• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-24 08:51:56 följande:

Jag går också i valet och kvalet om jag ska köpa en med ringar. Har en med bara tyll nu. Kan man ha både och alltså? Var bor du? Kan vi hjälpa varandra på nåt sätt?Red Scarlet skrev 2009-04-22 20:07:25 följande:
    Din klänning var jättefin! Och jag bor i Stockholm. Men du har ingen underkjol alls nu? Om du ska ha en underkjol med ringar ska du väl ha en alinjeformad underjol? Typ något åt det här hållet:
    76.162.124.243/eBay/images/Petticoats/P20W.jpg

Den där underkjolen hade dock inget tyll, det finns ju A-lineformade med mycket tyll också.

Min underkjol har tre ringar och tyll över, ser typ ut så här;
    www.geocities.com/esjgf30/superslipgallery.jpg
    Jag måste ha en mer rundad underkjol så det blir mer av en Cinderella-känsla över den.. men just nu känner jag mig mest som en julgranskula ;(
  • Red Scarlet

Uh jag läste lite slarvigt, men jag vet många som har haft flera underkjolar under sin brudklänning..det kanske är lite bökigt men det beror ju på vilken effekt man vill ha. Miss Moneypenny hade du underkjol på bilden i ditt galleri? Det är ju en smaksak men jag tycker nog att din klänning ser liite 'ledsen' ut, men det kanske bara är att den inte är tillräckligt uppfluffad. :7

• lecaroline

Red Scarlet skrev 2009-04-24 09:59:06 följande:

Uh jag läste lite slarvigt, men jag vet många som har haft flera underkjolar under sin brudklänning..det kanske är lite bökigt men det beror ju på vilken effekt man vill ha. Miss Moneypenny hade du underkjol på bilden i ditt galleri? Det är ju en smaksak men jag tycker nog att din klänning ser liite 'ledsen' ut, men det kanske bara är att den inte är tillräckligt uppfluffad. :7
    Ja den ska ju ut där nere. Hade du skorna på dig??
  • MulleNuh

Miss Money! Jag tycker din klänning är jättefin!!!
    Men kanske som red scarlet skrev. Med en underkjol kommer den bli helt annorlunda. Volangerna fram kommer få en annan form när resten av kjolen får ett lyft. Känns nästan som att volangerna är sydda för att klara av en underkjol. Hmm förstod nån vad jag mena??

• Miss Moneypenny

Jag har en underkjol på men bara med tyll. Jag har en från Nixa som jag köpt på Stockholm brud och fest. Känner också att jag nog behöver mer fyllighet. Ska jag ha en med ringar också eller istället för tyllkjolen?

• MulleNuh

Vänta ska jag hitta en bild på en lämplig underkjol.

Miss Moneypenny skrev 2009-04-24 10:10:10 följande:

Jag har en underkjol på men bara med tyll. Jag har en från Nixa som jag köpt på Stockholm brud och fest. Känner också att jag nog behöver mer fyllighet. Ska jag ha en med ringar också eller istället för tyllkjolen?
  • Miss Moneypenny

Ja, den ser bra ut. Kanske ska lägga ett bud. Men ska det inte vara en ring till högre upp också?

Ska jag ha två stycken tror ni? Alltså att jag har kvar min tyllunderkjol och så köper jag en med ringar att ha under? Blir det inte väldigt varmt och knöligt?

MulleNuh skrev 2009-04-24 10:12:51 följande:
    typ en sånwww.tradera.com/Underkjol-till-Bal-Brudklanni...
  • Miss Moneypenny

Nu har jag pratat med en sömmerska. Jag kan komma dit efter jobbet så kan hon titta på det. Hon har underkjolar med ringar där som jag kan prova till för att se om det blir skillnad. Åh, vad skönt..nu känner jag mig lite lättad.

Det är Bride House i Huvudsta, någon som har erfarenhet av dem? Jag blev tipsad om dem av Lillsessans brud och fest, hon sa att de var duktiga.

• MulleNuh

Jag tror det räcker med denna. Jag har köpt en PRECIS likadan som jag borde få hem idag.. Jag kan testa den och sen meddela dig hur den är om du vill?! Det ser ut som att du och jag har lite samma storlek och vidd på våra kjolar..

Miss Moneypenny skrev 2009-04-24 10:46:46 följande:

Ja, den ser bra ut. Kanske ska lägga ett bud. Men ska det inte vara en ring till högre upp också?Ska jag ha två stycken tror ni? Alltså att jag har kvar min tyllunderkjol och så köper jag en med ringar att ha under? Blir det inte väldigt varmt och knöligt?
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!