• feministbrud

Trashigaste bröllopet

Kom igen, spy ut alla era fördomar! Vad kan klassas som trashigt på ett bröllop?

Popcornen poppas och det är bara att hugga i!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-03 10:02
    VARNING - läs på egen risk! Hittills har ingen klarat sig undan denna tråd helt utan trash-stämpel. Detta är en rolig tråd och ni som inte tycker att det är roligt, kan läsa en annan tråd!

• Svar på tråden Trashigaste bröllopet
  • feministbrud
    Imma skrev 2009-08-14 14:29:10 följande:
    Just det! Och speciellt när man dagen efter bröllopet säger "det känns så tomt idag, hur tidigt kan man förnya löftena och ha en till fest?".
  • feministbrud

Att förnya sina löften i Las Vegas är inte samma sak som att ställa till med en ny lika stor fest efter fem år!

TesshjärtaFred skrev 2009-08-14 16:00:16 följande:
    Måste faktiskt försvara förnyande av löften. Min blivande har alltid velat gifta sig i Las Vegas. Detta är något som jag också kan tänka mig, men vill ha ett "riktigt" bröllop på hemmaplan. Därför har vi sagt att vi kan åka till Vegas och gifta om oss, mer för en rolig grej.
  • Nevvan

Med risk för upprepning då jag inte läst hela tråden, men anyhow.

De som tar kuvertavgift på sitt bröllop måste vara det absolut mest tacky nånsin. inte ok. Jag menar hur snålt är det inte att bjuda någon till en fest men sen låta dom betala själva.:P

En annan sak som jag finner lite halvtacky och girigt. De som registrerar sig! Sj slutade jag med önskelistor för några år sen. Och de som ställer fram en liten resväska/låda där alla gäster kan stoppa pengar till deras bröllopsresa. Ok, hellre det än 5 brödrostar kanske men jag tycker det känns så girigt.

• Nynaeve

Imorse när jag pratat med min mamma om klänningen (vi har en allra sista provning ikväll för finjusteringar eftersom jag gifter mig imorgon) och vilket pill det blir med alla knappar, kom jag på en sak som jag tycker är väldigt trashigt. Klänningar med dragkedja i ryggen - och falsk knäppning, dvs knappar utanpå dragkedjan! Det är fantastiskt snyggt med klädda knappar i ryggen på en brudklänning (eller klänning öht) men då ska det göras på riktigt!

• feministbrud
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-21 13:27:35 följande:
    toakorg!!!!
  • Snufflan

Har inte läst alla inlägg så jag kanske upprepar nått och kanske även uppretar nån Men det trashigaste jag vet är sjöjungfruklänningarna, ser ju ut som en jäkla kroppsstumpa...

• Svanboet

Jag har kollat lite på en del bilder på sista tiden och kommit fram till att jag inte tycker det är speciellt smakfullt med de där klänninganra som har draperingar och rosor och grejor runt hela halva arslet så det ser ut som en hel j-la lastbilsflak. Nej, jag gillar nog inte A-linje heller för delen. Och för att inte tala om släp som dessutom hängs upp mest av kvällen.

• Snufflan

Men inte kan det väll vara min lilla nätta klänning du tänker på hihi

Svanboet skrev 2009-08-24 19:45:55 följande:
    Jag har kollat lite på en del bilder på sista tiden och kommit fram till att jag inte tycker det är speciellt smakfullt med de där klänninganra som har draperingar och rosor och grejor runt hela halva arslet så det ser ut som en hel j-la lastbilsflak. Nej, jag gillar nog inte A-linje heller för delen. Och för att inte tala om släp som dessutom hängs upp mest av kvällen.
  • Svanboet

nope inte den direkt så, även om det kändes mest som en stor kjol

Snufflan skrev 2009-08-24 19:56:47 följande:
    Men inte kan det väll vara min lilla nätta klänning du tänker på hihi
Svar på tråden Trashigaste bröllopet