• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Red Scarlet
    Svanboet skrev 2009-08-24 19:45:55 följande:
    Jag har kollat lite på en del bilder på sista tiden och kommit fram till att jag inte tycker det är speciellt smakfullt med de där klänninganra som har draperingar och rosor och grejor runt hela halva arslet så det ser ut som en hel j-la lastbilsflak. Nej, jag gillar nog inte A-linje heller för delen. Och för att inte tala om släp som dessutom hängs upp mest av kvällen.
    Haha lastbilsflak is tha shit

Fast jag måste säga att det är rätt tacky att ha en dyr jättefin stor klänning och sedan inte ha rätt underkjol till den så att ringarna syns igenom som någon jäkla fågelbur eller tvärtom att klänningen säckar ihop totalt och ser helt ledsen ut. Dåligt!
  • J D

Kikar in för att säga att jag 3 veckor efter bröllopet frotf. är sur över att några av våra gäster tvingade oss till en trashlek där vi skulle svara på massa trashiga patriarkala frågor och tävla med två andra par. Kräks.

Och så ville de att vi skulle mata varandra med vår glassefterrätt (som vi hade istället för tårta). Då blev jag faktiskt förbannad och gick ifrån fotohetsen som hade uppstått. Om jag säger nej så menar jag NEJ! Det finns gränser för hur mkt trash man ställer upp på

(Kan väl tillägga att jag hade vätskebrist och ej kunde äta ngt på hela dagen så jag var inte upplagd för att bjuda på trashfest direkt )

• Helena 82

Ha ha... du kan väl aldrig min lilla enkla kreation?
    www.landybridal.com/Product/Pro3295.html

Svanboet skrev 2009-08-24 19:45:55 följande:
    Jag har kollat lite på en del bilder på sista tiden och kommit fram till att jag inte tycker det är speciellt smakfullt med de där klänninganra som har draperingar och rosor och grejor runt hela halva arslet så det ser ut som en hel j-la lastbilsflak. Nej, jag gillar nog inte A-linje heller för delen. Och för att inte tala om släp som dessutom hängs upp mest av kvällen.
  • Svanboet

Nu närmar vi oss men inte riktigt det jag menade heller.

Det jag främst vänder mig mot är alla de där draperade sakerna som har ett annat typ av tyg som svepar framsidan av klänningen och fästs i ryggslutet med en stor ros eller roset. DET är trash!

Helena 82 skrev 2009-08-28 07:41:19 följande:

Ha ha... du kan väl aldrig min lilla enkla kreation? www.landybridal.com/Product/Pro3295.html
  • tallkrogen

Köpa brudklänningnen från Haléns!!

• tallkrogen

Alla dessa knoppalakan från Ikea. Visst de billiga men man ser ju rakt igenom dom, vi vet att det är en stol under!!

• TesshjärtaFred
    tallkrogen skrev 2009-08-28 09:17:39 följande:
    Alla dessa knoppalakan från Ikea. Visst de billiga men man ser ju rakt igenom dom, vi vet att det är en stol under!!
    TesshjärtaFred likes this.
  • Red Scarlet
    Svanboet skrev 2009-08-28 08:57:23 följande:
    Nu närmar vi oss men inte riktigt det jag menade heller. Det jag främst vänder mig mot är alla de där draperade sakerna som har ett annat typ av tyg som svepar framsidan av klänningen och fästs i ryggslutet med en stor ros eller roset. DET är trash!Helena 82 skrev 2009-08-28 07:41:19 följande:
    Jag fattar inte... Hitta bild på trashet!
  • feministbrud

Stackare Men vi matade faktiskt varandra frivilligt med tårta

J D skrev 2009-08-28 06:30:14 följande:

Kikar in för att säga att jag 3 veckor efter bröllopet frotf. är sur över att några av våra gäster tvingade oss till en trashlek där vi skulle svara på massa trashiga patriarkala frågor och tävla med två andra par. Kräks.
    Och så ville de att vi skulle mata varandra med vår glassefterrätt (som vi hade istället för tårta). Då blev jag faktiskt förbannad och gick ifrån fotohetsen som hade uppstått. Om jag säger nej så menar jag NEJ! Det finns gränser för hur mkt trash man ställer upp på . 
    (Kan väl tillägga att jag hade vätskebrist och ej kunde äta ngt på hela dagen så jag var inte upplagd för att bjuda på trashfest direkt )
  • MarianneL
    Aleta skrev 2009-07-27 18:59:08 följande:
    I så fall gäller det även spinkiga, korta, långa, bredaxlade osv. brudar.Felklädda helt enkelt. Det finns t ex brudklänningar med bar mage...
    som den här kanske :)
    img148.imageshack.us/i/bridejm6.jpg/%20boobs
Svar på tråden Trashigaste bröllopet