sånger, seder, danser - you name it!Detta är bara på skoj och många har anmält sina "egna" detaljer som trashiga. Jag ser inget ont i det och inte blir jag störd heller fastän vi hade både buffé, frockcoat, ballonger, hemmagjord bukett (ingen oasis dock passionsblomman, jag plockade dem i mammas rabatt strax innan )Dessutom hade jag gärna haft rosa bubbel fast det blev inte det av någon anledning, det blev istället sött bubbel! (Hoppsan)Härmed anmäler jag sött bubbel till trash-listan. Ta inte detta på så stort allvar helt enkelt. Bella Notte skrev 2009-07-02 20:33:29 följande:
    ...fast det är ju inte upp till dig/er att bestämma eller tycka hur stort allvar jag eller någon annan bör ta detta på...

Själv är jag redan gift så jag bryr mig inte så mycket om vad ni tycker är trashigt- mitt bröllop var allt jag ville och mer!
    Däremot så går mina tankar till den/dom som står i sin planering med en eller flera saker ur eran lista och därmed känner sig både dum, osäker och ledsen...

Men nu har jag inte så mycket mer att tillägga till detta ämne- hej då.
  • JustMeAndMyLove

Jag måste hålla med dig passionsblomma, eftersom jag själv varit målarlärling! Folk förstår inte för sitt liv varför de inte skulle kunna måla/tapetsera själva, det är ju bara att "kladda på lite färg".
    Jiiiisses vad jag sett hemska rum under de år jag målat som lärling!
    Desamma med författandet... folk blir arg när de ber än läsa deras noveller och man ger ärlig kritik. De förstår inte att man själlv skrivit om sina egna noveller om och om igen under 1 ¨rs tid innan man blivit klar med den!

passionsblomman skrev 2009-07-02 21:21:52 följande:
    [citat]hemmagjord bukett (ingen oasis dock passionsblomman, jag plockade dem i mammas rabatt strax innan ) I know dear, och det är en enorm skillnad, då du medvetet valt något somverkligen hörde till "Det enkla som kan vara väl så vackert" gentemot dem som försöker få ett avancerat hantverk att verka som en kakbit.
  • JustMeAndMyLove

´Tror som Bella Note att det kan finnas många som läser denna tråd och blir ledsna, osäkra på om deras drömbröllop kankse är jättelöjligt i andras ögon...

• passionsblomman

Ja eller hur?

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:26:18 följande:
    Jag måste hålla med dig passionsblomma, eftersom jag själv varit målarlärling! Folk förstår inte för sitt liv varför de inte skulle kunna måla/tapetsera själva, det är ju bara att "kladda på lite färg".Jiiiisses vad jag sett hemska rum under de år jag målat som lärling! Desamma med författandet... folk blir arg när de ber än läsa deras noveller och man ger ärlig kritik. De förstår inte att man själlv skrivit om sina egna noveller om och om igen under 1 ¨rs tid innan man blivit klar med den!
  • Bella Notte
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:27:45 följande:
    ´Tror som Bella Note att det kan finnas många som läser denna tråd och blir ledsna, osäkra på om deras drömbröllop kankse är jättelöjligt i andras ögon...
    Vad skönt att höra...och det vill nog INGEN göra, vare sig man tycker sig vara rolig eller duktig på att driva med sig själv...
  • Lakritsbåten

hur kan man tro att "alla" andra tycker att ens egna idéer, tankar och göranden är "rätt"/"det bästa"? Det oavsett om det handlar om bröllopsfix, arbete, barn före/efter bröllop, klädinköp, julpyntning eller nåt helt annat - stort eller smått.

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:27:45 följande:
Svar på tråden Trashigaste bröllopet