• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • Emelieca

J D skrev 2009-07-19 19:26:18 följande:

Mm, och det har jag faktiskt sett exempel på här på BT...
    Nä, urs vad hemskt. Det är verkligen mardrömmen nummer ett!
  • Emelieca

Lite trashig var man allt;)

Åkte dit på:

Brudpar klädda över andra övriga gäster
    (iaf jag)

Tatueringar som syns i urringnen eller på axlar och/eller fotleder
    (den täcks nästan helt men sticker fram en aning vid axelbandet)

Matchande klänningar på tärnorna i samma färger som färgtemat
    (why not? dom kommer vara grymmt söta)

Att byta klänning en eler flera gånger efter vigseln/under festen
    (Skulle se konstigt ut när jag och maken själva går ut och äter om jag satt där i hel bröllopsutstyrsel)

Smekmånad på all-inclusive-resort
    (För en gång skull ska jag INTE tänka på semestern, vill ha allt serverat!)

Inte sova tillsammans natten innan bröllopet
    (ska sova hos mammsen:))

• J D

Emelieca skrev 2009-07-19 19:50:48 följande:
    Lite trashig var man allt;)Åkte dit på: Brudpar klädda över andra övriga gäster(iaf jag)Tatueringar som syns i urringnen eller på axlar och/eller fotleder(den täcks nästan helt men sticker fram en aning vid axelbandet)Matchande klänningar på tärnorna i samma färger som färgtemat(why not? dom kommer vara grymmt söta)Att byta klänning en eler flera gånger efter vigseln/under festen(Skulle se konstigt ut när jag och maken själva går ut och äter om jag satt där i hel bröllopsutstyrsel)Smekmånad på all-inclusive-resort(För en gång skull ska jag INTE tänka på semestern, vill ha allt serverat!)Inte sova tillsammans natten innan bröllopet(ska sova hos mammsen:))

En till åkte du på: försvara sina trashiga val

• Emelieca

J D skrev 2009-07-19 19:58:02 följande:

En till åkte du på: försvara sina trashiga val
    Haha, den missade jag visst.;)
  • J D
    Emelieca skrev 2009-07-19 20:17:15 följande:
    J D skrev 2009-07-19 19:58:02 följande:Haha, den missade jag visst.;)
    Åkte på den lite lätt själv tidigare .
  • Agnes Cecilia

Kom på en till: Brud eller tärnor som har högre klackar än de klarar att gå i.

(Inte närheten av otrohet, men i alla fall)

• Svanboet

Ungefär som alla trådar som innnehåller: Hjälp jag går vanligtvis endast i lågskor men nu ska jag gifta mig om en vecka och har köpt skor med 10cm klack - hur gör jag för att inte få ont i fötterna?

=> Hur tänkte man då?

Agnes Cecilia skrev 2009-07-20 08:14:59 följande:

Kom på en till: Brud eller tärnor som har högre klackar än de klarar att gå i.(Inte närheten av otrohet, men i alla fall)
  • Tindragull

Hehe...
    Jag gifte mig i crocs prima jag, för jag hade absolut slagit ihjäl mig om jag gått i nåt med klack... Sen har jag känslga fotsulor också.

Svanboet skrev 2009-07-20 13:09:39 följande:
    Ungefär som alla trådar som innnehåller: Hjälp jag går vanligtvis endast i lågskor men nu ska jag gifta mig om en vecka och har köpt skor med 10cm klack - hur gör jag för att inte få ont i fötterna? => Hur tänkte man då?Agnes Cecilia skrev 2009-07-20 08:14:59 följande:
  • Blueberry pie

Nu åker jag garanterat på stryk men...

Överviktiga brudar (nu pratar jag inte lite tjejer med former utan 100 kilos-brudar och uppåt) med små axelbandslösa klänningar så att hullet väller över alla kanter är nog det trashigaste jag kan tänka mig. Man får liksom anpassa sin klädsel efter sin figur.

Trash the dress tycker jag också är super-trashigt. Ett konstlat "Åh vad vi är galna och härligt spontana"-otyg helt enkelt, när det i själva verket är superarrangerat. Och att slita och slänga en schysst kostym som maken kan ha i alla andra sammanhang, både på jobb och fest känns inte riktigt trendigt i dessa tider av ekonomisk kris och miljöförstöring.

• Blueberry pie

Det skulle kanske förresten ha funnits med vad trådstartaren åsyftade med begreppet trash. Trash för mig är sådant som folk med lite lägre klass sysslar med. Vissa av de saker som nämnts som trashiga, tex häst och vagn, brudkrona, slöja och traditionella brudskor har ju funnits i alla tider oavsett brudparets klasstillhörighet. Hur kan det då vara trash? (Jag skall inte själv gifta mig inom en alltför överskådlig framtid så det handlar inte om några ömma tår, jag är mest nyfiken). Att företeelsen sedan inte är något som den som nämnt det föredrar är ju en helt annan sak.

Svar på tråden Trashigaste bröllopet