• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • 090208

Men det ar ju VI som arrangerar festen, fixar allt, mat, dekorationer, allt! Sa vad har man dom till?

• 090208

Ska man tacka dom for festen nar det ar brudparet som fixat den?

Eller har vardarna fixat festen och brudparet vet ingenting..?

• Lakritsbåten

Jag måste ha varit otydlig när jag svarade eftersom frågan fortfarande hänger i luften.

JA, i ert fall verkar ju värdar vara onödiga! MEN för oss som exvis har föräldrar som betalar för kalaset så ÄR de värdar.

Att veta hur festen blir har väl ingenting med värdskapet att göra?!

SÅ jag säger att min uppfattning är att jag inte anser värdar trashigt i alla sammanhang. MEN jag håller med om att det är trashigt om det ska låtsas som om någon annan pröjsat.

090208 skrev 2009-07-17 19:33:47 följande:
    Ska man tacka dom for festen nar det ar brudparet som fixat den?Eller har vardarna fixat festen och brudparet vet ingenting..?
  • 090208

Aha, I'm with you.

Att veta hur festen blir? Jag fattade ju inget om det har sa trodde det var dom som arrangerade hela grejen.

Att inte betala sitt brollop ar anda pa trashlistan sa det ingar kanske..?

Lakritsbåten skrev 2009-07-17 19:45:05 följande:
    Att veta hur festen blir har väl ingenting med värdskapet att göra?!
    SÅ jag säger att min uppfattning är att jag inte anser värdar trashigt i alla sammanhang. MEN jag håller med om att det är trashigt om det ska låtsas som om någon annan pröjsat.
  • passionsblomman

Detta med värdpar är faktiskt lite olika över landet. I norra sverige -åtminstone när jag var yngre, hade man ett värdpar-eller två par tom om det var stort bröllop. De Hade samma funktion som det nu så etablerade toastmaster/madame.
    Många gånger hjälper man som värdpar till oerhört mycket redan långt innan bröllopet och har ett stort huvudansvar för att hålla i alla trådar.

MEN sedan är det ju egentligen så att den som står för kalaset är värd för detsamma. Alltså har värdparet förr utgjorts av brudens föräldrar.
    Numera är faktiskt de flesta brudpar själva värdar.

Men på vissa håll har man alltså värdpar av samma anledning som andra har toastmaster.
    Inte i något av fallen är ett värdpar trashigt i min aögon.
    Det går inte att hålla kalas eller fest utan att det finns någon som ordanat med det och håller i det hela.

• Lakritsbåten

bra, och jag har sett att det är på trashlistan och jag har också frågat varför (och ett eller ett par svar på det).

090208 skrev 2009-07-17 19:53:32 följande:
    Aha, I'm with you.Att veta hur festen blir? Jag fattade ju inget om det har sa trodde det var dom som arrangerade hela grejen.Att inte betala sitt brollop ar anda pa trashlistan sa det ingar kanske..?
  • soon and very soon

åkte dit på följande:
    Rosa "tema"
    Tiara
    Slöja
    Tatuering på ankeln
    Barn som ringbärare
    och jag sov med mannen kvällen innan OCH efter

• Tindragull

Jag/vi åkte dit på:

Löshår
    Lösnaglar
    Buffé
    Allsång under festen
    Tråkig brudgum, dvs vanlig kostym
    Secret Box i morgongåva till mannen
    Humoristiska inslag i vigselakten (fast det var inte vårt fel, det var prästen)
    Kina-klänningar
    Tatueringar som syns i urringnen eller på axlar och/eller fotleder
    Påhittat gemensamt efternamn
    Klädkoder så att gästerna ska matcha färgtemat
    Billiga ringar från guldfynd (albrekts guld, men ändå)
    Alla brudar som jagar det billigast möjligast (allt från lokal, smycken, kläder, fotograf)
    Far som för brud till altaret, överlämning.
    Smekmånad på all-inclusive-resort
    Sova tillsammans natten innan bröllopet
    Ha barn gemensamt

Jäklarns vad trashiga vi var!

• Agnes Cecilia

Kom på trashigaste grejen ever häromdagen:

brud eller brudgum som är otrogen på möhippa/svensexa

• J D

Agnes Cecilia skrev 2009-07-19 19:22:21 följande:
    Kom på trashigaste grejen ever häromdagen:brud eller brudgum som är otrogen på möhippa/svensexa

Mm, och det har jag faktiskt sett exempel på här på BT...

Svar på tråden Trashigaste bröllopet