• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Ja oj, jag förtår Mulle. Jag skulle aldrig kunna blanda in någon av våra föräldrar i evårt boende utan att det blev skitjobbigt, det är jag övertygad om.

Men var det inte meningen tt pappa skulle flytta?

• didis

Nu hänger jag inte med, utan internetuppkoppling som jag varit i flera dagar (sitter på nya jobbet nu, i smyg!).

Är Frulle Mulle?
    I vilket fall - många kramar från ett stekhett Jönköping till dig! Klart det är slitigt att inte bo själva, ni fixar det här!

---

Jag känner mig lite utslängd på jobbet - igår satt jag med alla nya datorprogram ( det är inloggningar och bildbehandlingsprogram till höger o vänsgter!) och i morgon är jag ensam tandläkare på kliniken... Det är ett helt annat tänk jämfört med att vara allmäntandläkare, lite ovant att känna sig helt lost igen.

Mobila bredbandet får jag till helgen, hoppas jag kan sitta här lite mer då (åtminstone så länge det är sommar). Fast EGENTLIGEN har jag typ 300 sidor text som jag BORDE läsa tills på måndag. Eller egentligen för det är ju det här jag vill göra!

• Soldemor

Ha en god och varm helg, alla tanter! Nu börjar strax min "lediga" helg! Tänk på snuttarna på söndag! Ser gärna att Amaretto tar ett certifikat (dvs om han blir etta i sin grupp). Gör han det, är det bara ett till till titel, kastraternas motsvarighet t champion!

• passionsblomman

Tjaba didis! Jaaa, Frulle är Mulle-hon hade förvirrade tankar o att lämna oss, men sirdu, DET går man inte med på utan vidare...

Solde: lycka till med kissekatterna. Jag fattar INGET av de där olika titelorden, men det låter ju som att dina kissar kan räknas bland de snygga, även ur domarögon sett.

• Im yours

Solde; Lyckovink till dig, och katterna. Champion, inte illa det.

Mulle; Voj, voj ..... inte lätt att bo med en förälder. Med min pappa, o med hans nuvarande tillstånd hade det vart omöjligt
    Förstår att det var en en temporär lösning ...... ni reder nog upp det. Kramar till dig gumman.

Didis; Knack, knack. Vad vet du om tandvårdschecken? Tydligen ska man säga till om det då man går till tandplågaren Då får man rabatt. Den ska gälla vid undersökning, 300 kr. Ännu mer för dem som är under 29 år. Kan du bena upp detta åt mig.

Fjällbruttan; Sicken tårtbagare du är, började nästan dreggla då du beskrev fyllningen

Sonja; Betala inte ett öre till klantverkarna. Morr.

• Heloise

Håller tummarna, min ena har ett cert kvar men jag orkar inte ställa ut mer, så hon får vara "nästan" champion

Soldemor skrev 2009-07-02 16:22:27 följande:
    Ha en god och varm helg, alla tanter! Nu börjar strax min "lediga" helg! Tänk på snuttarna på söndag! Ser gärna att Amaretto tar ett certifikat (dvs om han blir etta i sin grupp). Gör han det, är det bara ett till till titel, kastraternas motsvarighet t champion!
  • Heloise

Låter inte kul Frulle mulle, vet hur det är att sitta emellan pappa och man( sambo men jag övar lite på man). Har tyvärr inget råd att ge men en kram cyber skickar jag.

Gud vad varmt och skönt det är tanter, vet ni vad man inte ska göra när det är så här varmt? MÅLA det ska man inte alls göra nope nope nope, ergo Panzer målar och yours truly arbetar på brudbrännan( har antagit röd rosa ton och flagnar lite snyggt på axlarna)

Om klänningsfaaaan kunde komma någon gång, den är på väg men vart är den? kan inte spåra den längre och jag blir galen av att inte veta vart den är.

Snuskshakes dag 4 igen, gud så less jag är på shakes. Efter bröllopet ska jag unna mig 2 veckor bantingsfritt och sen ska jag släpa min runda bakdel till VV. Där får man iaf äta.

• TinkerBelle

Go kväll tanter,
    Två dagar kvar och full kaos!
    Svärmor ligger på akuten i England ? igen?
    Symptomen dem beskriver låter som panik ångest.
    M2b var bered på att det här skulle hända. Han är besviken och arg.
    Arg för att hans mor har dragit ut på att gå till doktorn, arg för att det som skulle bli den viktigaste dagen utav resten av våra liv tillsammans kommer att få en bitter underton?.
    Jag vet inte vad jag ska känna just nu, vet inte vad jag ska tro.
    Jag vet att hon har ont, men varför måste allt jämnt hända i sista sekunden? Varför skjuta upp något som kunde ha gjorts för en vecka sedan?
    För 4 veckor sedan frågade vi om vi skulle skjuta upp bröllopet, men när det behövdes inte. Situationen har egentligen inte förändrats ? varken till det sämre eller bättre.
    *suck*
    Pillar vidare med mina program för än så länge så kör vi.

• TinkerBelle

Usch vännen! Inte kul.
    Men du kan inte ta ansvar för din far.
    Förstår att du gärna vill. han är en vuxen karl och du är en gift kvinna.

Jag har själv bott med min fd. svärmor och fd. svägerska under längre perioder och det frestade på vårt förhållande och var en av de bidragande saekrna till att det tillslut brast.
    Försök att lyssna på Micke och tänk dig in i hans situation.
    *kram*

Frulle skrev 2009-07-02 13:07:51 följande:
    Nä jag vet inte.. Känns som allt blev skit efter bröllopet!! Beror nog på boendesituationen skulle jag tro... Men jobbigt är det!Jag sitter verkligen i kläm mellan Micke och pappa. Han vill inte bo med pappa en sekund till typ.. Jag vill ju självklart inte heller det, men det är ju ändå min pappa och det känns rent ut sagt förjävligt att behöva dissa pappa och tvinga honom att sälja sitt älskade hus!!! Hur jag än gör så sviker jag någon!
  • dfk

Tittar in lite snabbt!
    Det är så varmt, smälter nästan bort. Mina fötter har samlat på sig vätska så det gör ont. Ska kanske ta ett kallt fotbad och se om dom blir normala igen.
    Ha det så bra nu allihopa, ska gå ner och börja steka pannkakor nu.

Svar på tråden Tantvarning 4