• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • J D

Blueberry pie skrev 2009-07-24 17:30:04 följande:
    Det skulle kanske förresten ha funnits med vad trådstartaren åsyftade med begreppet trash. Trash för mig är sådant som folk med lite lägre klass sysslar med. Vissa av de saker som nämnts som trashiga, tex häst och vagn, brudkrona, slöja och traditionella brudskor har ju funnits i alla tider oavsett brudparets klasstillhörighet. Hur kan det då vara trash? (Jag skall inte själv gifta mig inom en alltför överskådlig framtid så det handlar inte om några ömma tår, jag är mest nyfiken). Att företeelsen sedan inte är något som den som nämnt det föredrar är ju en helt annan sak.

Om du läser hela tråden kommer du se att det på flera ställen nämnts att vi här kör en vid definition på begreppet trash och bl.a. innefattar det som även snarast bör definieras som tacky.

• Svanboet

Jag får faktiskt vara med på din sida där *duckar och tar skydd*

Egentligen är det väl inte övervikten i sig som inte är klädsamt så det kanske är fel att säga att överviktiga brudar är trashigt men överviktiga brudar som inte klär sig efter sin kroppsform för de har en helt annan bild i sinnet än den som syns i spegeln. Så kanske man ska beksriva det som "fel"-klädda brudar?

Blueberry pie skrev 2009-07-24 16:27:53 följande:

Nu åker jag garanterat på stryk men...Överviktiga brudar (nu pratar jag inte lite tjejer med former utan 100 kilos-brudar och uppåt) med små axelbandslösa klänningar så att hullet väller över alla kanter är nog det trashigaste jag kan tänka mig. Man får liksom anpassa sin klädsel efter sin figur.Trash the dress tycker jag också är super-trashigt. Ett konstlat "Åh vad vi är galna och härligt spontana"-otyg helt enkelt, när det i själva verket är superarrangerat. Och att slita och slänga en schysst kostym som maken kan ha i alla andra sammanhang, både på jobb och fest känns inte riktigt trendigt i dessa tider av ekonomisk kris och miljöförstöring.
  • Aleta

I så fall gäller det även spinkiga, korta, långa, bredaxlade osv. brudar.
    Felklädda helt enkelt. Det finns t ex brudklänningar med bar mage...

Svanboet skrev 2009-07-27 15:46:04 följande:
    Jag får faktiskt vara med på din sida där *duckar och tar skydd*Egentligen är det väl inte övervikten i sig som inte är klädsamt så det kanske är fel att säga att överviktiga brudar är trashigt men överviktiga brudar som inte klär sig efter sin kroppsform för de har en helt annan bild i sinnet än den som syns i spegeln. Så kanske man ska beksriva det som "fel"-klädda brudar?Blueberry pie skrev 2009-07-24 16:27:53 följande:
  • Bobou

Jag tror inte att det är så mycket att vi har en vid definition, som att tacky blir trashigt i bröllopssammanhang... Det är som att de som inte bryr sig så mycket om stil till vardags, plötsligt blir jätteangelägna om att allt ska vara rätt och enligt traditionerna och personligt och lyxigt och stilenligt när de gifter sig. Och så tar de i så de kräks!

Men eftersom de kanske inte är vana att tänka på de frågorna i vanliga fall, så blir det lätt "over the top" eller väldigt regisserat och Hollywoodaktigt (eftersom det är den bild de har av bröllop). Alltså, eftersom företeelser som är rätt så tacky anammas av "trashiga" personer i bröllopssammanhang blir tacky = trash.

J D skrev 2009-07-25 09:07:23 följande:

Om du läser hela tråden kommer du se att det på flera ställen nämnts att vi här kör en vid definition på begreppet trash och bl.a. innefattar det som även snarast bör definieras som tacky.
  • J D
    Bobou skrev 2009-07-27 19:21:45 följande:
    Jag tror inte att det är så mycket att vi har en vid definition, som att tacky blir trashigt i bröllopssammanhang... Det är som att de som inte bryr sig så mycket om stil till vardags, plötsligt blir jätteangelägna om att allt ska vara rätt och enligt traditionerna och personligt och lyxigt och stilenligt när de gifter sig. Och så tar de i så de kräks! Men eftersom de kanske inte är vana att tänka på de frågorna i vanliga fall, så blir det lätt "over the top" eller väldigt regisserat och Hollywoodaktigt (eftersom det är den bild de har av bröllop). Alltså, eftersom företeelser som är rätt så tacky anammas av "trashiga" personer i bröllopssammanhang blir tacky = trash.J D skrev 2009-07-25 09:07:23 följande:
    Mkt möjligt!
  • TesshjärtaFred

Att säga att allt annat än det man själv hade eller kommer att ha på sitt bröllop är trashigt.

• J D

TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:39:33 följande:
    Att säga att allt annat än det man själv hade eller kommer att ha på sitt bröllop är trashigt.

Fast det blir ju himla mkt som man själv inte har iofs... är det ngn som lyckas nämna allt som denne inte har höjer jag på hatten .

• Svanboet

Och jag tror att alla som hänger här har nämnt minst en sak från deras eget bröllop som de även klassas som trashigt eller på annat sätt tacky. Det handlar om självdistans och att veta var den personliga gränsen går.

TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:39:33 följande:
  • johanna anders

Har suttit hela kvällen och asgarvat så tårarna sprutar. Ännu en anledning att hänga kvar här efter bröllopet.
    Många punker åkte jag dit på men jag säger bara: Trashigast av all trash är kräkreflex rockballaden Curly Sue i kyrkan!! (kräk kräk)

• Fjosok

Eller smörballaden "Butterfly Kisses"

Värre blir det INTE

Svar på tråden Trashigaste bröllopet