• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • TinkerBelle

Ryska ambassaden!
    *ryser*
    Dem är inte roliga att ha att göra med. Söka visum där när man ska besöka kontoret i Moskva är en mardröm eftersom dem ändrar reglerna hela dj*vla tiden.

Sonja68 skrev 2009-06-29 22:29:36 följande:
    Har ikväll varit och hämtat mitt pass med inklistrat visum som räcker till 1/6 2010. Då återstår att göra ett nytt försök på Polisstationen imorgon och fixa pass till Tanja. Undra hur många dagar det tar...
  • TinkerBelle

Så nu har jag skumat sista sidan. Har egentligen inte tid för på lördag smäller det!
    Har idag hunnit med att träffa vår toastmadam.
    Vi har gått igenom dagen och vad som behövs.
    Vi har valt sånger för middagen.
    Jag har nu med min tärna gjort om bordsplaceringen, skrivit in den i bordsplaceringsvektyget och skrvit ut för "review" av m2b.
    Vi har också hunnit börja knyta snären runt bubblorna som ska delas ut utanför kyrkan.
    Nu är det dags att finslipa festprogramet.
    Hmmm kanske skulle vänta till imorgon...

Kram till alla goa tanter!!!

• passionsblomman
    TinkerBelle skrev 2009-06-30 00:37:02 följande:
    Heja blomman!Jag önskar jag varit där - var var ni?Jag är nog lika osvensk som du... Vi hade kunnat ta några rallar svingar tillsammans.
    I Husbygropen, även kallad Blå Lagunen. Ett underbart badställe-som även idioter tyvärr hittar till.
  • TinkerBelle

Hmm! Vännina bestämde sig för att stanna hemma idag då gravid magen börjar kännas klumpig. Har varit där varje dag nu i helgen.
    annars hade hon nog hjälpt dig hojta!

passionsblomman skrev 2009-06-30 00:42:53 följande:
    I Husbygropen, även kallad Blå Lagunen. Ett underbart badställe-som även idioter tyvärr hittar till.
  • passionsblomman

Ja, nu hade ju de allra flesta av myrstacken begett sig därifrån, men de var definitivt inte ensamma om stranden och en bil och så jordens volym på värstingbilstereon...

Hoppas han är steril så han inte får föra sina idiotgener vidare. och hon med. och hela hennes släkt..

Och det säger jag , som vet hur hemskt det är när man vill ha barn och det inte funkar. Jag kanske är ond ändå som den där bruttan sa i våras...

TinkerBelle skrev 2009-06-30 00:45:34 följande:
    Hmm! Vännina bestämde sig för att stanna hemma idag då gravid magen börjar kännas klumpig. Har varit där varje dag nu i helgen.annars hade hon nog hjälpt dig hojta!
  • lillabruden

Ni är så underbara *myser i kramarna*
    Med tårar i ögonen har jag nu fnittrat genom alla inläggen! Tack för ert stöd+humor!! *delar ut tant pris till alla! -chokladbrownies*

det med självmord, kan ju säga att det var inte längesen jag satt med starka tabletter redo att ta alla på en gång, hade inte m2b varit i mitt liv, stått bankandes på dörren dessutom, så hade jag inte suttit här idag. Även om jag vet att man lär sig älska livet, så är jag glad att dem plågade själar får frid...
    *massor me kramar till dig Mulle*

Passionis, har kommenterat i tråden!

Soldemor, trodde först det var fotboll du pratade om, satt o undrade vilken spelare Amaretto var! HAHAHA men GUUUD så söta kisar!!! mår man dåligt finns det alltid ett säkert kort -djur bebisar!!!!! Supersöta!!man bara ler

Tinker, låter som ni fått mycket gjort!!Skönt!! Själv har jag problem med marshalkarna som nu bett om telefonlista 3ggr trots att jag gett dem 3ggr! Karlar!

titta vilken härlig sida jag hittat
    designtjejen.blogg.se/category/dukning.html

• Im yours

Bara tanken på att någon som förmodligen inte ens känner dig ......... kallar dig ond. Fick mig att gå igenom en del av mina självvalda, el kanske man ska säga påtvingade bataljer med mer el mindre egensinniga personer. Just det här m respektlöshet, gärna i samband med egotänk kan göra mig gaaaaaaaaaaaaalen.

Som kärringen som tyckte att min då 10-årige son skulle införskaffa majblommor till henne. Usch så elak hon blev, då jag berättade att det inte fungerade så.

Eller då man tagit m sig barnen på konsert, el nått större arrangemang. Varit ute i goooooooood tid för att få en bra plats, o så kommer det ett gäng ....... i sista minuten ...... som tar för givet att de kan gå före. Buuuuuuuuuuuuuuuu.

Tjänstemän som verkar tro att de äger, bara för att arbetsmunderingen liknar försvarets. Sånna som njuter av att titta ner på andra människor. Läbbigt.

Och så alla dessa trapp-poliser, tvättstugemarodörer, kollektiv åkande dårfinkar, m.f. Listan kan göras lång.

Blomman, du är absolut en av de mest icke- onda människor jag känner. Heder, o kramar till de som orkar reagera!

• Im yours

Trevligt med så bra vänner pantzer.

Tack för tipset, lilla bruden

• Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-06-30 00:38:47 följande:
    Ryska ambassaden!*ryser*Dem är inte roliga att ha att göra med. Söka visum där när man ska besöka kontoret i Moskva är en mardröm eftersom dem ändrar reglerna hela dj*vla tiden.
    Ja, huvvaligen *ryser också*.
    Vi är där så sällan som möjligt, men måste dock var och vartannat år, tex när min mans eller mina döttrars ryska pass behöver bytas. Och när vi fixat ryskt medborgarskap åt döttrarna. Man får inte skicka några dokument/ansökningshandlingar per post utan vi måste alltid baxa oss dit, HELA familjen!!
    Nu har jag börja söka ettårsvisum genom ambassaden i Helsingfors istället. Via en finsk firma.
    Billigare och smidigare.

Snart, snart Tinker är du en gift kvinna, hehehehe! Du verkar ha det mesta under kontroll hör jag.

Nu ska jag läsa vidare vad Blomman har varit med om!

Kram
  • Sonja68

Blomman; håller med dig!!! Klart man ska säga ifrån, tyvärr är vi svenskar lite dåliga på det, inklusive mig själv. Jag försöker alltid köra den diplomatiska stilen, och är ganska mjuk i min framtoning, vilket innebär att INGEN tar mig på allvar när jag säger ifrån. Men jag säger ändå ifrån. Bara för att inte ha tigit och samtyckt. Jag tycker det är jätteobehagligt när folk som jag inte känner börjar härja och skrika åt mig så då brukar jag oftast ignorera dem och gå därifrån. Det viktiga för mig är att jag fått säga vad jag tycker, att jag sagt ifrån, att de andra då är idioter och inte fattar att de gjort fel, ja det kan man inte göra så mycket åt. Blomman, jag beundrar dig och ditt mod och att du står på dig. Va F*n är det för idioter som kör in med en bil på en sandstrand där barnfamiljer vistas?!?! Jag hade också sagt åt dem. Och hade de börjat gaffla åt mig, då hade jag förmodligen blivit ledsen och så hade min MAN blivit galen och gått dit och tagit över. Och han backar inte för en fajt...

Svar på tråden Tantvarning 4