• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • xmarsan

Vi hoppas ju självfallet även på att middagen blir god och att det blir en hejdundrandes fest

MulleNuh skrev 2009-05-04 15:27:26 följande:
    va roligt! Nä vi ska inte ha presenter till gästerna... Vi ger dom en god middag och rolig fest ist.
  • Miss Moneypenny

Åh, denna bordsplacering... F-n, vad svårt det är!!! Hur mycket blandar ni? Gamla med unga, släktingar med vänner? Delar ni på par? Det är sååå svårt, jag blir aldrig klar!

• lecaroline

Jag delar inte på par...
    Släkten tillsammans. Min och hans delar vi inte heller på..
    Ungdommarna vid eget bord.

• MulleNuh

Vi har lite överflöd på tjejer.

Men annars har jag paren nära, lite snett mitt emot varandra..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-04 16:22:23 följande:

Åh, denna bordsplacering... F-n, vad svårt det är!!! Hur mycket blandar ni? Gamla med unga, släktingar med vänner? Delar ni på par? Det är sååå svårt, jag blir aldrig klar!
  • zeddy

Miss Moneypenny skrev 2009-05-04 16:22:23 följande:

Ja, usch va svårt det är med denna bordsplacering!! Vi har blandat en hel del faktiskt. Förlovade (inte såna som har varit förlovade i mer än 5 år) sitter bredvid varandra. Såna som inte känner någon annan (typ kusinens tjej som vi träffat en gång) sitter bredvid deras tjej/kille. Annars är det blandat så som vi tror kan bli roliga gäng. Hoppas vi lyckats

Annars tror jag att jag har bra koll på det mesta, detta har vi kvar:

* skriva ut och sätta ihop vigsel o festprogram ( själva "pärmen" är klar)
    * Göra klart bordsplaceringstavlan, jag ska bara sätta dit namnlapparna
    * Fixa resten av presenterna till gästerna
    * skriva ut placeringsskyltar
    * Boka hotellnatt
    * Börja gå in skorna så jag inte får värsta skoskaven...
    * Träna på valsen
    * Kolla lokalen en sista gång inför dekoreringen och kolla mikrofoner o sånt

Ja, det är säkert mer, kan inte vara så lite?? Hmm...
    Vi gifter oss förresten 13 juni..
  • Red Scarlet

Vi har nog inte så mycket kvar egentligen.. om saker och ting bara kunde stanna som man bokat dem. Allt ska hålla på och boka av sig och krångla så jag blir helt matt. Och vi gifter oss den 13juni.. lite mer än en månad kvar.

Insåg också igår när jag fick hjälp av min kompis att prova brudklänningen (hon ska hjälpa mig på bröllopsdagen att snöra på den också) att hon inte alls kan snöra en korsett. Försökte berätta hur man skulle göra och hur jag ville ha det, men hon förstod inte alls och hade nästan sönder den..suuuck... snällt att hon vill hjälpa till men man måste ju lyssna lite på bruden.inte bara säga "Men det där kommer ingen att tänka på, ingen kommer att se det.." JO JAG.

Inget känns kul nu.. min fästman försöker få mig att hålla uppe humöret, jag VET att det enda viktiga är att vi ska gifta oss och jag vill inget hellre än att bli gift..men jag blir så ARG. Vill inte betala 50tusentals kronor till inkompetenta idioter som bara kommer att förstöra vår dag... vill inte.. :(

• Twixiee

Jag törs inte ens räkna upp allt som vi har kvar att göra, gifter oss 19 juni.. Den listan skulle bli flera mil lång Det jag mest är rädd för är att prova klänningen, tänk om den är för liten?! Usch, hemska tanke, men ändå!

Igår hade vi vårt osa och det är två som inte har hört av sig, den ena av min bm's syster och hennes barn och den andra är min kusin. Jag vet med säkerhet att systern kommer, men vi vet inte om hon tar med sig barnet eller som hon har barnvakt (även fast det är familjen så vill jag att de säger ja eller nej så man kan bocka av). Min kusin träffade jag på Coop innan vi ens hade fått ut inbjudningarna, han hade hört ryktesvägen att det vankades bröllop och såg fram mot det. Men till saken hör att han sällan kommer på några av våra familjeträffar, han har b.la struntat i två dop. Och då det är midsommarafton så kanske han känner att han hellre vill gå på fest med sina kompisar.. Så jag vet inte om man ska vara 'ful' och ringa och fråga om han kommer, eller om man för säkerhets skull ska ta med han ändå, då han sa sådär på Coop då vi träffades.

• Miss Moneypenny

Trist, men jag tror att vi är många nu som lider av "nu börjar det närma sig-stress" och att det då kan kännas mer jobbigt än roligt, men det vänder snart igen ska du se. Kan man inte googla på tips på hur man fixar snörningen? Eller fråga nån i en brudbutik om tips?

Vi pratade igenom menyn igår med vår kock och jag är lite smånervös över vår femrättersmiddag. Tänk om middagen håller på hela natten eller folk blir alldeles för mätta? Kocken och sambon är helt lugna dock. Som vanligt är jag den hysteriska :)

Red Scarlet skrev 2009-05-04 17:47:41 följande:

Vi har nog inte så mycket kvar egentligen.. om saker och ting bara kunde stanna som man bokat dem. Allt ska hålla på och boka av sig och krångla så jag blir helt matt. Och vi gifter oss den 13juni.. lite mer än en månad kvar.Insåg också igår när jag fick hjälp av min kompis att prova brudklänningen (hon ska hjälpa mig på bröllopsdagen att snöra på den också) att hon inte alls kan snöra en korsett. Försökte berätta hur man skulle göra och hur jag ville ha det, men hon förstod inte alls och hade nästan sönder den..suuuck... snällt att hon vill hjälpa till men man måste ju lyssna lite på bruden.inte bara säga "Men det där kommer ingen att tänka på, ingen kommer att se det.." JO JAG. Inget känns kul nu.. min fästman försöker få mig att hålla uppe humöret, jag VET att det enda viktiga är att vi ska gifta oss och jag vill inget hellre än att bli gift..men jag blir så ARG. Vill inte betala 50tusentals kronor till inkompetenta idioter som bara kommer att förstöra vår dag... vill inte.. :(
  • Miss Moneypenny

En fråga....nån som vet var man kan få tag på snygga muffinsformar som är lite mindre? Jag har sett snygga svartvita med rosor på NK men de är så stora. Skulle vilja ha lite mindre.

• Imma

Jag blir verkligen imponerad när jag läser era planeringslistor och ser hur mycket saker ni andra hinner med. Bra jobbat! Vår ambitionsnivå är betydligt lägre även om jag håller på och fundera på festhäfte just nu. Presenter kommer vi inte att ha några, vi bjuder ju på hela kalaset!

Vi hade OSA-datum härom dagen och alla svarade i tid. Det gör saker och ting betydligt lättare. Nu ska vi prata med cateringtjejen om exakt vad hon ska ta med sig. Vi åker finlandsfärja om tre veckor där vi tänker köpa öl (vin tar vi nog från Systemet).

Bordsplaceringen oroar jag mig lite för eftersom vi kommer att ha tysktalande, svensktalande och engelsktalande gäster. Jag vill inte att någon ska behöva oroa sig för att inte kunna kommunicera med sin bordsgranne. Kanske vi bör ha friplacering, men det känns som lite väl mesigt? Vad tror ni?

Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!