• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • SaraPayam
    bröllpsplaner skrev 2009-06-30 20:30:13 följande:
    någon som har tips om vad att göra på festen efter bröllopet, sitter fast. Vi ska ha ett litet bröllop med 30 närvarande och ha middag med fest efteråt hemma i trädgården
    Hmmm, ja du...kan ni inte ha lite lekar, frågestund (om vem som känner er som brudpar bäst) eller liknande...Sen kan ni ju ha lite dans Hmm kommer inte på något mer just nu..
  • MilosMamma

vi kommer ha musiktävling =)
    borden är lagen o9ch sen spelar bandewt introt och den som sjunger låten/refrängen först vinner poäng. Vinnarna får medaljer i plast och nått godis =)

min kompis som e min ena tärna va på ett bröllop förra månaden sommed hade så, dom hade skitkul, folk stod på stolarna o sjöng =)

• idapluppp
    brud2009 skrev 2009-06-30 18:11:06 följande:
    Är det någon som ska ha små påsar med godis i vid tallriken? Vad stoppar ni i dem???Vi ska ha de som bordsplaceringskort men vet inte vilket godis vi ska stoppa i, helst skulle jag vilja ha något som går i färgtemat, vitt, mörkrött, rosa el. silver
    Vi ska ha små cellofanpåsar tranparenta med en guldrosett fyllda med mariannekarameller (utan papper). Goa å friska karameller som inte smälter i värmen å ser lite lyxigare ut. Jobbar själv me polkagrisar så ja en aningens trött på dem Vårt färgtema är vitt å guld.
  • Flugan81

Hej!

Jag ska gifta mig 28/8...va tänkt att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer och ha en enkel men intim ceremoni.. så inget planerat för något här hemma. Fick veta förra veckan att det kommer bli otroligt svårt då italienarna har så stränga regler, och svenska präster har inte vigselrätt!

Så här står jag... INGET är klart.,.. och ganska så exakt 2 månader kvar... tror ni det är läge för lite panik?

Vad gör jag? Hjäääälp....

• SaraPayam

Idag har vi 1 månad kvar till vår stora dag Det känns så härligt

• SaraPayam
    Flugan81 skrev 2009-06-30 21:47:37 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig 28/8...va tänkt att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer och ha en enkel men intim ceremoni.. så inget planerat för något här hemma. Fick veta förra veckan att det kommer bli otroligt svårt då italienarna har så stränga regler, och svenska präster har inte vigselrätt! Så här står jag... INGET är klart.,.. och ganska så exakt 2 månader kvar... tror ni det är läge för lite panik?Vad gör jag? Hjäääälp....
    Hmmm vad jobbigt. Men kan ni inte ha en borglig vigsel på hemmaplan, å sen åka iväg till Italien? Visst det blir inte som ni har tänkt er, men det är ju en nödlösning...
  • Birdie09

Brud2009: Var beställde du tårtan?

• Lischen
    Flugan81 skrev 2009-06-30 21:47:37 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig 28/8...va tänkt att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer och ha en enkel men intim ceremoni.. så inget planerat för något här hemma. Fick veta förra veckan att det kommer bli otroligt svårt då italienarna har så stränga regler, och svenska präster har inte vigselrätt! Så här står jag... INGET är klart.,.. och ganska så exakt 2 månader kvar... tror ni det är läge för lite panik?Vad gör jag? Hjäääälp....
    En kompis mamma gjorde ngt liknande. De gifte sig borgligt på Arlanda och flög sedan ner till Rom och fick en välsignelse i en kyrka. Det kan ju vara ett alternativ. Då slipper ni krångla med papper och byråkrati men får ändå en cermoni där nere.

Tror dessutom att man får lite VIP-status på Arlanda om man gifter sig där innan avgång, och bara det kan ju vara lyxigt!! =)
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-06-30 16:10:18 följande:
    Nu har jag vart å köpt underkläder, känns så skönt att även ha det gjort
    Jag var o provade underkläder igår men jag hittade inget. Jag måste åka tillbaka när det är mindre folk i affären så jag kan få lite hjälp, och så ska jag nog försöka ta med klänningen så jag vet att det passar tillsammans. Klänningen är lite låg i ryggen, min vanliga axelbandslösa BH syns helt o hållet.
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-07-01 12:23:06 följande:
    Jag var o provade underkläder igår men jag hittade inget. Jag måste åka tillbaka när det är mindre folk i affären så jag kan få lite hjälp, och så ska jag nog försöka ta med klänningen så jag vet att det passar tillsammans. Klänningen är lite låg i ryggen, min vanliga axelbandslösa BH syns helt o hållet.
    Det är klart, då är det kanske lite svårt å ha en bh till de..men du det finns ju så "silikonbh" som man bara fäster på brösten, det kanske kan vara något...för då slipper du ju bandet i ryggen...
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2