• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Twixiee

Okej, vad bra då vet jag, tack tack

• MulleNuh

Nu har jag precis beställt bröllopsbubblor!

• MulleNuh

Men vad är det man pratar om egentligen??
    Psalmer?

lecaroline skrev 2009-04-21 10:44:30 följande:
    Du tar med hindersprövningen när du träffade prästen.Vi träffade vår tidigt för det är ju i en annan stad, men med facit i handen så hade jag nog väntat för jag kommer knappt ihåg vad vi pratade om nu.. Får läsa i psalmboken igen...
  • lecaroline
    MulleNuh skrev 2009-04-21 12:02:45 följande:
    Men vad är det man pratar om egentligen?? Psalmer?
    Vår präst gick igenom hela cermonin fast snabbt. Vi tittade på olika psalmer de villl ju ha en för årstiden en för själva vigseltexten om man, kvinna och kärleken och en i trefaldigheten.

Sedan fick man bestämma om vi ville göra som man gjorde förr med själva jag tager. Träna på att gå in. Visar hur man vänder sig om. Ber oss att tänka på att inte titta på den som läser eller sjunger utan se sakt mot församlingen.

Men vi hade inget vigselbevis med oss. Det är väl det mannen får innan man går ur kyrkan??
  • Susanna och Fredrik
    MulleNuh skrev 2009-04-21 12:02:45 följande:
    Men vad är det man pratar om egentligen?? Psalmer?
    Våran präst vill prata lite om äktenskap...
    sen göra ett genrep inför vigseln
  • MulleNuh

Vigselbeviset får man hem tillsammans med hindersprövningen från skatteverket.

lecaroline skrev 2009-04-21 12:08:46 följande:
    Vår präst gick igenom hela cermonin fast snabbt. Vi tittade på olika psalmer de villl ju ha en för årstiden en för själva vigseltexten om man, kvinna och kärleken och en i trefaldigheten.Sedan fick man bestämma om vi ville göra som man gjorde förr med själva jag tager. Träna på att gå in. Visar hur man vänder sig om. Ber oss att tänka på att inte titta på den som läser eller sjunger utan se sakt mot församlingen.Men vi hade inget vigselbevis med oss. Det är väl det mannen får innan man går ur kyrkan??
  • Flisa80
    lecaroline skrev 2009-04-21 12:08:46 följande:
    Vår präst gick igenom hela cermonin fast snabbt. Vi tittade på olika psalmer de villl ju ha en för årstiden en för själva vigseltexten om man, kvinna och kärleken och en i trefaldigheten.Sedan fick man bestämma om vi ville göra som man gjorde förr med själva jag tager. Träna på att gå in. Visar hur man vänder sig om. Ber oss att tänka på att inte titta på den som läser eller sjunger utan se sakt mot församlingen.Men vi hade inget vigselbevis med oss. Det är väl det mannen får innan man går ur kyrkan??
    Sa prästen att ni inte skulle titta mot den som sjunger eller läser? Det tycker jag låter jättekonstigt!! Vi ska ha många av våra vänner som ska sjunga och spela, och då vill man ju verkligen titta på DOM, inte ut mot församlingen. Kanske gör man på det viset, men jag tycker det låter knäppt. Jag tänker prompt titta på den som framför något!!
  • EmMa09

Vi fick inget vigselbevis när vi fick tillbaka hindersprövningen, utan fick endast tillbaka att hindersprövningen var godkänd, och det pappret hade vi med oss till prästen. Vigselbeviset får man ju när man gift sig - beviset på att man är gift!

• lecaroline

Prästen tippsa om att titta utåt för man står inte anikte mot ansikte mot församlingen särskilt mycket inne i kyrkan under vigseln. Och då vill alla passa på att ta kort. Och som hon sa hur kul är det för dem som sitter på "fel" sida.. Eller kort med helt skeva ögon på..

Sedan kommer man ju titta lite!!

• lecaroline
    EmMa09 skrev 2009-04-21 17:10:06 följande:
    Vi fick inget vigselbevis när vi fick tillbaka hindersprövningen, utan fick endast tillbaka att hindersprövningen var godkänd, och det pappret hade vi med oss till prästen. Vigselbeviset får man ju när man gift sig - beviset på att man är gift!
    Det fick inte vi heller!!!
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!