• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • Fjällbruttan

Blomman... du och jag är nog rätt lika varandra
    Jag säger ifrån ordentligt... som när var i Flaten och badade när vi hälsade på hos morfar...
    Där är en familj med en mamma, en son och en dotter.
    Sonen spriger runt (typ 12 år gammal) sparkar sad med flit på folk runt ikring, skriker, spelar mobil, kallar sin syster (typ8-9)hora och fitta när hon ber honom sluta.. mamman gör inte ett skit!!! Då gick det en fas för mig och jag sa ifrån, varpå på lill-killen VRÅLAR åt mig vad jag är...

Mamman fortfarande knäpptyst! Så jag argumenterar emot och tillslut tystnar den lille jäveln, ursäkta uttrycket, och ber sin syster om ursäkt (jag krävde det) och familjen dröp av efter en stund. Jag fick faktiskt applåder från "grannarna".
    Jamen hur svårt är det att bränna ifrån??
    Ochjag satt där med mina två döttrar, om jag inte gjort nåt, då visar jag ju för dem att det är acceptabelt att göra så.. NOT!

Finns en idiot här i byn (hans hamster är stendöd och förmultnad, hissen har störtat och indianerna dränkte sig frivilligt ) som kör som en dåre.. han körde förbi vårt hus 6 ggr på en dag för att komma till vår granne, och körde 70 på VÅR väg förbi huset, över vår gårdsplan osv...
    Han har inte varit här sen jag stoppade honom
    Meddelade vasst att han skulle passa sig jävligt noga när han tycket att jag skulle hålla rätt på mina ungjävlar... Du kör på privat väg....jag har lagen på min sida så passa dig!! väste en mycket hotfull tant!!
    Det roliga i det hela är att grannarna har tackat mig, dom var så less på han och hans besök...

Nu ska jag sy axelband i min brudklänning
    Ha en underbar dag

passionsblomman skrev 2009-06-29 23:29:08 följande:
    Jag är lite intersserad av era funderingar och hur ni är funtade gällande mina senaste två inlägg 2556+2557 i den här tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.htm...Jag skriver så mycket i båda, men orkar inte alltid dra allt på två ställen...Blomman har bråkat irl nu igen utöver att jag baaaaadat hela dan med min familj.Nu ska jag läsa vad ni gjort..
  • dfk

Åh! Jag blir så glad av att läsa att det finns tanter som ni i tråden som reagerar och vågar säga till när det sker galna saker!
    Nej man kan inte göra hur som helst som att köra bil på stranden mitt bland barnfamiljer eller bete sig hur som helst.
    Man kan inte skrika hora åt sin syster och terrorisera andra genom att vara respektlös. Jag blir stolt så jag ryser vilka bra tanter vi har härinne, civilkurage!!
    Jag som sällan tappar humöret och blir arg, kan faktiskt i dom här situationerna bli arg och säga ifrån när jag ser att någon far illa eller kommer till skada av någon annans beteende.
    Däremot är jag dålig på att bita ifrån om någon är dum mot mig, men jag tränar på det. Självrespekten ska bli större.

panzer-kul att läsa om din svensexa!

Lillabruden jag ger dig en kram också, förstår att det gör dig nedstämd. Men hoppas att du känner stöd av oss här och att tanken på att du ska gifta dig med din fina man gör dig gladare!

Alla ni goa tanter som snart gifter sig, förstår att ni är pirriga!

Nu ska jag gå och jobba, kram på er alla!

• Sonja68
    dfk skrev 2009-06-30 08:40:31 följande:
    Åh! Jag blir så glad av att läsa att det finns tanter som ni i tråden som reagerar och vågar säga till när det sker galna saker!Nej man kan inte göra hur som helst som att köra bil på stranden mitt bland barnfamiljer eller bete sig hur som helst. Man kan inte skrika hora åt sin syster och terrorisera andra genom att vara respektlös. Jag blir stolt så jag ryser vilka bra tanter vi har härinne, civilkurage!!Jag som sällan tappar humöret och blir arg, kan faktiskt i dom här situationerna bli arg och säga ifrån när jag ser att någon far illa eller kommer till skada av någon annans beteende.Däremot är jag dålig på att bita ifrån om någon är dum mot mig, men jag tränar på det. Självrespekten ska bli större.panzer-kul att läsa om din svensexa!Lillabruden jag ger dig en kram också, förstår att det gör dig nedstämd. Men hoppas att du känner stöd av oss här och att tanken på att du ska gifta dig med din fina man gör dig gladare!Alla ni goa tanter som snart gifter sig, förstår att ni är pirriga!Nu ska jag gå och jobba, kram på er alla!
    Dfk, känner igen mig vad gäller att man är sämre att bita ifrån när det gäller en själv, men om nån är dum mot någon annan, då tar man gärna strid.
    Jag blev mobbad i låg och mellanstadiet, kanske därför jag ser rött och går igång på alla cylindrar om någon mobbar, särskilt vuxenmobbing gör mig vansinnig. DÅ JÄÄÄÄ.... är inte denna tantet att tas med!
    På två arbetsplatser där jag jobbat har detta förekommit. På den första var det mestadels riktat mot mig från chefens sida (inte kollegornas), pga att jag sade ifrån när jag tyckte han och hans svärmor som var ekonomichef, betedde sig illa och gjorde fel. Alla andra höll med mig, men TEG. Men där svalde jag deras trakasserier mot mig i 10 år, för jag visste ju vad det berodde på. På ett annat ställe (där stod jag ut i 10 månader) så hade chefen satt i system att ha ett mobbingoffer, och intrigera personalen emellan, särskilt sin lilla elitgrupp.
    Även jag fick en släng av sleven och jag svalde och teg som vanligt. Men jäklar när de gick på två av mina andra kollegor, då sa jag ifrån på skarpen åt chefen och efter det så ändrades hennes attityd mot mig. Helt plötsligt bemötte hon mig med respekt och när jag sade upp mig några månader senare så verkade hon uppriktigt ledsen och jag fick massor med beröm, hon såg tom med skamsen ut. Sa att hon förstod att folk från näringslivet slet i mig, att hon själv anställt mig pga att hon visste att jag var duktig. Men varför kan man inte som chef ge den creden till sina anställda medan de fortfarande är anställda istället för att säga det när de redan fått nog och sagt upp sig?!?!
    Önskar dock att jag kunde vara bättre på att försvara mig själv nån gång.
  • Heloise

ojojoj här händer det saker; kramar till Mulle och lillabruden och Sonja.

Härliga tanter med civilkurage, det gillar vi, mer sånt! Jag är lite feg än så länge men jag repar mod så sakteliga. Förutom på jobbet för där är jag ganska kaxig och bestämd.

Solen skiner idag igen, är det inte underbart!!! Tyvärr måste jag vika tvätten, dammsuga samt måla dessutom har jag och snuskshakesen slagit våra påsar ihop igen *bläää*

• passionsblomman

Jaha! Nu tror min sambo att ni allihop sitter och tycker att han fegade ur som inte sa något och inte klev in i bråket.

Det gjorde han inte. Av flera skäl. Dels var han så less för han var ledig och ville slippa sån där skit på sin lediga dag.
    Dels var han inte riktigt beredd, för jag stegade it och sa till utan att förvarna honom.
    Dels visste han-liksom jag att kliver han dit också, så escalerar saken. Dett hade förmodligen krävts våld.

DEt hadre det inte varit värt framför vår son sådär i sommarkvällen.

Vi har snackat om detta halva natten och bestämt att nästa gång gör vi upp en plan. SEDAN går jag dit och säger till och därefter tar vi tillsammans fighten.

Detta måste klargöras för nu står saambon bredvid och säger "skriv att sambon backar heller inte för en fight"
    Nä, det visste alla tanterna redan säger jag. Men, nu hr jag bedyrat det.

(om jag inte visste att han skulle back amig om det väl small skulle jag aldrig leva med karln.)

• MulleNuh

Hej tanter!!!

Ville bara säga "hej då"!! Jag tar bort mig från BT nu..

Ni som snart ska gifta er, LYCKA TILL!!!!! Hoppas det blir underbart!

Och alla ni andra! Stor kram till er också!!!!!!!!!

Puss och tack för mig!!

• Im yours

Hmmmmm gulle frulle

Du är med i mina tankar, kommer att sakna dina rappa inlägg, o är stolt över de fajter du tagit här på BT. En stor eloge, och ett gäng blommor kommer här. Försök njuta lite av att vara hemma ensam några dagar, då resten av familjen hälsar på släkten. Vill du nångång få, el ge råd. Eller behöver du vanlig uppbackning, är det bara at höra av dig. Tantgänget ställer upp i vått och torrt. Kram, kram.

Blomman; Hälsa din käre sambo, att tanterna mycket väl vet att han kan handskas med diverse konstiga individer Även på fritiden, så det så.

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-06-30 11:57:54 följande:
    Hej tanter!!!Ville bara säga "hej då"!! Jag tar bort mig från BT nu..Ni som snart ska gifta er, LYCKA TILL!!!!! Hoppas det blir underbart! Och alla ni andra! Stor kram till er också!!!!!!!!! Puss och tack för mig!!
    Nämen?! Varför ? Kommer sakna dina roliga inlägg.
    Ha det så jättebra, lev lyckliga och ta hand om dig själv och familjen Massor med kramar!
  • Panzerfaust

Lagt upp bild på min ring Svårt att ta kort på de jävlarna...

Vaya con dios Mulle.

• Soldemor
    Fjällbruttan skrev 2009-06-29 20:30:43 följande:
    Solde, så underbart fina dina katter är! Förstår att du kallar dem snuttisar
    Tack! Jo, de är fina, mina gosisar. Har fått fotografens bilder på nätet, men de är provbilder så jag kan inte få över dem hit, blir nog efter hans semester som de "riktiga" kommer.
Svar på tråden Tantvarning 4