• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • TEB08

Pa teamat "tackkort pa bara bruden" - annons i tidningen/tackkort dar bruden ar bra och brudgummen ser jattekonstig ut! Kortet har helt klart valts for att det ar det kortet dar hon ser bast ut....

Satt just och kikade genom lokaltidningens brollopsannonser.....

• Vid havet

Hur trashigt är det att gifta sig i vitt (full utstyrsel) när man redan har barn då? Dessutom från tidigare äktenskap?

Är det inte eg. det trashigaste som finns?

Trillar dit ordentligt på det i så fall!

Är förresten besatt av mina ringar och har redan fotat dem i alla möjliga arrangemant så det komemr säkert komma några på dem i brudbuketten också

• Svanboet

Slöja, tiara/krona, vit långklänning och barn från tidigare äktenskap... många saker som kan gå fel i det trash-träsket!

Prova ringen/ringarna och klänningen besatt många gånger inför bröllopet, speciellt sista veckan - är det trashigt?

• J D
    Svanboet skrev 2009-07-13 12:11:10 följande:
    Slöja, tiara/krona, vit långklänning och barn från tidigare äktenskap... många saker som kan gå fel i det trash-träsket! Prova ringen/ringarna och klänningen besatt många gånger inför bröllopet, speciellt sista veckan - är det trashigt?
    Nä- prova ringarna och klänningen som besatt måste väl vara otrashigt även om man gjort det som besatt redan några månader innan. Det tycker iaf jag!
  • Burre Präst

Vid havet skrev 2009-07-13 10:55:31 följande:

Hur trashigt är det att gifta sig i vitt (full utstyrsel) när man redan har barn då? Dessutom från tidigare äktenskap?Är det inte eg. det trashigaste som finns? Trillar dit ordentligt på det i så fall!Är förresten besatt av mina ringar och har redan fotat dem i alla möjliga arrangemant så det komemr säkert komma några på dem i brudbuketten också
    Den vita brudklänningen har i Sverige *absolut inget* att göra med huruvida bruden är oskuld eller ej, den betydelsen ligger historiskt i brudkronan.

Fast idag vet jag inte om någon bryr sig ifall någon har krona även vid omgifte. Jag skulle möjligen fundera på om de vet om betydelsen, men inte säga eller göra något.
  • shakynose
    shakynose skrev 2009-07-09 21:19:41 följande:
    Jag tycker att det är trashigt när man ska lära gästerna det ena och det andra. Klädkoder, etikett eller att inte röka t.ex.
    Eller liknande: Alkoholfritt bröllop när varken gästerna eller brudparet är nykterister är trashigt.
    När man vill spara lite pengar och tar betalt för alla alkoholhaltiga drycker, bara för att "folk måste ju faktiskt inte dricka jämt och jag vill inte att bröllopet blir ett fylleslag. Nej varför måste folk dricka jämt för att ha roligt?".
  • Svanboet

På ämnet trashiga fotografier...

Hur står det till med bilder på bruden (eller paret) framför spegeln så man fotar liksom fram och bak samtidigt?

• MV85

Svanboet: Nja... jag tycker inte det är trash, utan kan till o med vara riktigt stilfullt gjort o något annat än de vanliga "framför fönstret här" eller "bakom pelaren där" som oftast tas..

• Svanboet

Ja då lägger vi bakom pleraren på trashlistan istället för de korten är ofta väldigt smaklösa i förhållande till hur de framställer bruparet... bjärkf och tvitvitvi!

MV85 skrev 2009-07-15 11:06:45 följande:
    Svanboet: Nja... jag tycker inte det är trash, utan kan till o med vara riktigt stilfullt gjort o något annat än de vanliga "framför fönstret här" eller "bakom pelaren där" som oftast tas..
Svar på tråden Trashigaste bröllopet