Morrn ladies!
Bröllopsstress märker jag för somliga. Se till att ni hinner andas också mina vänner. Skönt att man har det där avklarat
"Fjällfrugan" måste det ju absolut bli
!
Jag har ont i magen i dag. Dagarna går och fönsterfajten är i nån sorts stiltjefas. MÅlaren var förbi i början av förra veckan. Han hade aldrig målat med nån efterstrykare men skulle kolla med kemikalieaffären och komma när han får tid...
Plåtslagaren var förbi i början av denna vecka. Bytte ut de plåtar vi gnällt om och silikonade springor och hål just på DE fönstren men lämnade resten, dvs hälften
! Och återigen så var det slarvjobb, vissa plåtar i smygarna har redan lossnat
Han tror säkert han är färdig, men så är ju inte fallet.
Snart åker vi till farfar och blir borta 3 veckor, jag känner att jag vill INTE betala förrän allt är färdigt, men är orolig att det kommer en faktura när vi är borta...
Vad ska jag göra?! KÄnner efter sista kontakten med den där obehagliga killen (smockan låg i luften mellan honom och min man, och mig är han jättetyken och otrevlig mot) att jag VILL INTE prata med honom. Ska jag skriva? Han fick en åtgärdslista av mig förra gången, som han fnyste åt. Men man skulle ju kunna bocka av vad som är gjort och skicka en ny till honom så han ser vad som är kvar att göra. Eller verkar det dumt? Jag känner bara att jag börjar gråta om jag ska prata med honom på telefon.
Så otrevlig är han
Annars så är det bra. Flickorna badade i havet igår, brorsans fru förbarmade sig över dem och tog med dem till en stuga vid havet
.
Tanja har tappat båda framtänderna där uppe och ser helt sanslöst rolig ut. Som en vampyr, huggtänder och stoooooor glugg
Höll på att skratta ihjäl mig när vi åt renkött i förrgår och hon säger "Mamma, det var gott med kött men det är så himla jobbigt för det fastnar ju så i tänderna" Jag bröt ihop och när jag frågade om det var särskilt besvärligt när det fastnade där framtill, så funderade hon ett slag och så fnissade hon... "NÄ, det är klart, där HAR jag ju inga tänder..."
Ha en bra dag allihop!