• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • GbgHelena

Gud, nu har jag suttit och läst här och vill ändra massa saker till vårt bröllop! Lite sent att komma på det när man gifter sig på lördag. Vi ville ha ett enkelt bröllop och tyckte att det kändes otrashigt, men jag bockar av massor på listan...

Det här uppfyller vi:
    buffé, allsång, kinaklänning (men den är i alla fall unik), inte sova tillsammans dagen innan (men det är mest av praktiska skäl), brudbåge. Säkert fler grejer som jag missat...

Det JAG tycker är trashigt är rim eller skämtsamma formuleringar i inbjudan. Samt comic sans-typsnitt eller färdigtryckta inbjudningskort.

• Imma

Vi har också beställt förtryckta tackkort. Dock kommer vi att lägga till lite "tack för den vackra och användbara skålen" för hand samt våra namn.

En sak som jag utgår ifrån att vi redan har med, men som jag stör ihjäl mig på och därför måste lyfta igen är dessa rim om barnfritt och pengaönskemål. Som att ett rim skulle få det att låta bättre - never! Över huvud taget att skriva presentönskemål i inbjudan förresten tycker jag är helt bananas.

feministbrud skrev 2009-07-15 23:03:39 följande:
    Måste erkänna att vi åkte dit på nr 2. Men vi har så erbarmligt fula handstilar och vi var så sent ute så det fick bli som blev. Do9ck körde vi två olika, en det det stod bla tack för att du kom och ett där det bara stod tack för uppvaktningen.
  • Vid havet

Haha värsta trashbröllopet!

Barn sedan innan, Kinaklänning (fast den är åtminstone inte axelbandslös), Frockcoat på brudgum, Buffé, Allsång (tror jag...), Bling-ringar. Jag har dessutom varit gift en gång!

Hoppas inte min svärmor (som bakar tårtorna) har fått för sig att sätta mirandanallar på toppen!!! Skräck :-O

Håller med Imma ovan om att rimmen ang barnfritt etc är trashigt!

• Imma

Eller hur,

Min "favorit" (som dessutom typ alla som använder sig av rim har):

"Barn är en underbar gåva, men ikväll får de stanna hemma och sova."

Underbart!

Vid havet skrev 2009-07-16 09:15:24 följande:

Håller med Imma ovan om att rimmen ang barnfritt etc är trashigt!
  • Svanboet

att skicka med presentönskning är trash - att önska sig rena pengar är trashigt MEN att informera om var man kan få tips om man nu vill ha är inte trash, det är service

• Aleta

Fast inte i inbjudan, det är trash.

Svanboet skrev 2009-07-16 09:21:25 följande:
    att skicka med presentönskning är trash - att önska sig rena pengar är trashigt MEN att informera om var man kan få tips om man nu vill ha är inte trash, det är service
  • Svanboet

Är man mindre förolämpande då? Jag tycker det är bättre rakt på sak och sen är det trashigt av gästerna att ifrågasätta hur brudparet vill ha sin fest/dag.

passionsblomman skrev 2009-07-16 09:32:11 följande:
    Jaaa alla dessa rim! VARFÖR vill man ha det?
  • Bobou

Och _dessutom_ alla dessa riktigt taskiga rim, som rimmar bara nästan, eller ännu vanligare, där rytmen i raderna är helt åt fanders!

passionsblomman skrev 2009-07-16 09:32:11 följande:
    Jaaa alla dessa rim! VARFÖR vill man ha det?
  • tallkrogen

När bruden KRÄVER att gästerna ska ha en viss klädsel som matchar bröllopsteamat.

Svar på tråden Trashigaste bröllopet