• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • xmarsan

Alla får varsitt. Vi har inte så många gäster - och vi tänkte trycka omslaget i fint papper och sedan ha "vanligt" finare skrivarpapper till textsidorna - på så sätt blir det inte så dyrt - mest pyssel bara. Och pyssel gillar jag!

Miss Moneypenny skrev 2009-05-04 14:03:18 följande:

Ja, visst är det toppen :)Apropå festprogram, hur gör ni andra? Får alla varsitt festprogram eller lägger ni ut ett par på varje bord och så får man dela?
  • xmarsan

Tack själv. Och lycka till nu! 19 dagar kvar - vad spännande! Själva har vi 40 dagar kvar idag.

lecaroline skrev 2009-05-04 13:34:30 följande:
    Jag tycker att bröllopstorget med alla er är toppen!!Jag hade aldrig fixat bröllopet själv utan er hjälp här. Men tipps och idéer, moralisk stöttning osv!!Tack allihop!!
  • lecaroline

Jag har förstått att alla gäster får var sitt hos oss med.

• MulleNuh

Jag gör även placerings"kort" av dom.. Alltså gästens namn står på programmet. Så JA alla får ett varsitt..

Miss Moneypenny skrev 2009-05-04 14:03:18 följande:

Ja, visst är det toppen :)Apropå festprogram, hur gör ni andra? Får alla varsitt festprogram eller lägger ni ut ett par på varje bord och så får man dela?
  • xmarsan

Hade först bestämt mig för att göra på samma sätt som dig Mulle men har nu istället bestämt mig för att baka så kallade "macarones" i våra färger och lägga i en cellofanpåse. På bandet jag knyter ihop påsarna med ska jag fästa en lapp med gästens namn. Så blir det både en bordsplacering och "present" i ett. Dessutom är ju ett av mina största intressen att baka och pyssla så det känns helt rätt.

Ska någon annan ha små presenter? vad de nu kallas...

MulleNuh skrev 2009-05-04 15:20:18 följande:
    Jag gör även placerings"kort" av dom.. Alltså gästens namn står på programmet. Så JA alla får ett varsitt..Miss Moneypenny skrev 2009-05-04 14:03:18 följande:
  • MulleNuh

va roligt!

Nä vi ska inte ha presenter till gästerna...
    Vi ger dom en god middag och rolig fest ist.

xmarsan skrev 2009-05-04 15:26:22 följande:
    Hade först bestämt mig för att göra på samma sätt som dig Mulle men har nu istället bestämt mig för att baka så kallade "macarones" i våra färger och lägga i en cellofanpåse. På bandet jag knyter ihop påsarna med ska jag fästa en lapp med gästens namn. Så blir det både en bordsplacering och "present" i ett. Dessutom är ju ett av mina största intressen att baka och pyssla så det känns helt rätt.Ska någon annan ha små presenter? vad de nu kallas...
  • Cltsp

* Fixa färdigt våra kläder hos sömmerskan
    Åh vad mysigt med små presenter till gästerna. Jag var också inne på det ett tag men vet inte hur jag ska hinna med det? Provade att lista allt vi har kvar att göra innan 6/6 och måste erkänna att det känns lite stressgt...

* provsminkning
    * konsultation ang håret
    * boka tid och träffa vigselförättaren
    * provsmaka maten
    * reka i lokalerna för vigsel och fest
    * fixa musik
    * köpa album till gästboken plus en fin penna
    * köpa ett pärlhalsband
    * skriva om alla gäster i programmet
    * göra färdigt festprogrammen
    * göra färdigt bordsplaceringen och fixa i större format
    * Fixa bröllopsbingo under middagen
    * Köpa en fluga och skjorta till mannen
    * Baka cupcakes
    * Fixa blommor och dekorationer till borden
    * Fixa en "pris och drink" -lista till baren
    * fixa färdigt placeringskorten
    * Köpa eller sy dukar till borden i festlokalen

• lecaroline

Köpa presenter till dem som hjälper till
    alkoholfritt vin
    servettringar
    musiken
    dansa vals
    fixa med högtalare och musik
    myslampor
    pynta ljusstakar och tårtställning
    träffa serveringspersonalen
    köpa morgon gåva
    sista pillet med klänningen
    möhippa

Listan är milslång

• xmarsan

Vi hade inte heller tänkt ha det. Men så hittade jag detta toppenrecept och tänkte att det passade oss så himla bra. M2b är också övertygad under förutsättning att han slipper baka

MulleNuh skrev 2009-05-04 15:27:26 följande:
    va roligt! Nä vi ska inte ha presenter till gästerna... Vi ger dom en god middag och rolig fest ist.
  • MulleNuh

Jag hade dock gärna gett något om jag hade haft tiden och pengarna till det!

xmarsan skrev 2009-05-04 16:19:04 följande:
    Vi hade inte heller tänkt ha det. Men så hittade jag detta toppenrecept och tänkte att det passade oss så himla bra. M2b är också övertygad under förutsättning att han slipper baka
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!