• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • MulleNuh

Jo antagligen...

Men nu vet jag inte om jag vågar gå in med pappa. Även om jag och min m2b vill detta så vill jag ju inte att våra gäster ska sitta och rynka näsan!

Miss Moneypenny skrev 2009-04-21 10:04:38 följande:

Ja, oj vad det diskuteras hett om det där på BT. Jag hade inte heller en aning om att det var så känsligt. Det går nog bra och prästen är säkert jättevan vid att diskutera den frågan.
  • xmarsan

Ahh! Ja, det är ju onekligen en känslig fråga. Hoppas att ni får göra som ni önskar då helt enkelt!

Mig spelar det ingen roll om jag går in själv eller tillsammans med min far. Men jag skulle säga att min pappa nog blev lite besviken över det faktum att han inte "får"/ska leda mig in.

MulleNuh skrev 2009-04-21 09:58:26 följande:
    haha men innan jag blev medlem här på bt så har det varit en självklarhet att jag ska gå in med pappa. Sen fick jag ju en tokshock när jag hörde hur vissa ser på just detta. Ja alla vet ju att det är ett HETT ämne här inne!Så nu är jag inte säker längre. Men jag ska absolut prata med prästen om detta och berätta min syn på det hela. Så DET är en känslig fråga!
  • MulleNuh

joo min pappa me.. Han hade sällskap med min syster och han vill ju gärna hålla mig sällskap in också!

Men du vill inte heller gå in med mannen?

Vi vill promt ses INNE i kyrkan. Det är vi fast beslutna om.. (Ja om inte prästen säger tvärnej så klart)

Annars kanske jag går in i ett litet "lemmeltåg" med tärnan och min son..

xmarsan skrev 2009-04-21 10:11:22 följande:
    Ahh! Ja, det är ju onekligen en känslig fråga. Hoppas att ni får göra som ni önskar då helt enkelt!Mig spelar det ingen roll om jag går in själv eller tillsammans med min far. Men jag skulle säga att min pappa nog blev lite besviken över det faktum att han inte "får"/ska leda mig in.
  • xmarsan

Jag har ingen stark vilja eller bild som jag sett framför mig.

När vi fick bokningsbekräftelsen från kyrkan så stod det att kyrkan/församlingen inte tillät det - och jag accepterade det och berättade det för min pappa. Men nu när vi beslutat oss för att använda oss av vår "familjepräst" som vigselförrättare (som tillät pappas fru att gå in med sin far till deras vigsel) så funderar jag på om jag kanske ändå borde gå in med min pappa. Då jag tror att han skulle uppskatta det väldigt mycket.

Måste bara ta upp frågan till diskussion med m2b.

När det gäller att ses innan vigseln så ska vi fotas innan vigseln - då det skulle bli för sent annars för att få bra ljus ch middagen skulle starta för sent - därför är det inget problem för oss.

Men hmmm - något att bestämma inom kort känner jag.

MulleNuh skrev 2009-04-21 10:12:57 följande:
    joo min pappa me.. Han hade sällskap med min syster och han vill ju gärna hålla mig sällskap in också! Men du vill inte heller gå in med mannen?Vi vill promt ses INNE i kyrkan. Det är vi fast beslutna om.. (Ja om inte prästen säger tvärnej så klart)Annars kanske jag går in i ett litet "lemmeltåg" med tärnan och min son..
  • MulleNuh

aha ok.. Ja ni får prata om det...

Ja men det ska iaf bli intressant att se vad han säger. Jag skulle ju ALDRIG ifrågasätta detta.. Never. Jag vet att vi ingår i en gudstjänst så vi ska ju rätta oss efter denna.

xmarsan skrev 2009-04-21 10:25:08 följande:
    Jag har ingen stark vilja eller bild som jag sett framför mig. När vi fick bokningsbekräftelsen från kyrkan så stod det att kyrkan/församlingen inte tillät det - och jag accepterade det och berättade det för min pappa. Men nu när vi beslutat oss för att använda oss av vår "familjepräst" som vigselförrättare (som tillät pappas fru att gå in med sin far till deras vigsel) så funderar jag på om jag kanske ändå borde gå in med min pappa. Då jag tror att han skulle uppskatta det väldigt mycket.Måste bara ta upp frågan till diskussion med m2b. När det gäller att ses innan vigseln så ska vi fotas innan vigseln - då det skulle bli för sent annars för att få bra ljus ch middagen skulle starta för sent - därför är det inget problem för oss.Men hmmm - något att bestämma inom kort känner jag.
  • www blanche nu

Jag har oxå mindre 2 månader kvar. Det enda som är kvar är mitt chokladarrangemang.

• MulleNuh

Oj vad blir det för nåt? Lät kul!

www blanche nu skrev 2009-04-21 10:37:43 följande:

Jag har oxå mindre 2 månader kvar. Det enda som är kvar är mitt chokladarrangemang.
  • Twixiee

Ungefär hur långt före brukar man träffa prästen? Och när tar man med hindersprövningen? Då man gifter sig eller före? Jag har noll koll..

• lecaroline

Du tar med hindersprövningen när du träffade prästen.

Vi träffade vår tidigt för det är ju i en annan stad, men med facit i handen så hade jag nog väntat för jag kommer knappt ihåg vad vi pratade om nu.. Får läsa i psalmboken igen...

• MulleNuh

Som jag har förstått det så brukar prästerna ringa 1 månad-ett par veckor innan.. Och på vigselsamtalet tar man med alla papper som hindersprövning och vigselbeviset..

Twixiee skrev 2009-04-21 10:42:24 följande:
    Ungefär hur långt före brukar man träffa prästen? Och när tar man med hindersprövningen? Då man gifter sig eller före? Jag har noll koll..
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!