• MulleNuh

Vi som har 1-2 månader kvar!!

Hej alla!!! Det finns ju en 2-3 månader kvar-tråd.. Men nu är vi många som har lite mindre kvar!

Det närmar sig verkligen nu!! Så vi kör vidare här väl?!?!

Är ni nervösa nu???

• Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!
  • Kärlekensskull

Nu har jag inhandlat mig lugnade Te och tabletter på hälsokost (cool down) som ska vara bra när man är stressad och så.
    Hoppas det får nerverna lite lugnare

• Red Scarlet

Ååh nu börjar saker och ting gå bättre iaf.. (peppar peppar) skönt att det vänder rätt fort när man haft en bottendykning innan.. Värdshuset vi bokat har lovat att försöka fixa en DJ så nu hoppas jag att de verkligen gör det också...

Fler orosmoln som börjar skingras:
    - Sedan har våra vänner börjat ställa upp med en massa saker, känns så himla skönt! En korsetttokig kompis till mig hjälper mig att snöra min korsettklänning på bröllopsdagen, så nu behöver jag inte oroa mig för att den ska bli konstigt snörd.

- Var lite orolig också över att min fästman inte skulle få någon svensexa (han vill verkligenverkligen ha en) men det verkar lösa sig nu också och hans bror och polare tar tag i det.

- Sedan var vi oroliga för transport från kyrkan till festlokalen..det är ju så dyyyrt att hyra... men nu erbjöd sig min kompis som är gäst på bröllopet att köra oss..han tyckte det var jätteroligt och han har en flashig cab så det blir nog jättebra. Han skulle fixa med "nygifta"skylt, musik, burkar och allt möjligt haha...härligt.

- Sedan är en annan av mina vänner hobbyfotograf(han gör det gratis, vi betalar en fotograf för att fota 1tim precis innan vigseln) och ska vara med under hela vigseln och festen, och han ville träffas i kyrkan nu nästa vecka och reka och prata exakt vilka typer av kort vi ville ta osv..jätteskönt att han tar det på allvar och kan lugna mina stackars brudnerver. Så när vi ändå är i kyrkan tänkte vi smygöva oss lite på att gå i gången också.. ååh det ska bli härligt. Min fästman har inte ens sett kyrkan inuti än så det ska bli spännande!

Nu börjar energin komma tillbaka! Det är inte lång tid kvar nu... jag längtar igen!! :D Vad oroar ni er över just nu?

• MulleNuh

ohh va underbart!!

Samma här.. Jag har haft lite pengaångest.. Men nu har jag insett att vi kommer ha KVAR en del pengar efter att allt är betalt.. Också en STOOOR sten som ramlat bort..

Red Scarlet skrev 2009-05-08 09:01:38 följande:

Ååh nu börjar saker och ting gå bättre iaf.. (peppar peppar) skönt att det vänder rätt fort när man haft en bottendykning innan.. Värdshuset vi bokat har lovat att försöka fixa en DJ så nu hoppas jag att de verkligen gör det också...Fler orosmoln som börjar skingras:- Sedan har våra vänner börjat ställa upp med en massa saker, känns så himla skönt! En korsetttokig kompis till mig hjälper mig att snöra min korsettklänning på bröllopsdagen, så nu behöver jag inte oroa mig för att den ska bli konstigt snörd. - Var lite orolig också över att min fästman inte skulle få någon svensexa (han vill verkligenverkligen ha en) men det verkar lösa sig nu också och hans bror och polare tar tag i det. - Sedan var vi oroliga för transport från kyrkan till festlokalen..det är ju så dyyyrt att hyra... men nu erbjöd sig min kompis som är gäst på bröllopet att köra oss..han tyckte det var jätteroligt och han har en flashig cab så det blir nog jättebra. Han skulle fixa med "nygifta"skylt, musik, burkar och allt möjligt haha...härligt. - Sedan är en annan av mina vänner hobbyfotograf(han gör det gratis, vi betalar en fotograf för att fota 1tim precis innan vigseln) och ska vara med under hela vigseln och festen, och han ville träffas i kyrkan nu nästa vecka och reka och prata exakt vilka typer av kort vi ville ta osv..jätteskönt att han tar det på allvar och kan lugna mina stackars brudnerver. Så när vi ändå är i kyrkan tänkte vi smygöva oss lite på att gå i gången också.. ååh det ska bli härligt. Min fästman har inte ens sett kyrkan inuti än så det ska bli spännande!Nu börjar energin komma tillbaka! Det är inte lång tid kvar nu... jag längtar igen!! :D Vad oroar ni er över just nu?
  • Red Scarlet
    MulleNuh skrev 2009-05-08 09:03:41 följande:
    ohh va underbart!! Samma här.. Jag har haft lite pengaångest.. Men nu har jag insett att vi kommer ha KVAR en del pengar efter att allt är betalt.. Också en STOOOR sten som ramlat bort..Red Scarlet skrev 2009-05-08 09:01:38 följande:
    Men guh vad härligt! Att ha pengar över i slutet av bröllopet är ju guld värt!

Vi oroar oss inte jättemycket för pengar just nu för vi har ju en sparad summa till det..men har också insett att ALLT inte ska betalas direkt heller.. mycket har betalats nu i april/maj (bröllopsresa/betalning värdshus) men en del saker betalar vi inte förrän i typ juli tidigast. Betalning av fotograf, tackkort osv kommer ju senare.. så då har man lite fler löner på sig att sprida ut det på ;)

Haha jag kollade föresten på räknaren på min bröllopshemsida, det är 36dagar kvar..gaaah!! :D
  • MulleNuh

Ja skönt.
    Vi hade ju INGET sparat alls.. Vi är något av SLÖSARE i stor bemärkelse.

Men vi har betalat resan (10.000 Hotell (1500) Kläder. Ja allt egentligen. Det som är kvar nu är festen, lokal, mat, alkohol..

Red Scarlet skrev 2009-05-08 09:06:58 följande:

Men guh vad härligt! Att ha pengar över i slutet av bröllopet är ju guld värt!Vi oroar oss inte jättemycket för pengar just nu för vi har ju en sparad summa till det..men har också insett att ALLT inte ska betalas direkt heller.. mycket har betalats nu i april/maj (bröllopsresa/betalning värdshus) men en del saker betalar vi inte förrän i typ juli tidigast. Betalning av fotograf, tackkort osv kommer ju senare.. så då har man lite fler löner på sig att sprida ut det på ;)Haha jag kollade föresten på räknaren på min bröllopshemsida, det är 36dagar kvar..gaaah!! :D
  • MulleNuh

men gud! 36 dagar för oss! Fy va läbbigt!!!!

• zeddy

Red Scarlet skrev 2009-05-08 09:01:38 följande:

Ååh nu börjar saker och ting gå bättre iaf.. (peppar peppar) skönt att det vänder rätt fort när man haft en bottendykning innan.. Värdshuset vi bokat har lovat att försöka fixa en DJ så nu hoppas jag att de verkligen gör det också...Fler orosmoln som börjar skingras:- Sedan har våra vänner börjat ställa upp med en massa saker, känns så himla skönt! En korsetttokig kompis till mig hjälper mig att snöra min korsettklänning på bröllopsdagen, så nu behöver jag inte oroa mig för att den ska bli konstigt snörd. - Var lite orolig också över att min fästman inte skulle få någon svensexa (han vill verkligenverkligen ha en) men det verkar lösa sig nu också och hans bror och polare tar tag i det. - Sedan var vi oroliga för transport från kyrkan till festlokalen..det är ju så dyyyrt att hyra... men nu erbjöd sig min kompis som är gäst på bröllopet att köra oss..han tyckte det var jätteroligt och han har en flashig cab så det blir nog jättebra. Han skulle fixa med "nygifta"skylt, musik, burkar och allt möjligt haha...härligt. - Sedan är en annan av mina vänner hobbyfotograf(han gör det gratis, vi betalar en fotograf för att fota 1tim precis innan vigseln) och ska vara med under hela vigseln och festen, och han ville träffas i kyrkan nu nästa vecka och reka och prata exakt vilka typer av kort vi ville ta osv..jätteskönt att han tar det på allvar och kan lugna mina stackars brudnerver. Så när vi ändå är i kyrkan tänkte vi smygöva oss lite på att gå i gången också.. ååh det ska bli härligt. Min fästman har inte ens sett kyrkan inuti än så det ska bli spännande!Nu börjar energin komma tillbaka! Det är inte lång tid kvar nu... jag längtar igen!! :D Vad oroar ni er över just nu?
    Va skönt att allt börjar lösa sig! Inte kul att behöva stressa upp sig och vara orolig när det är en månad kvar!
  • zeddy
    MulleNuh skrev 2009-05-08 09:09:34 följande:
    men gud! 36 dagar för oss! Fy va läbbigt!!!!
    Woo hooo!! 36 dagar kvar!! Fasiken vad jag längtar!!!!
    I helgen blir det att sätta ihop vigselprogram och festprogram. Orkade inte igår kväll så jag tog ett glas rosé istället
  • MulleNuh
    ett glas går faktiskt före ALLT!!

Nää då. Skoja. Jag ska nog ta ett glas vin ikväll tror jag...
    Gud va sällan jag dricker nu för tiden. Känns inget kul när man har barn hemma. Jag kan absolut itne slappna av. Inte ens ett glas kan jag ta känns det som. Ingen vits..
    zeddy skrev 2009-05-08 09:18:37 följande:
    Woo hooo!! 36 dagar kvar!! Fasiken vad jag längtar!!!!I helgen blir det att sätta ihop vigselprogram och festprogram. Orkade inte igår kväll så jag tog ett glas rosé istället
  • Red Scarlet
    zeddy skrev 2009-05-08 09:18:37 följande:
    Woo hooo!! 36 dagar kvar!! Fasiken vad jag längtar!!!!I helgen blir det att sätta ihop vigselprogram och festprogram. Orkade inte igår kväll så jag tog ett glas rosé istället
    Haha det är rätt inställning..man ska hantera allt med lite klass..;)

Vi har kvar att skära till kanterna på våra vigselprogram och häfta ihop vigselprogrammen och festprogrammen, men det ska min snälla fästman göra i helgen när jag jobbar och han är ledig. Min kille är snickare så jag slog lite med ögonfransarna och sa sockersött; "Men du är ju så..DUKTIG på att mäta och skära och häfta och sånt..du gör ju det hela dagarna på jobbet.. jag förstår inte sånt alls..hur ska man räkna hur ska man göra? Ska det bli rätt gjort är det ju bäst att du gör det eller huur..?"

Haha han fattade direkt att jag larvade mig, men lite yrkesstolthet har han så han är supernoga med att få våra program fina..kul när man kan hjälpas åt!
Svar på tråden Vi som har 1-2 månader kvar!!