• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • mittid

Man kan ju vara vaken hela natten innan...

Imma skrev 2009-07-12 15:41:30 följande:
    Någon av de två sista måste du väl också åka dit på? Jag menar de här:Inte sova tillsammans natten innan bröllopetSova tillsammans natten innan bröllopet anne på grönkulla skrev 2009-07-12 15:38:12 följande:
  • Svanboet

Att sätta klädkod till kavaj för gästerna och brudgummen kommer i frack och bruden i mer afton/bal klänning - då är du klädd över klädkoden för övriga gäster.

Milla84 skrev 2009-07-12 15:56:55 följande:
    Vad menar ni med "Brudpar klädda över andra övriga gäster"? Hur kan det inte bli så? Menar ni att gästerna ska ha balklänning/frack eller att brudparet inte ska ha brudklänning och frack?Bara nyfiken.
  • Milla84

Typ som det ändå alltid är på ett bröllop då?

Svanboet skrev 2009-07-12 16:25:43 följande:
    Att sätta klädkod till kavaj för gästerna och brudgummen kommer i frack och bruden i mer afton/bal klänning - då är du klädd över klädkoden för övriga gäster.
  • Svanboet

Japp!

Milla84 skrev 2009-07-12 16:32:54 följande:
  • Aleta

Här kommer ingen undan.

Milla84 skrev 2009-07-12 16:32:54 följande:
  • J D

Aleta skrev 2009-07-12 17:25:40 följande:
    Här kommer ingen undan.

Mjo, vi kommer iaf nästan undan, vi har kavaj som klädkod, fästmannen har kostym och jag har en klänning av hyfsat enkel modell som slutar på mitten av vaden. (Skulle kunna tänka mig att min klänning klassificeras som smokingklänning men det är ju ej en möjlig klädkod i Sverige så )

• Svanboet

Så det var inte en typ av cocktail-klänning?

J D skrev 2009-07-12 18:36:54 följande:

Mjo, vi kommer iaf nästan undan, vi har kavaj som klädkod, fästmannen har kostym och jag har en klänning av hyfsat enkel modell som slutar på mitten av vaden. (Skulle kunna tänka mig att min klänning klassificeras som smokingklänning men det är ju ej en möjlig klädkod i Sverige så )
  • J D

Svanboet skrev 2009-07-12 19:18:03 följande:
    Så det var inte en typ av cocktail-klänning? J D skrev 2009-07-12 18:36:54 följande:

Nej, det skulle jag inte säga, för då skulle det vara helt in line ju (om den hade haft täckta axlar men det tycker jag iofs bara är trams). Snarare en smokingklänning som sagt. Lite väl lång och lite väl mkt fluff i kjolen även om det verkligen inte är ngn fluffklänning .

Men enl. Ribbing får bruden klä sig över dresscoden- mannen får det visst inte... Mkt underligt sätt att tänka tycker jag. Hade känts helt fel för mig att som brud att komma i en klänning med släp till kavajbröllopet.

• Svanboet

Ja jag åker då dit på en hel del och får villigt erkänna trashen i mig! Nu har ju inte alla detaljer spikats än så det kanske blir ett drive-in bröllop i hamnen i Sthlm innan vi drar till Tallin och köper billig sprit

Svar på tråden Trashigaste bröllopet