Ok så ditt svar på den frågan ang mammor som är arga är det som du skriver sen i ditt inlägg?
Alltså:
Min man skulle bli skogstokig om en av våra döttrar vill att han överlämnar en av dem i framtiden.Han gillar nämligen kompetenta, självständiga kvinnor och hoppas på att uppfostra sådana själv.
Jag är ledsen men även om det skulle vara ett svar till den frågan så kommer man ju inte ifrån att du skriver att din man inte vill överlämna sina döttrar för att då skulle det tyda på att dom inte är självständiga och inte kompetenta, jag kan inte se detta på ng annat sätt än en antydning på att brudöverlämningstjejer skulle vara okompetenta och osjälvständiga. Svar eller inte svar på ett inlägg.
Visst jag fattar att du inte menar det, eftersom du ber om ursäkt för det, men det är så jag uppfattade det och det är så jag gissar att många i denna debatt uppfattade det och däför tog jag upp det igen då du skrev att du inte kunde förstå varför vissa tjejer tar det personligt, jag har inga problem alls att se varför vissa gör det när det finns inlägg som ditt lösryckt ur sitt sammanhang eller inte.
Aleta skrev 2009-04-22 00:03:22 följande:
Jo, för det första så har jag redan bett om ursäkt för det där inlägget och tydligt sagt att det inte var menat att tolkas så.Jag har bett att få det borttaget eftersom jag inte ville göra någon ledsen i onödan, men den begäran avslogs. Jag kan inte göra så mycket mer utom att be om ursäkt en gång till.Det skulle tolkas som ett svar på det citerade inlägg som fanns med till denna kommentar, nämligen:"Undrar om det sitter en mängd skitsura mammor runt om i Sverige (kanske i världen) som undrar om deras relation till sina respektive döttrar inte var värd att hedras på den stora dagen. Jag kommer i allafall bli sur om min ev. dotter skulle be om att få gå in med sin far på sitt bröllop (vilket han ändå skulle tvärvägra gissar jag). Tala om att bli borträknad som mindre viktig!"Det var alltså ett svar av typen: "Min man skulle också bli sur, precis som du."Avslutat med en vilket tyvärr inte följer med när man citerar.Olyckligtvis så använde jag hans egna exakta ord när han beskriver vad han söker i en kvinna och det var ju dumt, för just de orden blir ju väldigt laddade i denna debatt. Och lösryckta blir de ju förfärliga.Jag har alltså inte sagt att någon som vill överlämnas är något av det