• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Red Scarlet

Åh jag har ångest över min underkjol.. vet inte om jag ska ha två underkjolar(en med ringar och köpa en till med tyll) eller bara en. Och ingen av mina vänner har tid att hjälpa mig på med klänningen för att se hur den sitter nu.. :(

Ni som har stora klänningar med ringar under, hur ser era ut? Jag vill ju verkligen inte att ringarna ska 'synas' under kjolen, alltså bukta ut och göra den helt rund. Men samtidigt vill jag att kjolen ska 'gå ut' från korsettlivet ordentligt.. tycker att modellen på bilden får till det bättre. Finns bilder på min klänning i galleriet. :/

• LirreMagic

Kjolen på min klänning är inte riktigt lika stor som din, men nästan, jag ska ha en underkjol med både ringar och tyll och det blir verkligen ett perfekt resultat. Kanske kunde det vara något för dig, låter jobbigt med 2 underkjolar tycker jag..

Red Scarlet skrev 2009-04-22 20:07:25 följande:

Åh jag har ångest över min underkjol.. vet inte om jag ska ha två underkjolar(en med ringar och köpa en till med tyll) eller bara en. Och ingen av mina vänner har tid att hjälpa mig på med klänningen för att se hur den sitter nu.. :(Ni som har stora klänningar med ringar under, hur ser era ut? Jag vill ju verkligen inte att ringarna ska 'synas' under kjolen, alltså bukta ut och göra den helt rund. Men samtidigt vill jag att kjolen ska 'gå ut' från korsettlivet ordentligt.. tycker att modellen på bilden får till det bättre. Finns bilder på min klänning i galleriet. :/
  • Red Scarlet
    LirreMagic skrev 2009-04-22 21:58:43 följande:
    Kjolen på min klänning är inte riktigt lika stor som din, men nästan, jag ska ha en underkjol med både ringar och tyll och det blir verkligen ett perfekt resultat. Kanske kunde det vara något för dig, låter jobbigt med 2 underkjolar tycker jag..Red Scarlet skrev 2009-04-22 20:07:25 följande:
    Men min underkjol har ju både ringar och tyll, men vette sjutton om det räcker :(
  • MulleNuh

Min klänning har inbyggd tyllunderkjol. Men jag ska ha en A-linje underkjol.. En ring längst ner... Men jag hade gärna haft LIIITE större faktiskt!

• LirreMagic

aha... då förstår jag problemet, tyvärr kan jag inte komma på någon bra lösning :(
    Hoppas verkligen det löser sig för dig!

Red Scarlet skrev 2009-04-23 09:57:20 följande:

Men min underkjol har ju både ringar och tyll, men vette sjutton om det räcker :(
  • Miss Moneypenny

Nu har jag hämtat klänningen!!! Men jag kan inte prova den ordentligt för att det är snörning i ryggen. Kan inte avgöra hur den ser ut alls.. Jag tror att den är fin.

Jag har bett mamma rycka ut så hon kommer när som helst.

• lecaroline

Men fick du inte prova den innan du lämnade butiken??

• Flisa80

Miss Moneypenny skrev 2009-04-23 16:12:04 följande:

Nu har jag hämtat klänningen!!! Men jag kan inte prova den ordentligt för att det är snörning i ryggen. Kan inte avgöra hur den ser ut alls.. Jag tror att den är fin.Jag har bett mamma rycka ut så hon kommer när som helst.
    Spännande!!! Den är säkert toppen! Lägg in ett kort i galleriet!!
  • fjärilvän

Hej allihop!
    Får jag hoppa in i den här tråden? Jag brukar tjuvläsa om er och tycker att ni är så himla organiserade allihop. Jag gifter mig 30 maj och tycker att det är så mycket kvar som bara surrar runt i huvudet.
    Tex det här med festprogrammen.... vet vad vi vill ha i dem men det känns som ett jätteprojekt att göra dem. Och sen går jag runt med en gnagande känsla av att jag glömmer något jättestort hela tiden.

Skulle vara skönt att få rabbla lite med några andra brudar. Min m2b blir lite trött på mig när jag stressar upp mig.

• MulleNuh

Välkommen!!

Men organiserad?!?!
    Ja det var nog inte mig du syfta på!!

fjärilvän skrev 2009-04-23 20:04:02 följande:
    Hej allihop!Får jag hoppa in i den här tråden? Jag brukar tjuvläsa om er och tycker att ni är så himla organiserade allihop. Jag gifter mig 30 maj och tycker att det är så mycket kvar som bara surrar runt i huvudet.Tex det här med festprogrammen.... vet vad vi vill ha i dem men det känns som ett jätteprojekt att göra dem. Och sen går jag runt med en gnagande känsla av att jag glömmer något jättestort hela tiden. Skulle vara skönt att få rabbla lite med några andra brudar. Min m2b blir lite trött på mig när jag stressar upp mig.
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!