• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • lillabruden

här kommer jag!

joop, grön var jag igår! blanda inte vodka vanilj med Redbull......nä, blanda inte redbull med sprit alls!!! men det positiva var att jag hann bli bakis innan jag la mig o sen sov jag fantamig gott

jo, MJ är "död" säger dem....jag är av naturen lagom(läs överdrivet) paranoid och är övertygad om att han lever på en öde ö med alla intäckter från comeback-en med sina barn o sin apa! han tjänar ju mer på att vara död o så länge han lever så kommer någon att utnyttja hans namn o tjäna pengar!
    Oavsett om han lever eller ej, är han pedofil hoppas jag att han får vad han förtjänar, är han inte pedofil hoppas jag att han får vad han förtjänar! Var det bara lögner hoppas jag han får frid, var han än är!

jag har klänningskris igen....min bästa vän o supertärna såg extra klänningen igår, o hon blev helt tagen! nä,det tar vi nästa vecka

ps, försök att inte byta bild för ofta! denna tant blir alldeles förvirrad! hahaha!

• TinkerBelle

Svängde förbi McD och köpte "Flurrys" till hela familjen.
    Mycket uppsakttat av den målandes delen som bokstavligen "GRILLAS" i värmen.
    Nu har vinden börjar tillta och bra är tur är väl det....

• didis

Välkommen tillbaka Wingtear!

Det är fasligt vad ni är produktiva i värmen, själv sitter jag mest i skuggan men även det är för varmt! Idag står termometern på 27 grader och inte ett moln har vi sett på flera dagar (inte stora nog för att svalka i vilket fall).

Vi håller på att renovera garaget, maken lägger tak o jag skrapar färg o målar. Ett fåtal brädor, sedan behöver jag sätta mig ner en stund o vila...

Barnen är på fotbollscup resp i skärgården så vi har bf hemma. I går gick vi en lång promenad längs strömmen och gick sedan o åt en bit mat o drack några öl.

Så här kommer livet att bli om några år när barnen flyttat hemifrån (hoppas jag)!

Fast jag märker att vi är inga tonåringar längre. I går funderad vi på om vi skulle "mysa" eller se en film - gissa vilket det blev??

• passionsblomman

Vilken film såg ni?

didis skrev 2009-06-27 18:13:33 följande:
    Välkommen tillbaka Wingtear!Det är fasligt vad ni är produktiva i värmen, själv sitter jag mest i skuggan men även det är för varmt! Idag står termometern på 27 grader och inte ett moln har vi sett på flera dagar (inte stora nog för att svalka i vilket fall).Vi håller på att renovera garaget, maken lägger tak o jag skrapar färg o målar. Ett fåtal brädor, sedan behöver jag sätta mig ner en stund o vila...Barnen är på fotbollscup resp i skärgården så vi har bf hemma. I går gick vi en lång promenad längs strömmen och gick sedan o åt en bit mat o drack några öl. Så här kommer livet att bli om några år när barnen flyttat hemifrån (hoppas jag)! Fast jag märker att vi är inga tonåringar längre. I går funderad vi på om vi skulle "mysa" eller se en film - gissa vilket det blev??
  • dfk

Hej på er i värmen!
    Här har det ätits mjukglass med strössel på, första för i år. Jag använde mig av ett av barnen som täckmantel, sa med en len röst- gumman är du inte lite sugen på mjukglass?
    Njaeä, kan jag inte få en annan glass svarar min lilla gumma.
    Meeeen du får ju välja om du vill ha strössel eller chokladtopping, vad säger du? Ja vad gör inte en snäll mamma, jo vi rusar ner till glassboden och köper mjukglass. Jag köpte ju då en för att ge henne lite glass-sällskap. Inte för att jag alls gillar mjukglass(himlar med ögonen, fingrar i kors..).

• lillabruden

oooh glass!!! *dregel!*

jag har sytt idag, gjort färdigt dukar till en brud som behövde lite hjälp till sitt bröllop...annars har m2b o jag 'argumenterat' *grrr* tydligen har jag fel när jag ber honom ta ledigt veckan vi gifter oss
    han har solsting....eller nä! han har ju bara suttit vid datan så han har...hhmmm.....strål-sting?

marabou frukt&mandel? ja tack

ooh förresten har jag ett super recept på marabou mousse om någon är intresserad

• MulleNuh

Go afton!!

Jisses va ni har skrivit här!
    Men jag tyckte jag såg nåt om en bebbe!! Grattis Wingtear!!

Jaha, idag har jag varit med barnen och min syster på lådbilslandet i södertälje. SÅÅÅ himla fint ställe och kul grejer för barnen.. Zack var i paradiset. Och jag brände ryggen så det ser ut som jag har en vit BH på mig!!

• Villemoa

Jaa, ge hit receptet NU lillabruden

Själv är jag hemma och mannen på 40-årsfest hos en jobbarkompis. No kids aloud och ingen barnvakt i sikte så hemma blev jag. Rätt ok faktiskt men det är trist att va hemma själv, ja Moa är ju hemma förstås men hon sussar så sött. Funderar på att äta jordgubbar och mjölk och sen eventuellt lite Ben & Jerry-glass på det Kanske blir det också "tant"-serien "Varuhuset"

• lillabruden

ca. 8 port

200 g marabou orginal
    4 äggulor
    4 dl vispgrädde
    2-3 bitar daim

1. Bryt mjölkchokladen i små bitar och smält över vattenbad. Grovhacka daimen.
    2. Ta chokladen från värmen och rör i äggulorna - rör kraftigt!
    3. Vispa grädden till fast skum och blanda i daimen och chokladen.
    4. Häll moussen i små glas och låt stå kallt ett par timmar.

Vispa grädden väldigt hårt och använd inte marabou daim, då smälter nog daimen
    Jag har använt denna som fyllning i tårtor m.m. Och som superefterrätt gjorde jag den i Kosta Boda Mine glas, sen toppade jag med vit chokladmousse....MUMS!

Och jobbig tant som jag är....aloud är förkortning på out loud, allowed är ordet för tillåtet....sorry men jag är hopplös med sånt.....du får förlåta mig!!

mums vilka goda fika vi har idag allihopa

Villemoa skrev 2009-06-27 21:29:11 följande:
    Jaa, ge hit receptet NU lillabruden Själv är jag hemma och mannen på 40-årsfest hos en jobbarkompis. No kids aloud och ingen barnvakt i sikte så hemma blev jag. Rätt ok faktiskt men det är trist att va hemma själv, ja Moa är ju hemma förstås men hon sussar så sött. Funderar på att äta jordgubbar och mjölk och sen eventuellt lite Ben & Jerry-glass på det Kanske blir det också "tant"-serien "Varuhuset"
Svar på tråden Tantvarning 4