• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • emi82

vad skönt att se att jag inte är den enda som har en del kvar att göra. Det är superstressigt i kroppen just nu käner jag. Gifter mig på midsommarafton..

• Pingst09

Jaa, vad har vi kvar egentligen?

Träffa prästen 14 maj
    Skaffa något att ha över axlarna om det blir kallt
    Gå in skorna riktigt
    Göra Tjälknölen till middagen (ska nog börja göra någon i veckan och stoppa i frysen)
    Köpa lite mer alkohol
    Köpa alkoholfritt
    köpa vickningsmat (sibyllakorv m bröd)
    Dekorera gästboken
    göra klart bordsplacering (sedan vi hört med de 7 st som inte hörde av sig innan OSA)
    Fixa klart vigselprogrammen - sedan vi träffat prästen
    Prata ihop oss med musikerna
    Prata ihop oss med de som lagar maten/serverar
    Prata ihop oss med Tostmaster/toastmadame
    Ev göra nån form av tipsrunda för gästerna när de anländer till lokalen.
    Fixa nån "sparbössa" till baren
    Gröa det sista på gästpresentationen
    Göra en större bordsplacerings-skylt
    Öva att dansa
    Låta dottern lära känna barnvakten och vice versa
    Betala kalaset....

Ojojoj, är ju hur mycket som helst ju...20 poster!!

• Imma

I helgen var vi och kollade igenom hembygdsgården där vi ska vara på bröllopsfesten. Nyrenoverat kök med industridiskmaskin och riktigt fräscht porslin! Känns hur bra som helst!

• Miss Moneypenny

Hej tjejer! Hoppas ni haft en skön långhelg!

Skönt att höra att flera har massor kvar också! Jag köpte smycken i helgen, annars har jag inte gjort nåt bröllopsfix alls. Jo, vi gick och spanade in lite grejer på Duka att skriva upp på önskelista. Vi har skrivit att vi önskar bidrag till bröllopsresa men gästerna klagar och vill att vi ska skriva saker också. Så det var väl lika bra att göra det då.

• lecaroline

Vi har också massor smått att göra. Allt med mat och präst, kyrka är klart.
    Men allt pyzzel runt omkring.. Köpa vaser, fixa blommor sånt som man inte vill göra för tidigt. Det kommer nu!! Prova klänningen en sista ggn.

19 Dagar kvar!

• xmarsan

Ja, nu har vi i helgen gjort förberedelserna till vigselprogrammet. Så nu ska det bara kompletteras med uppgifter om vilka psalmer och vilken solosång som ska sjungas av tärnan. Gjorde i word.

Påbörjade även festprogrammen och har kommit en bit på vägen med presentationerna av gästerna. Nu ska de göras helt klart. Bordsplaceringen ska göras klart så att vi vet vid vilket bordsnummer presentationen ska stå. Sedan ska vi göra en presentation av oss själva också - typ det här visste ni kanske inte om brudparet. Och sedan tänkte vi ha en lista med antal % av gästerna...

Pingst09 skrev 2009-04-30 20:11:31 följande:
    Men du kan väl göra grunden och sedan ändra psalmnummer och dyl...
  • xmarsan

När det gäller vad vi har kvar att göra så känns det som att det är miljoner saker... och när jag börjar lista de så får jag smått panik. Alltså ingen uppradning - utan bara en hint om att det är mycket kvar även för oss

• Fanasis

Vill bara säga att det är kanon när ni lägger in "det här har jag kvar att göra listor". Jag sitter och kopierar och mina kollegor hör mig utropa; just det, attans, det får jag inte glömma. Så fortsätt gärna!! :o)

• lecaroline
    Fanasis skrev 2009-05-04 12:47:18 följande:
    Vill bara säga att det är kanon när ni lägger in "det här har jag kvar att göra listor". Jag sitter och kopierar och mina kollegor hör mig utropa; just det, attans, det får jag inte glömma. Så fortsätt gärna!! :o)
    Jag tycker att bröllopstorget med alla er är toppen!!
    Jag hade aldrig fixat bröllopet själv utan er hjälp här. Men tipps och idéer, moralisk stöttning osv!!

Tack allihop!!
  • Miss Moneypenny

Ja, visst är det toppen :)

Apropå festprogram, hur gör ni andra? Får alla varsitt festprogram eller lägger ni ut ett par på varje bord och så får man dela?

Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!