• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-05-08 11:02:06 följande:

Samma här, är likadan! Jag har lite pengaångest, har övertraserat flera grejer i budget och jag lyckas alltid tänka "äsch, amn gifter sig bara en gång och det här är jag värd"..typ. Senaste med smyckena, kunde inte låta bli. Usch..Verkar som att maten blir billigare än beräknat ändå och mamma fixar tårta så den biten kan jag ta bort ur budgeten..alltid nåt.
    Åh men vad bra, oftast ska man ju räkna med att allt blir lite dyrare än vad man tänkt, men har man folk som hjälper till med vissa bitar kan man ju snabbt räkna av mycket. Vi kunde ju räkna av 1500-3000kr från budgeten bara för en kompis hjälper till med transporten! :)

Oh vad var det för smycken? Äh lite är man ju faktiskt värd..haha jag köpte dyra jättefina manschettknappar till fästmannen igår, bara för att jag inte längre kan ursäkta att jag shoppar till mig själv inför bröllopet..nu shoppar jag till honom ist ;)

Det kan vara farligt att tänka för mycket "man gifter sig bara en gång.." för det är ju mycket man gör bara en gång men man är inte alltid så hysteriskt pedantisk med smådetaljer bara för det eller alltid vill ha det 'dyraste/finaste' osv. Men vill man ha något så VILL man, då kan man ju se till att få det att fungera! Det finns ofta mycket som man kan dra ner på i utgifter med andra saker.. jag och min sambo har prioriterat att inte gå ut och festa/äta ute och storhandlar billigt nu, vi shoppar inte innan bröllopet för att vi prioriterar det istället. Vi har till och med sagt upp tidningsprenumerationer och lagt om mobiltelefonsabonnemangen...många bäckar små..försöker jag inbilla mig iaf! ;)
  • Red Scarlet
    xmarsan skrev 2009-05-08 11:06:54 följande:
    Jag har en lite ångestpost med festprogrammen. Vi har två alternativa bordsplaceringar. Vi har nämligen ett par som vi inte vet om de kommer eller ej (beräknad födsel på deras barn är helgen efter vårt bröllop) - men de har iaf bokat tågbiljetter och boende så de är helt inställda på att komma. Men eftersom vi tänkt ha med bordsplaceringen i festprogrammet så känns det som om vi måste vänta med de till i sista sekund. Eller hur hade ni gjort?
    Vi har inte med bordsplaceringen i festprogrammet men vi har satt de osäkra på platser längst ut så att de inte stör hela bordsplaceringsordningen och så plockar man bara bort dem ifall de inte skulle kunna komma. För min del skulle jag låta det stå kvar i festhäftet isåfall, det gör ju inte så mycket ifall resten av bordsplaceringen stämmer..eller? Gästerna brukar ju ha full acceptans för att något namn här eller där kanske inte stämmer, däremot blir det jobbigt om man måste ändra om HELA placeringen pga av några som lämnar återbud sent..:7
  • lecaroline

Vi har band som spelar till ca 24,00

Sedan ska vi ha musiken på datorn kopplat till våra högtalare hoppas vi. Har inte kollat så att det funkar ännu.

Självklart står det på M2B lista...

• xmarsan

Kanske skulle ha förtydligat - vi kommer troligen att helt olika placeringar beroende på om de kommer eller ej. Vi har nämligen 6 runda bord (varav ett lite större än de andra) och om de inte kommer så blir det istället 7 runda bord. Men nu börjar jag fundera på om vi istället kanske bara ska ha en lista på alla gäster med beskrivningar och låter bli att ha det uppdelat efter vilket bord de ska sitta vid.
    Red Scarlet skrev 2009-05-08 11:13:05 följande:

Vi har inte med bordsplaceringen i festprogrammet men vi har satt de osäkra på platser längst ut så att de inte stör hela bordsplaceringsordningen och så plockar man bara bort dem ifall de inte skulle kunna komma. För min del skulle jag låta det stå kvar i festhäftet isåfall, det gör ju inte så mycket ifall resten av bordsplaceringen stämmer..eller? Gästerna brukar ju ha full acceptans för att något namn här eller där kanske inte stämmer, däremot blir det jobbigt om man måste ändra om HELA placeringen pga av några som lämnar återbud sent..:7
  • Miss Moneypenny

Vad skönt att ni har folk som hjälper till så att ni slipper vissa kostnader! Och gulligt av dig att köpa fina manchettknappar! Det blir ju rätt mycket fokus på brudens grejer annars.. Min sambo har faktiskt dyrare kostym än min klänning, alltid nåt :)

Jag köpte smycken i Thomas Sabo-butiken på Biblioteksgatan. De har jättemycket fint! La in en bild i galleriet men den är lite suddig och inte så bra. De glittrar finare i verkligheten.

Red Scarlet skrev 2009-05-08 11:10:53 följande:

Miss Moneypenny skrev 2009-05-08 11:02:06 följande:
    Åh men vad bra, oftast ska man ju räkna med att allt blir lite dyrare än vad man tänkt, men har man folk som hjälper till med vissa bitar kan man ju snabbt räkna av mycket. Vi kunde ju räkna av 1500-3000kr från budgeten bara för en kompis hjälper till med transporten! :)Oh vad var det för smycken? Äh lite är man ju faktiskt värd..haha jag köpte dyra jättefina manschettknappar till fästmannen igår, bara för att jag inte längre kan ursäkta att jag shoppar till mig själv inför bröllopet..nu shoppar jag till honom ist ;)Det kan vara farligt att tänka för mycket "man gifter sig bara en gång.." för det är ju mycket man gör bara en gång men man är inte alltid så hysteriskt pedantisk med smådetaljer bara för det eller alltid vill ha det 'dyraste/finaste' osv. Men vill man ha något så VILL man, då kan man ju se till att få det att fungera! Det finns ofta mycket som man kan dra ner på i utgifter med andra saker.. jag och min sambo har prioriterat att inte gå ut och festa/äta ute och storhandlar billigt nu, vi shoppar inte innan bröllopet för att vi prioriterar det istället. Vi har till och med sagt upp tidningsprenumerationer och lagt om mobiltelefonsabonnemangen...många bäckar små..försöker jag inbilla mig iaf! ;)
  • Miss Moneypenny

Jag skulle nog struntat i att ha med det i festprogrammet i såna fall och bara ha med beskrivning på gästerna.

Ni kan ju sätta upp ett A3 med bordplaceringen på väggen eller nåt i stället? Då kan ni ju skriva ut i sista stund också.

xmarsan skrev 2009-05-08 11:47:09 följande:
    Kanske skulle ha förtydligat - vi kommer troligen att helt olika placeringar beroende på om de kommer eller ej. Vi har nämligen 6 runda bord (varav ett lite större än de andra) och om de inte kommer så blir det istället 7 runda bord. Men nu börjar jag fundera på om vi istället kanske bara ska ha en lista på alla gäster med beskrivningar och låter bli att ha det uppdelat efter vilket bord de ska sitta vid. Red Scarlet skrev 2009-05-08 11:13:05 följande:
  • xmarsan

Ja, det är som sagt var det jag lutar åt. Alt så gör jag klart omslag och band runt och så sätter vi bara i papprena i sista stund. Men som sagt lutar åt att göra som du skrev Enklare så - och mindre stressigt inpå...
    Miss Moneypenny skrev 2009-05-08 12:48:13 följande:

Jag skulle nog struntat i att ha med det i festprogrammet i såna fall och bara ha med beskrivning på gästerna.Ni kan ju sätta upp ett A3 med bordplaceringen på väggen eller nåt i stället? Då kan ni ju skriva ut i sista stund också.
  • MulleNuh

Jag hade skrivit dit deras namn.. SKULLE dom inte komma så får ni eller toastmaster säga att dom blev hemma i sista stund tack vare en förlossning.

Jag har en lite ångestpost med festprogrammen. Vi har två alternativa bordsplaceringar. Vi har nämligen ett par som vi inte vet om de kommer eller ej (beräknad födsel på deras barn är helgen efter vårt bröllop) - men de har iaf bokat tågbiljetter och boende så de är helt inställda på att komma. Men eftersom vi tänkt ha med bordsplaceringen i festprogrammet så känns det som om vi måste vänta med de till i sista sekund. Eller hur hade ni gjort?
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-05-08 12:46:53 följande:

Vad skönt att ni har folk som hjälper till så att ni slipper vissa kostnader! Och gulligt av dig att köpa fina manchettknappar! Det blir ju rätt mycket fokus på brudens grejer annars.. Min sambo har faktiskt dyrare kostym än min klänning, alltid nåt :) Jag köpte smycken i Thomas Sabo-butiken på Biblioteksgatan. De har jättemycket fint! La in en bild i galleriet men den är lite suddig och inte så bra. De glittrar finare i verkligheten.Red Scarlet skrev 2009-05-08 11:10:53 följande:
    Jo det är jätteskönt med folk som hjälper till, men det var typ ingen som erbjöd sig med någonting före kanske 1.5mån innan, då satte toastmastern fart och folk började fråga lite smått.. innan dess trodde vi att vi skulle få göra ALLT själva..jag gillar inte att 'tigga hjälp' ;)

Åh smyckena var ju jättefina!! Tomas Sabo har grymt snygga grejer :) Vad fin klänningen är föresten också!
  • zeddy
    Jag skulle skriva med dom i festprogrammet och i bordsplaceringen. Vi har två stycken som kanske inte kommer heller och de vet inte först sista sekund. Jag vill inte stå vid datorn och skriva om 70 festhäften...
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!