Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Jag har oxå underkläder kvar att köpa. Har iofs redan en axelbandslös BH som fungerar under klänningen, men jag har inte bestämt mig än för om jag ska ha den eller en ny...
Igår blev jag hippad. Har ni fått eran? Jag hade en fantastisk kul kväll med närmsta vännerna!
Föressten, jag tror att jag har hittat buketten jag vill ha. Det finns en rosa och en vit i galleriet högst upp. Fast den ska vara röd och så har jag hittat en jättefin orange som jag tänkte blanda i. Jag kan ju inte ha rosa när gubben är rödhårig kom vi fram till. Men blir det här lite för höstigt kanske? Vad ska ni ha?
jag ska ha modellen som är imitt galleri. Rosa rosor (Heaven) och vita rosor (Vendela) samt vit fresia och salalblad. m2b jobbar med blommor så han har bundit en provbukett och det blev superbra. han är oxå rödhårig men strunt i det Vårt tema är rosa och vitt ändå
Rött och orange är supersnyggt ihop. man ska köra på sin magkänsla
Tiden går sååå fort...
jag känner mig en aning uppstressad för festprogrammet och vigselprogrammet just nu. Är ni klara med era? Sedan är det bordsplaceringen också. OSA gick ut den 1/7 och alla svarade i tid! Tycks vara ovanligt efter vad jag läst på här på BT.
Idag har jag och M2B gjort ett stort monogram i svetsat armeringsjärn. Det ska kläs in med ett tunt lager brännbart material. sedan ska vi tända på det kl 00.00 på festen., precis innan tårtan ska skäras.
Igår beställde vi ringar i sista minuten... Mina (det är två) är från DanDios. Bilden i galleriet är till hälften rätt. ringen mes större sten är rätt men alliansringen har en rad med diamanter på sidan också. M2B har slät, lått välvd ring fårn Schalins. Också i vitguld, precis som mina.
I morgon ska vi sy tärnklänningen eller snarare mamma + en sömmerska vi känner. Jag och tärnan ska vara till hands för hennes provning + fix med mat och sådant.
I övrigt återstår "bara" avstämning med toastmaster, programmen och bordsplaceringen som jag nämnde ovan + inköp av en massa pynt. Avstämning med hår (provuppsättning), blommor, fotograf m ed flera.
så i det stora hela är det egentligen lugnt! ska en sväng till Portugal med jobbet i mitten-slutet av kommande vecka men därefter är det semester... sååå skönt att bara kunna ägna sig åt bröllopsfix!
Vi är klara med vigselprogramet & halvklara med festprogrammet, vilket känns skönt
Hahaha ja du det är verkligen ovanligt, vi väntar fortfarande på några från m2b sida...så snart kommer vi betrakta dem som om att de inte kommer.
Jättefina ringar
Vigselprogrammet är i stort sätt klart. Festhäftet är på väg att bli klart, ska träffa våra toastmasters på fredag för att färdigställa innehållet sen är det bara finliret kvar med bilder osv, hoppas jag
Lämnade in våra förlovningsringar igår för putsning samt gravering i sambons (han ska ha en ring), butiken stänger för semester på fredag så nu vår vi vara utan våra ringar i en månad så de är fina till vigseln.
Ska förhoppningsvis träffa floristen (en kompis) i slutet av veckan för att bestämma bordsdekorationer och liknande.
Restaurangen har erbjudit sina kandelabrar att ha på borden men jag vet inte, vi kommer ha fyrkantiga bord med 8 vid varje. Är rädd att kandelabrarna störa så att de inte ser varandra (vet inte hur höga dem är), kanske är bättre med ex. blockljus???
Hur ska ni ha det?
Känner mig riktigt duktig idag. Festprogrammet är klart så nu ska jag bara göra färdigt framsidorna och montera alltihopa. Men 5 stycken är i alla fall helt färdiga, kika i mitt galleri om ni vill se. Har satt mig och klippt ur och börjat vika alla favouraskar så förhoppningsvis kommer jag också hinna limma några stycken idag. Har satt mig och börjat stansa ur dekorationerna till placeringskorten och ska försöka hinna färdigt med ett par stycken idag, skrivit har jag gjort på nästan alla men det är endel kvar. Känns som om jag börjar komma någon vart nu , hur går det för er?