• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Bella Notte
    Lakritsbåten skrev 2009-07-02 21:33:31 följande:
    hur kan man tro att "alla" andra tycker att ens egna idéer, tankar och göranden är "rätt"/"det bästa"? Det oavsett om det handlar om bröllopsfix, arbete, barn före/efter bröllop, klädinköp, julpyntning eller nåt helt annat - stort eller smått.
    Nej, det tror man inte...fast det är en enorm skillnad att göra sig lustig över andras beslut!
    Jag tror inte att det finns någon som förväntar sig att bli fullt förstådd eller "omtyckt" i sina ideer men det finns nog INGEN som för den sakens skull förväntar sig att bli häcklad, förlöjligad eller fördummad- det är en väldigt stor skillnad!
  • JustMeAndMyLove

Fast det är ju att dra saker till sin spets.. Jag tror det finns många som är osäkra som letar sig till sånna här sidor och sen blir osäkra för att det sitter en stpr grupp människor och säger att just deras ide är otroligt traschig.
    Menar inte att döda tråden bara att man aknske ska tänka efter lite..

Lakritsbåten skrev 2009-07-02 21:33:31 följande:
    hur kan man tro att "alla" andra tycker att ens egna idéer, tankar och göranden är "rätt"/"det bästa"? Det oavsett om det handlar om bröllopsfix, arbete, barn före/efter bröllop, klädinköp, julpyntning eller nåt helt annat - stort eller smått.
  • Hemlig2009

JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:27:45 följande:
    ´Tror som Bella Note att det kan finnas många som läser denna tråd och blir ledsna, osäkra på om deras drömbröllop kankse är jättelöjligt i andras ögon...

Äsch, bättre självförtroende än så måste man ju ha! Jag bryr mig inte ett endaste dugg om vad som har skrivits om buffé, TTD, favours mm. Sen står jag också för att jag inte skulle köpa mina bröllopssmycken på Glitter, men samma blivande brud som gör det kanske tycker att buffé är det värsta hon vet. Spelar roll?

• Bella Notte
    Hemlig2009 skrev 2009-07-02 21:37:52 följande:
      Äsch, bättre självförtroende än så måste man ju ha! Jag bryr mig inte ett endaste dugg om vad som har skrivits om buffé, TTD, favours mm. Sen står jag också för att jag inte skulle köpa mina bröllopssmycken på Glitter, men samma blivande brud som gör det kanske tycker att buffé är det värsta hon vet. Spelar roll?
    Men...då har man ju ingen som helst förståelse för att andra kan ha en annan nivå på sitt självförtroende eller självkänsla än en själv?
    Världen kretsar sällan kring en själv, faktiskt.
  • JustMeAndMyLove

Ja jag själv har bättre självförtroende än så :)
    Men jag vet många som förmodligen inte har det :)

Hemlig2009 skrev 2009-07-02 21:37:52 följande:

• Lakritsbåten

med risk för storstryk från alla håll - för mig är trash en stereotyp axelbandslös klänning i polyesterbaserat material.

Fejkade murgrönakvistar som deko i kyrka eller på borden.

Solist som sjunger populärmusik typ Elin Sigvardson e dyl

har åkt dit på favours, fejknaglar (kör nagelförlängning sedan 6 år), tiara (dessutom egendesignad),populärmusik - som jag själv tycker är trash... med mera med mera

• Bella Notte
    Lakritsbåten skrev 2009-07-02 21:44:40 följande:
    med risk för storstryk från alla håll - för mig är trash en stereotyp axelbandslös klänning i polyesterbaserat material.Fejkade murgrönakvistar som deko i kyrka eller på borden. Solist som sjunger populärmusik typ Elin Sigvardson e dyl har åkt dit på favours, fejknaglar (kör nagelförlängning sedan 6 år), tiara (dessutom egendesignad),populärmusik - som jag själv tycker är trash... med mera med mera
    Det finns en annan tråd för er som vill diskutera vad som är trashigt i samband med bröllop- där kan ni häckla bäst ni vill...Jag tror att den ligger rätt högt upp så du hittar den säkert.
  • MV85

Jaha o så hade en rolig tråd där alla hade självdistans och bara såg det roliga spårat ur o blivit en allvarlig tråd där vi istället ska ha dåligt samvete för vi hade lite kul....

Kan inga trådar få vara bara till det de är menade istället för att leda till en massa diskussioner där det inte är okej att skämta o driva med sig själv?

• Heloise

Nä men om världen inte kretsar runt en själv så kanske man inte heller kan förvänta sig att andra ska tassa på tå för att några brudar kanske kanske ska må dåligt över att jag inte gillar fingerlösa handskar eller blå rosor.

Jag har redan bekänt ett antal trash tendenser och jag lovar dig att bara för att Hemlig 2009 tycker att det är trashigt med Glitter smycken så ska jag ändra mig eller ta illa upp, vi är väl för guds skull vuxna!
    Bella Notte skrev 2009-07-02 21:39:59 följande:

Men...då har man ju ingen som helst förståelse för att andra kan ha en annan nivå på sitt självförtroende eller självkänsla än en själv?Världen kretsar sällan kring en själv, faktiskt.
  • Bella Notte

Bella Notte skrev 2009-07-02 21:47:36 följande:

Det finns en annan tråd för er som vill diskutera vad som är trashigt i samband med bröllop- där kan ni häckla bäst ni vill...Jag tror att den ligger rätt högt upp så du hittar den säkert.
    Hahahahahaha- i min upprördhet så svarade jag i fel tråd- fast det var ju rätt tråd trots allt....sorry "lakridsbåten"- du är i helt rätt tråd- det är jag som är i fel...
Svar på tråden Trashigaste bröllopet