• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

får jag be om kramkalas?
    vet inte om jag dragit hela historian innan men här kommer den...

jag o min mamma har inte pratat förutom bråkat sen september 2007. Hon ville inte komma på mitt bröllop och skyllde det på min pappa. Men dessförinnan påstod hon att jag inte ens talat om att vi ska gifta oss och reaktionen var 'vilket bröllop!?' när jag frågade om hon skulle komma.
    Jag hade bett henne prata med min morfar efter att hela min värld rasade då han sa att han inte 'kunde' komma. Hans svar var att han inte kunde den 25juli o att han var för gammal. När jag bad min mamma prata med honom säger hon 'jag övertalar honom varken eller'
    Trots att hon vet hur mycket det betyder för mig att ha min morfar där!!
    Nu, har jag fått veta att hon åker till min morfar 2veckor. Vilka datum? Jo, veckan innan mitt bröllop och veckan efter
    Kunde hon vara osjälvisk och åkt dit 2veckor innan och åkt hit med min morfar? NÄPP! Hon är helt psycko!!!!!

Ni får ursäkta men jag blir så ledsen och arg!!!! Min egen mor saboterar detta för mig!!

• lillabruden

alltså, jag känner min mamma, hon har medvetet prickat in datumet och min morfar kommer inte för att hon är där. o min morfar bor i Portugal.

• Fjällbruttan

Lillabruden, här kommer ett helt lass med kramar!!!
    Jag förstår att du är både ledsen och arg, och även om ni har bråkat och det inte är löst så blir jag fundersam över ddin mamma´s beteende, verkar som hon gör så för att straffa dig...
    Skitelakt helt enkelt!

Att morfar känner sig gammal och inte "kan" komma får man väl acceptera, även om det känns jättetråkigt, men att din mamma gör så är som sagt elakt.
    Brukar morfar resa hit själv?
    Kanske känner han av ert bråk oh tycker det är jobbigt? *funderar lite*, är ju inte lätt att sitta i kläm...

Hoppas att det löser sig på nåt sätt i alla fall och att din dag blir underbar ändå! Kram igen!

Villemoa, vet att jag är försen men hoppas du får det underbart!
    Och vad gör tanterna uppe på nätterna??
    Jag sov som enliten gris så dags...
    Och idag har jag fått mens, tror jag, blöder i alla fall en sväng, fast det bara är 22 dagar sen sist.. så utan tvekan blir det mens på bröllopsdagen... Bläääääääääää

NU ska jag börja packa väskor så det är klart... barnens till b-natten, våra till samma natt och kläder till dagen efter...

Kram på er!

• MulleNuh

Jävla mens!!
    Ja jag slapp den med nöd och näppe på vår dag, men den kom som en syndaflod första dagen på vår bröllopsresa!!

Fjällbruttan skrev 2009-06-29 08:58:09 följande:
    Lillabruden, här kommer ett helt lass med kramar!!!Jag förstår att du är både ledsen och arg, och även om ni har bråkat och det inte är löst så blir jag fundersam över ddin mamma´s beteende, verkar som hon gör så för att straffa dig...Skitelakt helt enkelt!Att morfar känner sig gammal och inte "kan" komma får man väl acceptera, även om det känns jättetråkigt, men att din mamma gör så är som sagt elakt.Brukar morfar resa hit själv?Kanske känner han av ert bråk oh tycker det är jobbigt? *funderar lite*, är ju inte lätt att sitta i kläm...Hoppas att det löser sig på nåt sätt i alla fall och att din dag blir underbar ändå! Kram igen!Villemoa, vet att jag är försen men hoppas du får det underbart!Och vad gör tanterna uppe på nätterna?? Jag sov som enliten gris så dags...Och idag har jag fått mens, tror jag, blöder i alla fall en sväng, fast det bara är 22 dagar sen sist.. så utan tvekan blir det mens på bröllopsdagen... Bläääääääääää NU ska jag börja packa väskor så det är klart... barnens till b-natten, våra till samma natt och kläder till dagen efter...Kram på er!
  • TinkerBelle

Här kommer kramar i massor!!!
    *Håller hårt*

Du är stark och du kommer att ha massor av människor runt dig på din bröllopsdag som älskar dig och bryr sig om dig på riktigt.
    Sen har du alla tanter i tankarna.

lillabruden skrev 2009-06-29 01:07:57 följande:
    får jag be om kramkalas? vet inte om jag dragit hela historian innan men här kommer den...jag o min mamma har inte pratat förutom bråkat sen september 2007. Hon ville inte komma på mitt bröllop och skyllde det på min pappa. Men dessförinnan påstod hon att jag inte ens talat om att vi ska gifta oss och reaktionen var 'vilket bröllop!?' när jag frågade om hon skulle komma.Jag hade bett henne prata med min morfar efter att hela min värld rasade då han sa att han inte 'kunde' komma. Hans svar var att han inte kunde den 25juli o att han var för gammal. När jag bad min mamma prata med honom säger hon 'jag övertalar honom varken eller'Trots att hon vet hur mycket det betyder för mig att ha min morfar där!!Nu, har jag fått veta att hon åker till min morfar 2veckor. Vilka datum? Jo, veckan innan mitt bröllop och veckan efter Kunde hon vara osjälvisk och åkt dit 2veckor innan och åkt hit med min morfar? NÄPP! Hon är helt psycko!!!!!Ni får ursäkta men jag blir så ledsen och arg!!!! Min egen mor saboterar detta för mig!!
  • TinkerBelle

Här har nerräkningen också börjat. Idag ska jag möta min toastmadam och försöka få ett antal andra saker klara också...

Tur att man jobbar bäst under press!
    Jag äter piller och min mens bör komma efter helgen. Det har jag ingen lust med så jag har tillsammans med min barnmorska tagit beslutet att börja nästa karta direkt på lördag. Ingen syndaflod här inte tack om än en liten, eftersom jag sällan blöder mycket. Åtminstonde inte om jag äter piller.

Mulle - superfin profilbild! Hoppas att jag efter helgen kan stoltsera med något lika vakert.

• Sonja68

Lillabruden: Här kommer en lång och innerlig kram från mig.
    Din mamma beter sig verkligen konstigt, och jag förstår att det känns trist och hemskt och allt, särskilt som din morfar verkar betyda väldigt mycket för dig.
    Men det är din mor som beter sig illa och går miste om något.
    Du är värd kärlek och respekt och som Tinker skriver så kommer du vara omgiven av personer som kan ge dig detta på din bröllopsdag. Och den här tanten är då definitivt med dig i tankarna! *Kramar igen extra hårt*

Fjällbruttan; mens o munsår, låter ju som upplagt för succé

Imyours: vilken härlig semester du verkar ha med dina nära och kära i Norrland. Det är du sannerligen värd!

Kram till alla.

• Sonja68

Jag är arg... Hittar inte argtråden!!!
    Mitt pass med mitt nya multivisum till Ryssland är på villovägar i Finland och vi åker den 10/7!
    Sedan skulle jag åka och göra nytt svenskt pass till dottern för hennes har gått ut. Passexp är stängd på fredagar visar det sig! Och idag har de stängt för... INVENTIERING!! Vad inventerar de på polisstationen? Hur många som är kvar i fyllecellen efter helgens festival eller?! Grrrrrrr....

• Soldemor

Im yours skrev 2009-06-25 14:43:31 följande:

.Soldemor; Du skulle kunna jobba som frilans präst, åka omkring och förgylla allehanda högtider.
    Låter trevligt! "Kyrkliga handlingar AB", typ.
  • MulleNuh

haha
    Förlåååt att jag skrattar.. Men hälften av det du skrev var roligt.

Sonja68 skrev 2009-06-29 10:08:19 följande:
    Jag är arg... Hittar inte argtråden!!! Mitt pass med mitt nya multivisum till Ryssland är på villovägar i Finland och vi åker den 10/7!Sedan skulle jag åka och göra nytt svenskt pass till dottern för hennes har gått ut. Passexp är stängd på fredagar visar det sig! Och idag har de stängt för... INVENTIERING!! Vad inventerar de på polisstationen? Hur många som är kvar i fyllecellen efter helgens festival eller?! Grrrrrrr....
Svar på tråden Tantvarning 4