• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • passionsblomman

Det är ju inte så lätt att sälja en TRASIG bil, och jag skulle aldrig ha samvete att göra så heller.
    Nej, felet måste hittas, och sedan får den här bilen ta och rulla många mil till, så är det med den saken.

lillabruden skrev 2009-07-01 15:36:13 följande:
    Soldemor, vilka gosekatter!! vill bara borra ner huvet i pälsen! fast ändå inte för sen hostar man päls i en vecka.....men åååh man kan ju inte låta bli! FrulleMulle, jag visste väl att du var en äkta tant välkommen tillbaka efter "semestern"Passionis..kanske sälja bilskroten snabbt som attans o köpa en ny? bara en tanke men vet ju hur "lätt" det är!!!Det där med brudöverlämning,....jag skulle gå in med brorsan, men det blev mest praktiskt och enklast att gå själv o tärnorna bakom.Har varit på gymmet idag efter jobbet....ska nu sussa inför nattens pass...*suckar* jäkla extra pass,varför är man så hjälpsam??hjälp mig med frissan.....http://www.brollopstorg et.se/Forum-1-20/m3470955.html
  • Im yours

Gokväll.

Vilka sötisar Solde.

Här uppe har vi fortf dövarmt, m det åskade rejält mitt på dagen. Japp, m tillhörande spöregn ....... Nu är det kvavare, än kvavast

Sonen har kommit tillbaka efter en vecka hos gamla högstadieklassisar. Nu blir det några sista mysiga dagar i Ö-vik för oss. På måndag ska vi åka hem till Örebro igen.

Hej, hej Frulle! Kul att du ändrade dig.Snacka om att dina inlägg kommer att få ännu mer tryck nu när du är gift

Fy Farao för bilverkstäder, och allt annat tekniskt som jag inte kan lägga in ett starkt veto i

Lilla bruden; Skaffa dig en Anistonfrissa. Halvlångt, uppklippta längder och så slingor på det. Funkar säkerligen.

Kram från tant Liz på äventyr.

• Fjällbruttan

Hallå!!
    Störtar bara in och vinkar , jag ska lägga mig straxt, vi ska bara planera morgondagen... idag har jag gjort 7 tårtor och marinerat 16 kg kött.. och lite annat
    Snart är jag fru, kanske nåste byta Nick då
    Kul att se dig igen Frulle

Kram

• passionsblomman

Ja till Fjällfruggan!

Fjällbruttan skrev 2009-07-01 23:15:36 följande:
    Hallå!!Störtar bara in och vinkar , jag ska lägga mig straxt, vi ska bara planera morgondagen... idag har jag gjort 7 tårtor och marinerat 16 kg kött.. och lite annat Snart är jag fru, kanske nåste byta Nick då Kul att se dig igen Frulle Kram
  • TinkerBelle

Go kväll tanter,
    Just för stunden önskar jag dygnet hade 48 timmar.
    Känner att tiden inte räcker till.

Idag har jag varit på stan och letat förgäves efter något?raffigt? att ta på mig när vi blir själva på kvällen/natten. Tänkte jag skulle överraska m2b.
    Var tom så desperat att jag snubblade in i Sturegallerian.
    GUD VAD DYRT! Att dem inte skäms?.

Under kvällen har vi fortsatt att pilla med festprogramen ? känns som det aldrig tar slut.

• lillabruden

Passionis, jag hade inte heller kunnat sälja en trasig bil utan att erkänna felen!! men du kan ju alltid testa 'okänt fel på köpet'

Tinker, kika på tradera, dem har massor i omgångar! sedan finns en hel del.. www.hittabutik.se/default.asp&idCategoryShowChildren=17

Fjällis, 7tårtor!! vaddå för tårtor *dreglar*

jag har bestämt mig att inte göra ett dugg förräns till helgen. då ska jag sitta ner me penna o papper,så som man gjorde förr och skriva ner allt som ska göras fixas,ringas och delegeras!
    Folk är ju lite handlingsförlamade också, dem behöver schema över hela dagen verkar det som!! :-/ kan man inte bara ta det som det kommer`?!?

Im Yours...jag ska klippa mig för första gången på säkert över 10år...det tåls fundera massor över nya frissan, Jennifer Aniston blir det inte! men tack ändå

• Sonja68

Morrn ladies!
    Bröllopsstress märker jag för somliga. Se till att ni hinner andas också mina vänner. Skönt att man har det där avklarat
    "Fjällfrugan" måste det ju absolut bli !
    Jag har ont i magen i dag. Dagarna går och fönsterfajten är i nån sorts stiltjefas. MÅlaren var förbi i början av förra veckan. Han hade aldrig målat med nån efterstrykare men skulle kolla med kemikalieaffären och komma när han får tid...
    Plåtslagaren var förbi i början av denna vecka. Bytte ut de plåtar vi gnällt om och silikonade springor och hål just på DE fönstren men lämnade resten, dvs hälften ! Och återigen så var det slarvjobb, vissa plåtar i smygarna har redan lossnat
    Han tror säkert han är färdig, men så är ju inte fallet.
    Snart åker vi till farfar och blir borta 3 veckor, jag känner att jag vill INTE betala förrän allt är färdigt, men är orolig att det kommer en faktura när vi är borta...
    Vad ska jag göra?! KÄnner efter sista kontakten med den där obehagliga killen (smockan låg i luften mellan honom och min man, och mig är han jättetyken och otrevlig mot) att jag VILL INTE prata med honom. Ska jag skriva? Han fick en åtgärdslista av mig förra gången, som han fnyste åt. Men man skulle ju kunna bocka av vad som är gjort och skicka en ny till honom så han ser vad som är kvar att göra. Eller verkar det dumt? Jag känner bara att jag börjar gråta om jag ska prata med honom på telefon.
    Så otrevlig är han
    Annars så är det bra. Flickorna badade i havet igår, brorsans fru förbarmade sig över dem och tog med dem till en stuga vid havet .
    Tanja har tappat båda framtänderna där uppe och ser helt sanslöst rolig ut. Som en vampyr, huggtänder och stoooooor glugg Höll på att skratta ihjäl mig när vi åt renkött i förrgår och hon säger "Mamma, det var gott med kött men det är så himla jobbigt för det fastnar ju så i tänderna" Jag bröt ihop och när jag frågade om det var särskilt besvärligt när det fastnade där framtill, så funderade hon ett slag och så fnissade hon... "NÄ, det är klart, där HAR jag ju inga tänder..."
    Ha en bra dag allihop!

• Soldemor

God morgon tanter av alla kön! Här är det varmt som om man vore i något tropiskt land! Igår när jag satte mig i bilen, var det 40 grader på parkeringen!

Vad kul att ni tycker om mina Snuttar, dom är verkligen söta. Om domaren i Hässleholm på söndag säger att Amaretto blir ex2 (igen!) skall jag hänvisa till er och vad ni tycker, minsann! Får se hur det går för svarta madam, sist blev hon tvåa i hela sin klass, kan det kanske bli panel den här gången? Känns som om hon har potential till det! Hon får väl hypnotisera domaren med sina GRÖNA ögon!

Men först dop på lördag! Åker till Linköping redan i morgon bitti, måste hinna till chokladoutleten hos Cloetta!

Svar på tråden Tantvarning 4