• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • BrideToBe09

Hej tjejer!

Länge sedan jag var in här nu. Planeringen är i full gång. Det är ju inte alls långt kvar nu! Lite nervös börjar jag bli.

Sitter som bäst och försöker bestämma vilka skor jag ska beställa. Fins bilder i mitt bildgalleri om någon är nyfiken. En variant med öppen tå och en variant som är hel. Kan bara inte bestämma mig....

Var och provade brudklänningen igen i onsdags och vi beslöt vad som skulle justeras osv. Korta av släp, smala av axelbanden och försöka få urringningen lite mer åt v-hållet.

Ring inköptes i lördags. En rel bred i vitt guld med en tunn rad med diamanter i nederkanten. Enkel och jättefint! Hittar dock ingen bild på nätet som motsvarar ringen, så jag kan inte lägga ut något i bildgalleriet.

Kvar är att köpa blivande makens kläder och skor, dotterns klänning och skor, bestämma blommor till bukett och hår, köpa underkläder (trosor) samt att komma iväg för provsmakning av bröllopsmenyn etc.

Någon möhippa vet jag inte om det blir. Spännande (och nervöst) att sitta och inte veta. Kan mycket möjligt bli något, lika väl som det inte alls är säkert att det blir något alls. Dock känns det som om min syster och sambons syster mycket väl skulle kunna koka ihop något.
    Inte så lång tid kvar att spela på dock. Bröllopet går ju av stapeln 8/8, bara några få veckor kvar nu.

• Lövnäs

BrideToBe09:
    Vilka fina skor du har hittat. Jag förstår att du inte kan välja. För det kan inte jag heller. Lycka till o hoppas du får några kloka råd i den tråd du startat om skorna...

Jag satte mig igår kväll o fixade lite med bröllopsplaneringen o insåg då när jag satt o kollade efter fina frisyrer, att jag inte hittar något fint. Jag har ingen aning om hur jag vill ha håret. Det enda jag vet att efter bröllopet ska håret klippas kort. Är så less på det nu...
    Detta gör mig verkligen stressad... O inatt har jag drömt en massa mardrömmar om bröllopet. Hua!!! De får inte slå in.

• SaraPayam

BrideToBe09: Jättefina skor Jag hade nog valt den som är hel. Men det är nog för att själv har kollat på dem Tycker att de är supersnygga!

Jag med visst är det pirrigt att inte veta...men men vi lär ju märka om det blir något

Din klänning är verkligen jättesnygg! Den passar dig så fint!

• SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-06-30 11:21:59 följande:
    BrideToBe09:Vilka fina skor du har hittat. Jag förstår att du inte kan välja. För det kan inte jag heller. Lycka till o hoppas du får några kloka råd i den tråd du startat om skorna...Jag satte mig igår kväll o fixade lite med bröllopsplaneringen o insåg då när jag satt o kollade efter fina frisyrer, att jag inte hittar något fint. Jag har ingen aning om hur jag vill ha håret. Det enda jag vet att efter bröllopet ska håret klippas kort. Är så less på det nu...Detta gör mig verkligen stressad... O inatt har jag drömt en massa mardrömmar om bröllopet. Hua!!! De får inte slå in.
    Se till att prata med någon om dina drömmar - för då slår de inte in
    Ja du det där med frisyrer är svårt..har du tänkt dig något uppsatt eller ska det vara nedsläppt? Har du kollat in den här sidan, de har så mycket å se, har fått massor av idéer där ifrån www.projectwedding.com/photo/browse%2Bhair
  • Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 11:27:49 följande:
    Se till att prata med någon om dina drömmar - för då slår de inte in Ja du det där med frisyrer är svårt..har du tänkt dig något uppsatt eller ska det vara nedsläppt? Har du kollat in den här sidan, de har så mycket å se, har fått massor av idéer där ifrån www.projectwedding.com/photo/browse
    Det värsta är ju att jag inte ens vet om jag vill ha helt uppsatt, halvt uppsatt eller nedsläppt...
    Ska då absolut prata med tärnan om mardrömmarna¨. Tack för det rådet!
    Tack för sidtipset!
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-06-30 11:39:43 följande:
    Det värsta är ju att jag inte ens vet om jag vill ha helt uppsatt, halvt uppsatt eller nedsläppt...Ska då absolut prata med tärnan om mardrömmarna¨. Tack för det rådet!Tack för sidtipset!
    Gör det, jag berättar alla mina konstiga drömmar...men jag håller de som är bra för mig själv
    Hmm ja du det är svårt det där. Kan du inte höra med din frisör vad hon/han tror att du skulle passa i för då vet du ju lite mer vad du ska leta efter
  • Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 11:53:36 följande:
    Gör det, jag berättar alla mina konstiga drömmar...men jag håller de som är bra för mig själv Hmm ja du det är svårt det där. Kan du inte höra med din frisör vad hon/han tror att du skulle passa i för då vet du ju lite mer vad du ska leta efter
    Ja visst. De bra vill man ju ska slå in!
    Ska inte till frissan förrän den 6 augusti o då ska håret färgas o toppas o så har jag konsultationstiden samtidigt... Ska "terrorisera" mina närmsta vänner lite för att få råd.
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-06-30 12:19:33 följande:
    Ja visst. De bra vill man ju ska slå in! Ska inte till frissan förrän den 6 augusti o då ska håret färgas o toppas o så har jag konsultationstiden samtidigt... Ska "terrorisera" mina närmsta vänner lite för att få råd.
    Hahaha ja gör det Vad har man annars vänner till Hehehe
    NU är jag klar med alla festhäften, så nu är det bara innehållet som saknas
  • Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 12:27:20 följande:
    Hahaha ja gör det Vad har man annars vänner till HeheheNU är jag klar med alla festhäften, så nu är det bara innehållet som saknas
    Vad ska du ha med i festhäftena? Någon rolig gästpresentation?
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-06-30 12:54:37 följande:
    Vad ska du ha med i festhäftena? Någon rolig gästpresentation?
    Vi ha presentation av gästerna, meny, tacktal, lite sånger, info om slottet...det är nog det..
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2