• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • LirreMagic

Tror de syftar på vigsel intyget, det fick iaf vi hem tillsammans med intyget om hindersprövning idag :)

EmMa09 skrev 2009-04-21 17:10:06 följande:
    Vi fick inget vigselbevis när vi fick tillbaka hindersprövningen, utan fick endast tillbaka att hindersprövningen var godkänd, och det pappret hade vi med oss till prästen. Vigselbeviset får man ju när man gift sig - beviset på att man är gift!
  • Flisa80
    lecaroline skrev 2009-04-21 17:36:19 följande:
    Prästen tippsa om att titta utåt för man står inte anikte mot ansikte mot församlingen särskilt mycket inne i kyrkan under vigseln. Och då vill alla passa på att ta kort. Och som hon sa hur kul är det för dem som sitter på "fel" sida.. Eller kort med helt skeva ögon på..Sedan kommer man ju titta lite!!
    Ja ok....då är jag med. Fast det gäller väl egentligen (i alla fall för oss) bara sista låten, för innan dess kanske det kan vara skönt att slippa att alla tar kort. Man brukar väl vänta med det tills efter vigselakten tror jag. Eller nåt.
  • Luucie

Vi ska träffa vår präst nästa vecka...jag är lite nervös faktiskt:-/
    Tänk om han frågar ifall jag tror på Gud..Mmm?!

• MulleNuh

haha..

Nu har vi kommit hem!!

Luucie skrev 2009-04-21 19:31:32 följande:
    Vi ska träffa vår präst nästa vecka...jag är lite nervös faktiskt:-/Tänk om han frågar ifall jag tror på Gud..Mmm?!
  • lecaroline
    Luucie skrev 2009-04-21 19:31:32 följande:
    Vi ska träffa vår präst nästa vecka...jag är lite nervös faktiskt:-/Tänk om han frågar ifall jag tror på Gud..Mmm?!
    Vår frågade inte det
  • Susanna och Fredrik
    MulleNuh skrev 2009-04-21 19:50:28 följande:
    haha..Nu har vi kommit hem!!
    Men berätta då...vad ville prästen veta egentligen?
  • Miss Moneypenny

Hur gick det hos prästen? Och hur gick det med den "känsliga" frågan.

Jag har precis kommit tillbaka från vårdcentralen, har bihåleinflammation :( Hoppas verkligen att man inte råkar ut för nåt sånt lagom till bröllopet. Det är lika bra att vara sjuk nu så man får det överstökat. Men jag som var i full gång att jobba på "bröllopsfiguren" och det gick så bra. Nu får jag inte träna :(

MulleNuh skrev 2009-04-21 19:50:28 följande:
    haha..Nu har vi kommit hem!!
  • MulleNuh

Jo det gick jättebra... Vi gick igenom hela vigseln. Han visade exakt hur vi skulle gå, stå och röra oss!
    Vi bestämde psalmer..
    Vi bestämde också att vi ska skriva egna löften. Det gillade prällen!

Och den känsliga frågan svarade han JA på.. Han hade svårt att förstå varför folk ville göra så, men han märker att det komemr med stormsteg att tjejer vill gå in med sina pappor. Men han sa att vi får absolut göra så...

Och FY va jobbigt med bihålerna MonneyPenny

• lecaroline

Uh jag skulle inte vilja ha egna löften.. Jag är nervös så det räcker till att stå inför hela kyrkan ändå. Och jag vill prata så lite som möjligt. (jag vet jag känner ju nästan alla som är där) men det är fortfarande en massa msk. Minst 80 pers!!

• MulleNuh

Joo jag vet.. Men det är bara några få meningar som han skriver ut och lägger i sin bok. Sen håller han upp boken så vi ser vad det står!

lecaroline skrev 2009-04-22 14:35:10 följande:
    Uh jag skulle inte vilja ha egna löften.. Jag är nervös så det räcker till att stå inför hela kyrkan ändå. Och jag vill prata så lite som möjligt. (jag vet jag känner ju nästan alla som är där) men det är fortfarande en massa msk. Minst 80 pers!!
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!