• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • EmMa09

Vi har också gjort våra festprogram i word! Enkelt!
    Vi tänkte skriva lite om våran svensexa/möhippa i festprogrammet så nu väntar vi bara på dem så att vi sen kan skriva ut programmen!!...vi har ju faktiskt inte så lång tid kvar, bara 2 veckor!!!

• nni

Vi har inte kommit så långt som till fest och vigselhäfte. Men ska göra dom själva, tror sannolikt vi använder word.
    Ni som hinner bli klara snart med festprogram kanske kan visa lite av era?

• MulleNuh

Nu väntar vi in vår toastmaster här! Ska ha lite "möte" med grillad entrecote.. Mmmmmmm..

Festprogrammen är NÄSTAN klara. Bordsplacering klar.
    Fick hem nya underkjolen idag och jag har testat min klänning igen och jag älskar den mer o mer bara!

Solen skiiiner och vi har som sagt lite grillmys i solen på vår tomt..

Livet leker med andra ord!!!

Oj nu korkas en vinare upp i köket hör jag!

• MulleNuh

hahaha nej vi ska inte ha mötet med entrecoten.. Det såg ut så!

MulleNuh skrev 2009-05-01 17:54:36 följande:
    Nu väntar vi in vår toastmaster här! Ska ha lite "möte" med grillad entrecote.. Mmmmmmm..Festprogrammen är NÄSTAN klara. Bordsplacering klar.Fick hem nya underkjolen idag och jag har testat min klänning igen och jag älskar den mer o mer bara!Solen skiiiner och vi har som sagt lite grillmys i solen på vår tomt..Livet leker med andra ord!!!Oj nu korkas en vinare upp i köket hör jag!
  • first lady

Hej på er... nu är jag klar med vigselprogramet, så skönt.
    Jag och en av min tärnor skall göra festprogramet tillsammans.

• MulleNuh

Va skönt.. Jag är NÄSTAN klar med festprgrammet. Har nån sida kvar att göra. Har lagt in en tråd här och fårr ett skickat till min mail jag snart ska titta på!
    Vigselprogramet gör jag rätt snabbt sen. Prästen sa att man itne ska skriva så mycket annat än namnet på de som sjunger, spelar och viger. Och bara skriva vilka låtar som körs.

Han sa att skriver man upp alla psalmer och all ordning så kommer gästerna sitta och glo på det ist för att kolla på vigseln.

first lady skrev 2009-05-03 17:56:57 följande:

Hej på er... nu är jag klar med vigselprogramet, så skönt.Jag och en av min tärnor skall göra festprogramet tillsammans.
  • Flisa80
    MulleNuh skrev 2009-05-03 19:07:51 följande:
    Va skönt.. Jag är NÄSTAN klar med festprgrammet. Har nån sida kvar att göra. Har lagt in en tråd här och fårr ett skickat till min mail jag snart ska titta på! Vigselprogramet gör jag rätt snabbt sen. Prästen sa att man itne ska skriva så mycket annat än namnet på de som sjunger, spelar och viger. Och bara skriva vilka låtar som körs.Han sa att skriver man upp alla psalmer och all ordning så kommer gästerna sitta och glo på det ist för att kolla på vigseln. first lady skrev 2009-05-03 17:56:57 följande:
    Jag tror inte jag har varit på något bröllop där man inte skriver ut både sånger, psalmer, textläsning och andra inslag såsom inledningsord, vigselakt och så... Självklart gör man som man vill, och det blir ju mindre jobb. Vi kommer dock att ha med det mesta, men skriver bara vigselakt och inte allt annat som också händer däromkring som bön, välsignelse osv osv.
  • Flisa80

Glömde ju skriva....

Det är med festhäftena, det gör vårt värdpar...är det ovanligt? Så vitt jag visste så göra lltid värdparet det, inte brudparet. Är glad att jag slipper det jobbet, även om det säkert hade varit roligt. Det vi gör som har med festhäftet att göra är att skriva alla presentationer samt svarar på frågor som vårt värdpar har skciakt till oss idag.

• MulleNuh

Jo jag trodde också det var så man skulle göra..
    Men jag lyssnar på prästens råd!

Flisa80 skrev 2009-05-03 19:15:00 följande:
    Jag tror inte jag har varit på något bröllop där man inte skriver ut både sånger, psalmer, textläsning och andra inslag såsom inledningsord, vigselakt och så... Självklart gör man som man vill, och det blir ju mindre jobb. Vi kommer dock att ha med det mesta, men skriver bara vigselakt och inte allt annat som också händer däromkring som bön, välsignelse osv osv.
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!