• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • J D
    Poca skrev 2009-07-07 10:26:29 följande:
    Hur gör ni med transport från kyrka till festställe? Kom på att det är det enda vi inte fixat än... Går/åker ni och om ni åker´, vad har ni valt för fordon?
    Vi går! Det är typ 50m emellan .
  • Poca

Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra där, vi har en bit att gå ( johannes k:a i Sthlm till gamla stan) men tycker det känns sådär att hyra något, vi känenr liksom ingen som har något bilintresse. Är det galet att ta taxi? Det kanske bara är fult... förstör bröllops-estetiken :)

• J D

Poca skrev 2009-07-07 11:08:44 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra där, vi har en bit att gå ( johannes k:a i Sthlm till gamla stan) men tycker det känns sådär att hyra något, vi känenr liksom ingen som har något bilintresse. Är det galet att ta taxi? Det kanske bara är fult... förstör bröllops-estetiken :)

Nej, herregud, ta en taxi!

• Poca

J D skrev 2009-07-07 11:34:39 följande:

Nej, herregud, ta en taxi!
    Tack! Vi kommer nog att görá så, ser ingen poäng att lägga pengar på en 15 minuters färd!
  • J D

Poca skrev 2009-07-07 11:44:07 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:34:39 följande: Tack! Vi kommer nog att görá så, ser ingen poäng att lägga pengar på en 15 minuters färd!

Nej, det låter verkligen hysteriskt i mina öron! Taxi duger gott! Jag hade inte velat ha ngn speciell bil ens om vi hade behövt en (dock hade vi i sådana fall haft kontakter så det hade väl blivit så ändå men skulle aldrig betala för det!).

• Poca

J D skrev 2009-07-07 11:48:17 följande:

Nej, det låter verkligen hysteriskt i mina öron! Taxi duger gott! Jag hade inte velat ha ngn speciell bil ens om vi hade behövt en (dock hade vi i sådana fall haft kontakter så det hade väl blivit så ändå men skulle aldrig betala för det!).
    Jag håller med, men har fått komentarer om att det blir en trist entré... Våra gäster kommer ju stå och vänta på oss vid en trappa/trädgård? Ja, ja, det finns ju värre saker att tänka på:)
  • J D

Poca skrev 2009-07-07 13:06:17 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:48:17 följande: Jag håller med, men har fått komentarer om att det blir en trist entré... Våra gäster kommer ju stå och vänta på oss vid en trappa/trädgård? Ja, ja, det finns ju värre saker att tänka på:)

Folk borde ta och chilla ned med sina åsikter om andras bröllop... Saker som andra har upprörts ang. våra val, några exempel:

- Vi ville ej ha möhippa/svensexa
    - Jag bryr mig inte om fästmannen ser min klänning innnan bröllopsdagen
    - Vi vill ej ha lekar och spex på festen
    - Jag ska ej gå till frisör el. fixa smink hos sminkös
    - Vi bryr oss inte om vi får lov att åka tåg hem på morgonen efter bröllopet för att ingen kan skjutsa- vi ej får tag i taxi
    - Jag bryr mig inte om ngt gammalt, ngt nytt...

... Och då har vi ändå ett dyrt och uppstyrt bröllop vilket tydligen förpliktigar, suck.

Er entré kommer bli utmärkt- ni har ju gift er- vem bryr sig om bilen?!

• Jiel o Deps

Haha, vi kommer att åka från vigselplatsen till festlokalen i en rostig gammal audi 100 avant (kombi) som dessutom har hål i avgasröret (fast kanske inte då..) Men vi bryr oss inte, vi kommer vara så lyckliga att vi inte tänker på det ändå.

Jag läste i någon månad-till-månad planering att när det är en månad kvar till bröllopet så ska man förbereda byte av id-handlingar. Vad menas med det?

• Lischen

Jiel o Deps skrev 2009-07-07 13:37:02 följande:

Haha, vi kommer att åka från vigselplatsen till festlokalen i en rostig gammal audi 100 avant (kombi) som dessutom har hål i avgasröret (fast kanske inte då..) Men vi bryr oss inte, vi kommer vara så lyckliga att vi inte tänker på det ändå. Jag läste i någon månad-till-månad planering att när det är en månad kvar till bröllopet så ska man förbereda byte av id-handlingar. Vad menas med det?
    Tror bara att det är viktigt om du ska åka utomlands och vill ha ett pass med ditt nya efternamn i. Tror dock att det går att göra så att man åker med sitt gamla pass, och byter efternamn när man kommer hem... Jag är inte riktigt säker på hur det går till men jag vet bestämt att min kompis åkte till Ecuador två dagar efter bröllopet på sitt gamla pass.
  • Poca

J D skrev 2009-07-07 13:24:35 följande:

Folk borde ta och chilla ned med sina åsikter om andras bröllop... Saker som andra har upprörts ang. våra val, några exempel:- Vi ville ej ha möhippa/svensexa- Jag bryr mig inte om fästmannen ser min klänning innnan bröllopsdagen- Vi vill ej ha lekar och spex på festen- Jag ska ej gå till frisör el. fixa smink hos sminkös- Vi bryr oss inte om vi får lov att åka tåg hem på morgonen efter bröllopet för att ingen kan skjutsa- vi ej får tag i taxi- Jag bryr mig inte om ngt gammalt, ngt nytt...... Och då har vi ändå ett dyrt och uppstyrt bröllop vilket tydligen förpliktigar, suck.Er entré kommer bli utmärkt- ni har ju gift er- vem bryr sig om bilen?!
    Vi har också ett "dyrt och uppstyrt" bröllop men jag har en manlig tärna, inga lekar, ingen regelrätt bordsplacering, ingen tårta (?!) så du har rätt, skit i bilen :)
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2