• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Ugnspannkaka kan man piffa upp med att ta i lite äpple som man skär och fräser i lite smör och kanelar och sockrar lite, eller så gör man med fläsk och äpple, men då kanelar man inte.

Innan pannkakan kan du ju servera en god soppa med lite vitlöksbröd eller så, så blir det inte så barnigt.

Allt såg hur bra ut so helst på ultraljudet, så det blir att ta spruta i magen ikväll och så åka dit lördag+söndag igen , så får vi se om det denna gången kan funka.

Heloise: vad är det med klänningen som inte passar?
    Hoppas verkligen sömmerskan kan fixa!!!

Här har det brakat loss ett åskväder av sällan skådat slag och jag är så GLAD att den dallrande hettan gav vika en stund.

• didis

Go´dagens igen!

Hemlagad mat (på tal om ugnspankaka) längtar jag efter nu! Det mesta är uppackat så snart kan jag fixa mat igen även om man inte direkt blir vrålhungrig i värmen.

Åska skulle inte heller vara fel - det är så kvav, fuktig värme som snart tar kål på mig. Jag är lite fjantig när jag sover själv också och vill itne ha balkongdörren öppen på natten utan får lita till fläkten.

Funderar på ett dopp i Vättern idag, har Vätterutsikt från arbetsrummet, det kommer ta en halvtimme att cykla hem - uppför uppför uppför!!

• didis

Nu har jag läst några fler sidor - Heloise; svårt att säga hur man kan förändrar klänningen utan att ha sett den men en skicklig sömmerska kan göra underverk! Hoppas det löser sig för dig!

I´m yours - tandvårdschecken hanteras automatiskt från Fk, det är snarare så att man får säga till om man INTE vill använda den, den kan sparas i 2 år sedan fryser den inne så det är lika bra att använda den så snart möjligt. För äldre än 29 år är det 150 kr/år och för 20-29 är det 300 kr/år som kan användas vid undersökning (ibland annars också men antal tänder o fyllningar skall rapporteras in och det kräver ju en undersökning).

• passionsblomman

Men Vättern är ju så uppfrisande sval att det kanske det är värt?

didis skrev 2009-07-03 12:30:19 följande:
    Go´dagens igen! Hemlagad mat (på tal om ugnspankaka) längtar jag efter nu! Det mesta är uppackat så snart kan jag fixa mat igen även om man inte direkt blir vrålhungrig i värmen.Åska skulle inte heller vara fel - det är så kvav, fuktig värme som snart tar kål på mig. Jag är lite fjantig när jag sover själv också och vill itne ha balkongdörren öppen på natten utan får lita till fläkten.Funderar på ett dopp i Vättern idag, har Vätterutsikt från arbetsrummet, det kommer ta en halvtimme att cykla hem - uppför uppför uppför!!
  • didis

Nu skall det enligt uppgift ha varit pålandsvindar och 20 grader i Vättern!

När jag tittar ut genom fönstret ser jag några som badar, Vättern är kankse en knapp km bort.

passionsblomman skrev 2009-07-03 12:42:04 följande:
    Men Vättern är ju så uppfrisande sval att det kanske det är värt?
  • Frulle

men buuuuuuu!!! Nu har dom stängt av fläktarna på jobbet igen.. Luften är så VARM och fuktig här inne så det är HEMSKT!!!!
    Och så händer det INGENTING! Jag dör faktiskt på riktigt!!

Men jag fick ett mail från stockholmsgruppen nyss! Dom vill träffa mig!

• didis

Hur sjutton ser jag "starka bilder"??

passionsblomman skrev 2009-07-03 12:47:51 följande:
    Didis: Du kan se Heloise i klänningen under "starka bilder" i galleriet!
Svar på tråden Tantvarning 4