• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Soldemor
    lillabruden skrev 2009-06-30 03:52:02 följande:
    !Soldemor, trodde först det var fotboll du pratade om, satt o undrade vilken spelare Amaretto var! HAHAHA men GUUUD så söta kisar!!! mår man dåligt finns det alltid ett säkert kort -djur bebisar!!!!! Supersöta!!man bara ler
    Han kan spela fotboll, eller snarare hockey, med exempelvis en leverpastejsklump. För han äter inte sådant, hu, det är räligt!
  • Soldemor

Ha det gott, Mulle! Vi kommer att sakna dig, både här och i andra trådar. Titta gärna in någon gång!

• Fjällbruttan

Hej då Mulle... kommer att sakna dig och allt du fått mig att skratta åt... vikta kaniner tex..

Den här damen är nu friserad, nyfärgad, nyfärgade och plockade ögonbryn och bordsplaceringen klar

Blomman, trodde inte för ett ögonblick att sambon backade

• Wingtear

Jag tänker inte försöka hänga med här...

Imorgon är sista osa-dagen för vår bröllopsfest, 20 sällskap har ännu inte hört av sig... Jag tycker att det är förj*vligt! Visst, en del av dem (mannens kill-kompisar) vet förmodligen inte vad det betyder, men ändå, senast 1:a Juli borde de flesta fatta.
    Men mina släktingar då? Och hans med för den delen... De fattade att svara när vi bjöd in till bröllopet, de kan inte ha glömt vad det betyder på ett halvår.
    Som det ser ut nu har vi mindre folk på festen än vi hade på vigseln... 26 pers... kunde ha skippat att hyra lokal känns det som... Ska be mamma ringa runt lite tror jag. För hon har semester medans jag jobbar ännu, och när jag får min semester är det försent med ändringar till festen...

Är jag en riktig gnäll-tant om jag tar med lista till festen och nekar dem som inte svarat att komma in?

• dfk

Mulle-tack för den här tiden, vi kommer sakna dig, men varför ska du inte vara kvar längre?

sonja- då är vi väldigt lika där. Åh vad jag hatar mobbing! Har själv drabbats en kortare period som barn och också som vuxen på en tidigare arbetsplats, då jag fick "förmånligare" arbetstider än de andra.
    Men jag förhandlade mig fram till det och tyckte att det är väl upp till arbetsgivaren att svara ja eller nej. Alla har väl rätt att fråga om bättre arbetstider om man dessutom var två i familjen som arbetade skift med små barn.
    Jag hade arbetat många år där och chefen tyckte att vi skulle ha en prövotid för att se om det skulle passa. Jag tackade ja, var glad i hågen och berättade för mina arbetskamrater, trodde att de skulle gratulera mig och vara glada för min skull( naiva tanke!). Men sedan började utfrysningen, jag fick inte samma information och rapport som övriga, jag fick skulden för saker som inträffade (fast jag hade ledig dag då det inträffat!!!), snack bakom ryggen mm. Jag var helt knäckt.
    Jag valde att ta tillbaka mina ordinarie arbetstider, orkade inte med att flera av mina arbetskamrater skulle titta snett på mig. Men hör och häpna. Den tjejen som var som mest taskig och negativ till mina arbetstider, var den som sprang till chefen och bad om att också få prova att byta schema. Det fick hon också göra. Se där!

passion-klart vi visste att sambon också finns där och kan reagera, han behöver inte gå och tro något annat!

• passionsblomman

Mullegumman? Botta? Nehej! Jag vägrar, så det så. Men du kommer inte undan mig, för jag vetvarubor!
    Jag ringer när jag måste fika!

• Panzerfaust
    passionsblomman skrev 2009-06-30 20:42:59 följande:
    Mullegumman? Botta? Nehej! Jag vägrar, så det så. Men du kommer inte undan mig, för jag vetvarubor! Jag ringer när jag måste fika!
    Det kanske dyker upp en Frulle Nuh vad det lider?

Namntråden och brudöverlämningstråd nummer 13850 lockar till heta debatter iaf.
  • passionsblomman

Det hoppas jag! någon slags 'ulle 'uh behövs här!

ja, debatt! Det är så underbart att diskutera med folk som skriker"jag vill inte diskutera-stick härifrån!", exakt vad jag gjorde igår, med skillnaden att här kan jag iaf skriva mina inlägg och prata till punkt. Igår skrek få se....iallafall 8 kvinnor åt mig samtidigt och svor och skrek att jag inte skulle skrika...

Panzerfaust skrev 2009-06-30 20:45:55 följande:
    Det kanske dyker upp en Frulle Nuh vad det lider?Namntråden och brudöverlämningstråd nummer 13850 lockar till heta debatter iaf.
  • Heloise

Min klänning är luftburen!

Shakes galore i Gävle vill jag lova, fy vad trött jag är på att vara 1:fet och 2: lat och 3: shakesdrickare!

I mitt nästa liv vill jag vara smal och blond så det så! Funderar över hur det kommer sig att jag sitter här i bästa målastassen och Panzer sitter bredvid i kläder som INTE är avsedda för målning? Har han månne glömt att vi ska måla gaveln?

I morron vill jag åka och bada igen och jobba på solbrännan( som har en ljuvlig rosarödorange ton just nu)

Svar på tråden Tantvarning 4