• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Miss Moneypenny

Ja, det kanske blir finast. Tyget är lite glansigt, genomskinligt så det borde inte ta över allt för mycket. Är rädd bara att det blir FÖR mycket lila. Ska ha vita linnedukar, lila värmeljuskoppar, lila och svarta servetter med silverband runt och så är festprogram och meny ljuslila. Sen är det lite silverkonfetti i form av hjärtan och murgröna i längden och små rosor i små glas (vita eller lila). Vad tror ni? Ska jag strunta i de lila löparna?

MulleNuh skrev 2009-05-07 10:15:10 följande:
    Jag tycker ni ska ha löpare på alla bord!
  • zeddy

Igår skrev jag ut papprerna som ska vara i vigselhäftena. Så ikväll blir det till att färdigställa dom!! Och jag har börjat skriva ut papprerna till festprogrammen också, så det blir väl pyssel med det i helgen!
    Sambon ringer idag och bokar vår hotell natt (det var på tiden!)
    Bordsplaceringstavlan är klar!

Känns ganska så mycket under kontroll faktiskt, frågan är bara vad det är som jag har glömt! För det kan väl inte vara så smidigt och klart?? (självklart är det småsaker kvar!!)

• Miss Moneypenny

Har du lite tjockare papper då? I färg eller vitt? Jag ska köpa papper snart och vet inte riktigt vad jag ska köpa för nåt. Kan man ha utsidan i finare papper och insidorna i vanligt vitt?

zeddy skrev 2009-05-07 11:03:35 följande:
    Igår skrev jag ut papprerna som ska vara i vigselhäftena. Så ikväll blir det till att färdigställa dom!! Och jag har börjat skriva ut papprerna till festprogrammen också, så det blir väl pyssel med det i helgen!Sambon ringer idag och bokar vår hotell natt (det var på tiden!)Bordsplaceringstavlan är klar!Känns ganska så mycket under kontroll faktiskt, frågan är bara vad det är som jag har glömt! För det kan väl inte vara så smidigt och klart?? (självklart är det småsaker kvar!!)
  • lecaroline
    Nova08 skrev 2009-05-07 10:17:29 följande:
    30 dagar kvar... galet vad fort tiden har gått sedan nyår...då trodde jag aaldrig dagen skulle komma fort nog och nu vill jag suga lite på kramellen.. alltså att jag hinner längta varje dag fram till bröllopet!!Ska inte ha löpare på mina bord men jag tror att det blir fint oavsett hur man gör, honnörs får ju liksom vara det finaste eller likadant som de andra borden.Vi köpte ring häromdagen, på tiden.... nu vill jag bara få hem den. Kvar är alkoholen och beskrivningarna på alla gästerna... men det börjar kännas under kontroll iallafall.
    16 Dagar kvar.. Känns i magen

Jag skulle ha löpare på alla borden, Kanske inte lika breda men någonting...
  • Miss Moneypenny

Får nog bli så. Tänkte ha murgröna också i långa girlanger ovanpå löparen. Tror ni det funkar eller blir det för mycket krimskrams?

lecaroline skrev 2009-05-07 11:09:30 följande:
    16 Dagar kvar.. Känns i magen Jag skulle ha löpare på alla borden, Kanske inte lika breda men någonting...
  • MulleNuh

Nä kanske ni bara ska ha på honörsbordet då. Blir ju myckt färger ändå..
    Och det låter skitsnyggt också!!

• lecaroline

Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 11:11:02 följande:

Får nog bli så. Tänkte ha murgröna också i långa girlanger ovanpå löparen. Tror ni det funkar eller blir det för mycket krimskrams?
    Det beror nog på hur mycket växter du tänkt ha.
    Eller hur mycket pynt det redan finns

Vi ska ju ställa fram maten på borden så att gästerna få ta själva så vi behöver mycket plats!!
  • Miss Moneypenny

Ja, då kan det vara bra med mycket plats. Och tänk på att inte ha massa ljus som gästerna kan bränna sig på om de ska sträcka sig efter skålar mm.

Vi hade nog tänkt ha några murgrönagirlanger för att det ska bli lite grönt här och där och sen små rosor i små glas (typ dricksglas, vardagsstorlek). Vi har ingen mat på borden men däremot festprogram och menyer som står i små hållare.

lecaroline skrev 2009-05-07 11:15:00 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-05-07 11:11:02 följande:
    Det beror nog på hur mycket växter du tänkt ha.Eller hur mycket pynt det redan finns Vi ska ju ställa fram maten på borden så att gästerna få ta själva så vi behöver mycket plats!!
  • lecaroline

Men då blir det ju jätte fint men murgröna

• Miss Moneypenny

Vad bra! Jag är inte så pysslig med sånt där så jag tycker det är lite svårt.

lecaroline skrev 2009-05-07 11:33:23 följande:
    Men då blir det ju jätte fint men murgröna
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!