• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Sonja68
    Heloise skrev 2009-07-03 00:11:56 följande:
    jag vill oxå vara berusad!Sharing is caring Sonja, hit med lite iskall vodka Natt natt

God morgon!!!
    Jo, det var skönt att vara lite "lullig" igår, vi grillade med våra döttrars gudföräldrar som bor 7 min promenad från oss. De är också ryssar. De hade besök från Göteborg och det var så trevliga människor. De är svenskar och kan ingen ryska, så det var bra för min man att konversera hela kvällen på svenska .
    Han tycker det är lite jobbigt med dialekterna, tex. skånska, stockholmska och liiite problem hade han nog med göteborskan när de pratade för fort. Men som sagt, det är bara bra träning.
    Själv pratar han kalixmål med en stark, rysk brytning *fniss*.

Idag är jag på jobbet och känner mig i fin form, men tröttheten kommer väl nån gång efter lunch misstänker jag.

Min dotter har beställt ugnspannkaka med sylt till middag och det känns så där. Trist bara. Men hon har önskat det hela veckan. Tips på hur man kan göra ugnspannkakan roligare emottages tacksamt

Ha det gott!
  • Fjällbruttan

Godmorgon tanter
    Kan inte sova... som resten av hushållet.. vad kan det bero på??
    Jag är ganska klar med allt, men lite finns ju alltid att göra, håhåjaja. Vi blir i alla fall bjudna på middag i kväll av La Familia
    Mina föräldrar, kusin m sambo och barn, faster farbror gudföräldrar och några kompisar har kommit, så de står för middagen, skönt!

Heloise, jag har kämpat et tag med soppor och knäckemackor är så GOTT!! det tyder bara på mänsklighet
    Jag kommer att se ut som en strandad val i ett lakan, men jag skiter i det nu, Mattias älskar mig, har gjort det i flera år och genom graviditet, amning ( var en mjölkkossa, det läckte och spröt överallt och luktade surmjölk jämt.. uuurk) och viktuppgång och nergång, och det är vi som ska gifta oss... Inte jag och Posh, vilket är en jävla tur för då skulle jag krossa den lilla sillen

Ungspannkaka rolig?? Skär den i blomform, enda jag kommer på just nu

Blomman, lycka till idag, hoppas och håller tummarna för er!
    Nu är det fan i mig din tur att bli en flodhäst i gips inlåst i ett kassaskåp... åtminstone om en 8 månader sådär
    Marodörerna kan komma hit på lite lov och jaga knott, är så gulllgt då de hoppar runt och slår tassarna i luften..

Frulle, styrkekramar till dig, hoppas det löser sig så ni alla mår bra! Martyrer suger....men försök pussa han ibland så kanske han blir lite roligare...

Tinker, hoppas din dag blir bäst!!! Lycka till!!

Nu ska jag greja lite mer här hemma, plocka ögonbrynen innan lilla Vild vaknar och vill gosa med mig

Om vi inte ses innan jag är Fjällfruggan så ha en underbar helg!!

Kramar!!!

• Frulle

Oooo Kalix! Jag har väldigt svårt för den dialekten!! haha.
    Mickes mamma är från Kalix och JESUS när hon pratar. det tar ju 10 minuter för henne att få fram en mening.

Sonja68 skrev 2009-07-03 08:17:26 följande:
    God morgon!!!Jo, det var skönt att vara lite "lullig" igår, vi grillade med våra döttrars gudföräldrar som bor 7 min promenad från oss. De är också ryssar. De hade besök från Göteborg och det var så trevliga människor. De är svenskar och kan ingen ryska, så det var bra för min man att konversera hela kvällen på svenska .Han tycker det är lite jobbigt med dialekterna, tex. skånska, stockholmska och liiite problem hade han nog med göteborskan när de pratade för fort. Men som sagt, det är bara bra träning.Själv pratar han kalixmål med en stark, rysk brytning *fniss*.Idag är jag på jobbet och känner mig i fin form, men tröttheten kommer väl nån gång efter lunch misstänker jag.Min dotter har beställt ugnspannkaka med sylt till middag och det känns så där. Trist bara. Men hon har önskat det hela veckan. Tips på hur man kan göra ugnspannkakan roligare emottages tacksamt Ha det gott!
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-07-03 08:36:40 följande:
    Oooo Kalix! Jag har väldigt svårt för den dialekten!! haha.Mickes mamma är från Kalix och JESUS när hon pratar. det tar ju 10 minuter för henne att få fram en mening.

Vad säger du människa?! Kalixdialekten som blivit vald till Sveriges sexigaste dialekt (eeeehhhh, hur gick det till undrar man, men det var faktiskt i nån kvällstidning)!
    Jo, de säger att vi pratar långsamt. Men jag tillhör kategorin som pratar FORT, dvs. jag hamnar på vanlig medelhastighet då med rikssvenska mått mätt .

Fjällbruttan; du är bara så rolig, jag blir så glad och fylld med energi när jag läser dina inlägg. Posh=sill Det ligger nåt i det.
    Ha en underbar dag imorgon!

Blommis; lycka till idag

Tinker: Önskar dig också en fantastisk dag!!
  • Frulle

hahahaha!! Ja men det var väl i Kalixkvällstidning kanske!!

Sonja68 skrev 2009-07-03 09:10:11 följande:
    Vad säger du människa?! Kalixdialekten som blivit vald till Sveriges sexigaste dialekt (eeeehhhh, hur gick det till undrar man, men det var faktiskt i nån kvällstidning)!Jo, de säger att vi pratar långsamt. Men jag tillhör kategorin som pratar FORT, dvs. jag hamnar på vanlig medelhastighet då med rikssvenska mått mätt .Fjällbruttan; du är bara så rolig, jag blir så glad och fylld med energi när jag läser dina inlägg. Posh=sill Det ligger nåt i det. Ha en underbar dag imorgon!Blommis; lycka till idag Tinker: Önskar dig också en fantastisk dag!!
  • Heloise

klänningen har kommit och jag känner så där... den är jättefin men sitter ju för taskigt suck. synd för den är verkligen jättefin!
    Men ska till sömmerskan med den nu om ett par timmar, hon kanske kan styra upp passformen!

• Frulle

Men så tråkigt!!!! Har du nån bild när den är på??

Heloise skrev 2009-07-03 10:35:08 följande:
    klänningen har kommit och jag känner så där... den är jättefin men sitter ju för taskigt suck. synd för den är verkligen jättefin!Men ska till sömmerskan med den nu om ett par timmar, hon kanske kan styra upp passformen!
  • Heloise

ja panzer kanske kan lägga in en bild, jag ska ta en promenad, för det är mer konstruktivt än att gråta!

Frulle skrev 2009-07-03 10:38:29 följande:
    Men så tråkigt!!!! Har du nån bild när den är på??
  • Frulle

Ja säg åt honom!
    Och neeeej inte gråta! Sömmerskan kommer fixa den till en perfekt liten kreaktion!!

Heloise skrev 2009-07-03 10:39:59 följande:
    ja panzer kanske kan lägga in en bild, jag ska ta en promenad, för det är mer konstruktivt än att gråta!
  • Heloise

Japp vi håller tummarna för det, det fattas typ 3 cm vidi skulderpartiet och så vill jag att de tar ut den en bit vid höfterna för det är inte snyggt alls herremin gud det ser ut som om jag har svalt en tunna eller nått.
    Bild i starka bilder mappen btw

Frulle skrev 2009-07-03 10:41:08 följande:
    Ja säg åt honom!Och neeeej inte gråta! Sömmerskan kommer fixa den till en perfekt liten kreaktion!!
Svar på tråden Tantvarning 4