• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • 090208

Om det nu ar sa att det ar trashigt nar det ar "for mycket" sa tycker jag att vardar ar trashigt. Ok att man har nan som haller ordning pa talen (far var del gar det bra att bara klinga i glaset och stalla sig upp minsann...). Men VAD har man egentligen vardar till?? Vad fyller dom for funktion???

• Lakritsbåten

men värdarna är väl de som står för kalaset. Toastmastern/-madamen håller ordning på tal m m

Eller menar du nåt annat?

090208 skrev 2009-07-16 21:47:12 följande:
    Om det nu ar sa att det ar trashigt nar det ar "for mycket" sa tycker jag att vardar ar trashigt. Ok att man har nan som haller ordning pa talen (far var del gar det bra att bara klinga i glaset och stalla sig upp minsann...). Men VAD har man egentligen vardar till?? Vad fyller dom for funktion???
  • Mom2Bride

Det trashigaste bröllopet jag vart på hölls i en gympalokal med mat serverat på plåtar (ni vet ugnsplåtar) på ett rangligt bord. Och det serverades på papperstallrikar så...hur mer trashigt kan det bli

• 090208

Ar det inte brudparet som star for kalaset???

Ja alltsa, en toastmaster kan ju underlatta. Men fattar fortfarande inte vad man anvander vardar till...

Lakritsbåten skrev 2009-07-16 21:48:59 följande:
    men värdarna är väl de som står för kalaset. Toastmastern/-madamen håller ordning på tal m m Eller menar du nåt annat?
  • Nynaeve
    stinch skrev 2009-07-11 14:49:31 följande:
    Har någon nämnt användadet av Takidas "Curly Sue" som låt under vigseln? Eller som låt till första dansen? Det får mig att spy!Och, som jag såg någon tidigare nämna: "Utan dina andetag" med Kent under vigseln är fan bara ok om det går till på det här sättet: www.youtube.com/watch
    Word.
  • tågjäntan

Hmmmm.... jag känner mig lite vilse här . Eller dum - vad betyder ordet trashigt? Jag tror jag hänger med ungefär på vad ni menar, men inte helt exakt säker.

• Nynaeve
    090208 skrev 2009-07-12 11:27:30 följande:
    Choklad-fontän låter skit-äckligt!!! Ärligt, är det verkligen gott??
    Jag har aldrig testat, men det kan bero på att jag jobbat på Pralinhuset och stått bredvid deras chokladfontän varje vardag i nästan ett år. Jag hatar chokladfontäner.
  • Lakritsbåten

kan vara det och isf är de värdar men om det exvis är föräldrarna som betalar är de värdar. Värdar behöver inte ha någon praktisk funktion under festen(men de kan n-vis ha dubbla funktioner dvs även som toastmaster). Det är hursomhelst dem man ska tacka för festen.

Jag tycker definitivt inte att det är trash - snarare det motsatta.

090208 skrev 2009-07-16 23:10:14 följande:
    Ar det inte brudparet som star for kalaset???Ja alltsa, en toastmaster kan ju underlatta. Men fattar fortfarande inte vad man anvander vardar till...
  • Svanboet

Brukar det inte också vara till värdarna man osa:ar? Det trodde jag...

Lakritsbåten skrev 2009-07-17 06:53:21 följande:
    kan vara det och isf är de värdar men om det exvis är föräldrarna som betalar är de värdar. Värdar behöver inte ha någon praktisk funktion under festen(men de kan n-vis ha dubbla funktioner dvs även som toastmaster). Det är hursomhelst dem man ska tacka för festen. Jag tycker definitivt inte att det är trash - snarare det motsatta.
  • Svanboet

Det finns lite inblandning av lite av varje i den här tråden...

Trashigt: Osmakligt, opropertionerligt och löljeväckande beteende

Tacky: Ungefär samma sak...

I tidigare diskussion så kom vi nog framt ill att trashy är "botten" och tacky är liksom "over the top"... men det mesta klassar vi som trashy helt enkelt.

tågjäntan skrev 2009-07-16 23:14:27 följande:
    Hmmmm.... jag känner mig lite vilse här . Eller dum - vad betyder ordet trashigt? Jag tror jag hänger med ungefär på vad ni menar, men inte helt exakt säker.
Svar på tråden Trashigaste bröllopet