• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Frulle

jasså tyckte han/hon om överlämningen?? Det var värst!!

Soldemor skrev 2009-07-01 10:26:17 följande:
    Hade diskussion med chefen igår om brudöverlämning. Den kom upp när vi försökte göra klart vår hemsida, och där har jag skrivit om dop, vigslar och begravning och vanliga frågor som kommer upp i samband med dem. Chefen tycker helt plötsligt att brudöverlämning är fint och vackert! (visst, det var typ 31 grader varmt här igår, men ändå!) Jag ville skriva ungefär som Kjell Präst gör i inledningen till prästtråden, så vi diskuterade ett tag utan att egentligen komma någon vart. Vår hemsida skall förhoppningsvis sjösättas på torsdag, får se hur det ser ut då, spännande...hrm
  • TinkerBelle

Hej hej tanter! *springer in*

Har inte tid egentligen, men måste tala om att jag lever...
    Är såååå stressad - usch!

Soldemor - brudöverlämning som sådan tycker inte jag är okej!
    Att gå med sin far ner för altargången kanske av vissa ses som något annat, men skulle svenska kyrkan börja göra som dem gör i england, eller ge möjligheten till det skulle jag gå ur omedel bums!

DVS Prästen frågar "Who gives this bride away in marriage!"

Ni får ursäkta men jag har varit myndig i 20 år nu och ingen "ägde" mig innan dess heller.
    Konstigt att vissa är mot hedersmord och när invandrar tjejer blir bortgifta, men tycker att samma gamla tradition när den är svensk är fin.

Nä nu måste jag skynda vidare... Vi ses!
    *kram*

• passionsblomman

Ha! Din gamla krokodil! Vi är inte så lättlämnade ändå!

Fast jag tänker kalla dig Mulle iallafall, så det så!

Frulle skrev 2009-07-01 08:30:54 följande:
    HAHAHA!!!
  • Frulle

Vet du! Jag tänkte på det här om dagen!!

När jag var ung/liten så önskade jag mig såååå mycket ett smeknamn! Men VAD kan man kalla en som heter Åsa egentligen?!
    Men nu har jag ju äntligen FÅTT ett smeknamn ju!!!

passionsblomman skrev 2009-07-01 10:49:22 följande:
    Ha! Din gamla krokodil! Vi är inte så lättlämnade ändå! Fast jag tänker kalla dig Mulle iallafall, så det så!
  • Soldemor
    Frulle skrev 2009-07-01 10:37:30 följande:
    jasså tyckte han/hon om överlämningen?? Det var värst!!
    Ja, han tyckte det, i går iaf. Kanske för att bråka med mig, var sista dagen igår som vi arbetade ihop, och han vet att jag tyckte (tycker fortfarande!) att det var jobbigt. Vi har haft två helt fantastiska år ihop som nu tar slut när han går på semester. Så han ville kanske bara få "lite fart" på mig genom att retas med brudöverlämning.
  • passionsblomman

Ja, det har du!
    Du måste förresten gåå till prästtråden och återpresentera dig, för där undrades vart du tog vägen...

• Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-07-01 10:45:47 följande:
    Hej hej tanter! *springer in*Har inte tid egentligen, men måste tala om att jag lever...Är såååå stressad - usch!Soldemor - brudöverlämning som sådan tycker inte jag är okej!Att gå med sin far ner för altargången kanske av vissa ses som något annat, men skulle svenska kyrkan börja göra som dem gör i england, eller ge möjligheten till det skulle jag gå ur omedel bums! DVS Prästen frågar "Who gives this bride away in marriage!"Ni får ursäkta men jag har varit myndig i 20 år nu och ingen "ägde" mig innan dess heller.Konstigt att vissa är mot hedersmord och när invandrar tjejer blir bortgifta, men tycker att samma gamla tradition när den är svensk är fin.Nä nu måste jag skynda vidare... Vi ses!*kram*
    Nej, inte jag heller! Brukar förklara för brudpar (läs:brudar) som vill ha det var det kommer ifrån, sedan får de själva välja. Har faktiskt haft några som ändrat sig efter det och gått in tillsammans. Tror egentligen inte att chefen gör det heller, han skulle nog mest "trigga" igång mig för en diskussion, tror jag iaf.
  • Frulle

jasså??

passionsblomman skrev 2009-07-01 11:06:33 följande:
    Ja, det har du! Du måste förresten gåå till prästtråden och återpresentera dig, för där undrades vart du tog vägen...
  • passionsblomman

Om han verkligen vill vara med i diskussion kan han ju alltid registrera sig här!

DÅ ska han få höra vad jag tycker ialaafal och dessutom skulle han få ta och motivera ordentligt varför det sklle finnas skäl att göra alternativ till det fina sätt att gå vi redan har!

Soldemor skrev 2009-07-01 11:08:36 följande:
    Nej, inte jag heller! Brukar förklara för brudpar (läs:brudar) som vill ha det var det kommer ifrån, sedan får de själva välja. Har faktiskt haft några som ändrat sig efter det och gått in tillsammans. Tror egentligen inte att chefen gör det heller, han skulle nog mest "trigga" igång mig för en diskussion, tror jag iaf.
  • Frulle

Tänk, jag sitter fortfarande och funderar på hur vi ska göra ang gå in med pappa, men sen kommer jag på att dagen är förbi!!!

Svar på tråden Tantvarning 4