• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • J D
    Poca skrev 2009-07-07 14:00:50 följande:
    J D skrev 2009-07-07 13:24:35 följande:Vi har också ett "dyrt och uppstyrt" bröllop men jag har en manlig tärna, inga lekar, ingen regelrätt bordsplacering, ingen tårta (?!) så du har rätt, skit i bilen :)
    Ha! Vi har två manliga tärnor och en kvinnlig marskalk- har inte många sagt ett knyst om dock (förvånande nog). Vi har heller ingen tårta och har fått klagomål från de som vet om det men who cares?!
  • Lischen

J D skrev 2009-07-07 14:35:27 följande:

Vi har heller ingen tårta och har fått klagomål från de som vet om det men who cares?!
    Vi ska ha muffins istället för tårta och jag får många fina pikar från en kompis om alla goda, enkla, super-duper-tjusiga tårtor som hon har recept på... och när jag bestämt påpekar att det inte behövs för att jag har ett bra muffinsrecept undrar hon hur det ska gå om någon tar TVÅ muffins...och någon annan blir utan?!

Varför skulle någon ta TVÅ? Och kan det inte lika gärna vara någon (eller några) som tar alldeles för stora bitar av tårtan, så att den inte räcker till alla?!
  • Åsa Erika
    climberwoman skrev 2009-07-06 21:32:21 följande:
    jag ska gifta mig 1 aug. och som ni säger fy vad tiden gick fort till idag! mannen fick sin sevnsexa förra helgen..så nu väntar jag bara på möhippan...vem vet...den kanske kommer i helgen..vi har nämligen inget planerat. Men planeringsmässigt är det mesta klart. Ska göra klart festprogram och ändra i bordsplacering-för folk har börjat tacka nej! Så konstigt, eller är jag konstig?....lycka till alla med eran planering! KRAM
    HAr folk börjat tacka nej? Vad trist!! (fast kul för andra som ni kan bjuda istället)
    Vårt OSA går ut idag och få har osat.... Är det så för er andra med? Måste man ringa upp folk?
  • Åsa Erika

Jag funderar på en cykeltaxi från hårstudion till kyrkan! Tar bara 10 min att gå så det vore kul att komma inglidande igenom stan på ett udda sätt!!

Häst och vagn kostade över 3000!!

• MilosMamma

cykeltaxi?? Hahahaha finns de i sverige?
    Åsa Erika skrev 2009-07-07 16:53:09 följande:

Jag funderar på en cykeltaxi från hårstudion till kyrkan! Tar bara 10 min att gå så det vore kul att komma inglidande igenom stan på ett udda sätt!! Häst och vagn kostade över 3000!!
  • J D
    Lischen skrev 2009-07-07 15:53:07 följande:
    J D skrev 2009-07-07 14:35:27 följande:Vi ska ha muffins istället för tårta och jag får många fina pikar från en kompis om alla goda, enkla, super-duper-tjusiga tårtor som hon har recept på... och när jag bestämt påpekar att det inte behövs för att jag har ett bra muffinsrecept undrar hon hur det ska gå om någon tar TVÅ muffins...och någon annan blir utan?!Varför skulle någon ta TVÅ? Och kan det inte lika gärna vara någon (eller några) som tar alldeles för stora bitar av tårtan, så att den inte räcker till alla?!
    Ja, jösses! Människor... Våran ersättning för tårta är vi mkt nöjda med och jag hoppas att ingen kommer att klaga när de ser den. Också i portioner men vi gör bara så att vi köper några extra så lär de väl inte ta slut (samma princip som jag antar att man räknar på när man köper tårtor för det är ju precis som du säger lika stor risk där- om inte större!).

Min kompis sa att tårtan var höjdpunkten och att vi var tvungna att ha det. Haha, som att vi skulle ändra oss för att en person tycker så med såhär lite tid kvar till bröllopet dessutom. De är för roliga .

• Poca

J D skrev 2009-07-07 18:30:08 följande:

Ja, jösses! Människor... Våran ersättning för tårta är vi mkt nöjda med och jag hoppas att ingen kommer att klaga när de ser den. Också i portioner men vi gör bara så att vi köper några extra så lär de väl inte ta slut (samma princip som jag antar att man räknar på när man köper tårtor för det är ju precis som du säger lika stor risk där- om inte större!).

Min kompis sa att tårtan var höjdpunkten och att vi var tvungna att ha det. Haha, som att vi skulle ändra oss för att en person tycker så med såhär lite tid kvar till bröllopet dessutom. De är för roliga .
    Håller med, jag förstår inte att folk har mage att komma med sådana kommentarer! Vi kommer inte ha någon söt efterrätt heller, för jag gillar ost! Men lite choklad till kaffet blir det nog, men det lär säkert reta upp någon!
  • J D

Poca skrev 2009-07-07 19:57:49 följande:
    J D skrev 2009-07-07 18:30:08 följande: Håller med, jag förstår inte att folk har mage att komma med sådana kommentarer! Vi kommer inte ha någon söt efterrätt heller, för jag gillar ost! Men lite choklad till kaffet blir det nog, men det lär säkert reta upp någon!

Samma här- ost istf dessert och sedan "ingen-tårta-grejen" med kaffe till det . Folk är verkligen sjukt lättretade ibland .

• bride 2be

Min möhippa var i lördags precis som killens svensexa som jag misstänkte!!

För min del började det med en kidnappning på centralen i stockholm, blev insläpad med ögonbindel på Åhlens och blev där in dragen i en provhytt och fick nya kläder slöja tiara mm. Sen bar det ut på stan för att sälja kyssar en femma styck. behöver jag säga en femma för en kyss igen stryper jag nån tror jag =) fick höra dagen efter att jag till och med sa det i sömnen! Men mina vänner blev nog rätt chokade av min framfart fick ihop nästan 300 kr!! Sen bar det vidare från stockholm och Cinderellas terminal. På båten hade vi trevligt fram till kvällen då min syster råkar dansa med fel kille, ett tjej gäng blev svart sjuka (tror vi) och började kasta glas och flaskor mot henne de flög överallt!! Hon fick ett glas och en flaska i huvudet och är blödarsjuk! Hon blev chokad och innan vi kom oss för att prata med vakterna var tvungen att se till att hon var ok så hann de sticka.

Dagen efter hade hon ingen kännsel i ansiktet och kunde inte le och jätte öm, kunde inte stå eller gå utan hjälp! Så vi fick söka vård på båten, eftersom hon är blödarsjuk och mådde så dåligt så trodde de att hon ev fått en hjärnblödning så det blev ambulans helikopptet från båten! Omskakande att se sin syster åka iväg så på från något som ska vara så roligt. Folk var repektlösa och står och fotar!! De hade ju inte direkt fotat en ambulans!! Till och med film temat från färjan filmade trots att jag bad dem att låta bli det.

• Hubba

Funderar på en sak...
    Ska förhoppningsvis göra Secret Box fotografering på lördag om jag lyckas kicka ut gubben och barnen utan att de fattar något...
    Tänkte att jag kanske ska ha på mig de smycken och underkläder som jag har köpt till bröllopet och så ha en av hans vita skjortor över...
    Vad tror ni om det?

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2