• passionsblomman

Tantvarning 4

Dags att möbla ett nytt tantrum, såhär i vårtid.
    Behöver du kolla i första tråden om du är en tant eller inte?
    Ja, gör det då:www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

: - D
    : - )
    : - (
    : - o
    : - ?
    : - [

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:19
    När tanter ska länka blir det visst inte alltid rätt, här är tråd 1:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 2:

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 00:20
    Och så tråd 3 :

www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-06 08:22
    Ooooh, jag glömde -Att vara tant är en attityd och en inställning, och den här tanten är en underbar inspirationskälla:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-20 20:39
    : - p
    PUSS!!!

• Svar på tråden Tantvarning 4
  • MulleNuh

MMMmmmmmm va gott och AMBITIÖST!!!!!

lillabruden skrev 2009-06-27 21:42:48 följande:
    ca. 8 port200 g marabou orginal4 äggulor4 dl vispgrädde2-3 bitar daim1. Bryt mjölkchokladen i små bitar och smält över vattenbad. Grovhacka daimen.2. Ta chokladen från värmen och rör i äggulorna - rör kraftigt!3. Vispa grädden till fast skum och blanda i daimen och chokladen.4. Häll moussen i små glas och låt stå kallt ett par timmar. Vispa grädden väldigt hårt och använd inte marabou daim, då smälter nog daimen Jag har använt denna som fyllning i tårtor m.m. Och som superefterrätt gjorde jag den i Kosta Boda Mine glas, sen toppade jag med vit chokladmousse....MUMS! Och jobbig tant som jag är....aloud är förkortning på out loud, allowed är ordet för tillåtet....sorry men jag är hopplös med sånt.....du får förlåta mig!!mums vilka goda fika vi har idag allihopa
  • Sonja68

God afton tanter, och hej Wingtears! Här är en rätt ny tant.
    Jag gifte mig i april, och nu när jag är gift har jag tid att hänga här Grattis till bebis i magen också!!

Även vi i norraste norrland har varmt och soligt
    Här är fest i vårt samhälle i dagarna 3.
    Vi var och promenerade en sväng runt centrum med flickorna, de fick åka en karusell, Tanja fick nya sandaler och baddräkt, de fick ballonger och sedan var min man VIT i ansiktet av smärta och huvudet snurrade (operationen var i onsdags), så det blev kaffe o kladdkaka, och GLASS på ett mysigt kafé.
    Sedan hem och vila.
    På em har jag klippt gräset och mannen har stått och dirigerat från balkongen...
    Sedan bjöd grannen över oss på en öl, men mannen får ju inte dricka alkohol när han äter de däringa starka värktabletterna, så det blev jag som fick iskall öl efter bra jobb med gräsklipparen

Mygg o knott, särskilt knott har vi till förbannelse här!!

Nu ska jag gå och hjälpa älsklingen att tvätta sig, han har ju bandage på arm och mage, så det är lite fix med det

Kram på er allihop!

• lillabruden

så ni inte tror jag ignorerar Wingtears baby, jag har henne på facebook o grattat där men grattis igen!!!

nu är jag trött......ska tita på comedy central ett tag o sen sussa kudden!

natti natti

• Im yours

Hej alla goa tanter, man el kvinna!

Jag har semester,och bara äääääääääääääääääär. Det är riktigt vackert i Ö-vik, medelhavsvärme, och så coolt.

Igår tillbringade jag hela dan med Smilla, o alla mina tre vuxna barn. Det går liksom inte att beskriva en sådan lycka ..... jag tror inte jag fattat/ tagit in allt ännu.

Smillis är strax ett år, och söt som socker. Jag fck det glädjande beskedet att det blir ett barnbarn till att älska. Mina söta vänner, barnbarn är verkilgen livets efterrätt. Vi blåste såpbubblor, o Smilla tjöt av skratt. Jag hade oxå köpt henne en spegel, vilken härlig min hon gjorde då hon såg sin spegelbild ♥ ♥ &39829

Robin följde m storebror hem. Idag blev jag bjuden på middag hos dotterns kille. Vi har haft supertrevligt, var ner o kollade Kim från Made of Sweden. Det är ju hamnfestival i stan.
    Jag bor i Sandras 1.a, hon bor hos pojkvännen

Så Diz, livet med stora barn är ljuvligt.

Grattis till bebisen Wingtear. Hmmmm, någon dag vill jag höra om svärmor på bröllopsresan. Hiss, eller diss

Nu har jag avnjutit smarriga chokladpraliner, klart jag köpte så det räcker till oss alla Vassego!! Imorgon är jag bjuden till Sandras svärisar på middag. Det ser jag fram emot. Imorg ska jag baka en rabarbarpaj, att ta med ut till höga kusten- klipparna. Livet är härligt!

Nattinatt, jag är lyckotrött.

• Fjällbruttan

Jag blev komplett galen ikväll
    Så nu har vi beställt en MoskitoVac 5100, den största på marknaden, testad i Norge vid en "hytte med my" så nu jävlar ska här dräpas knott och mygg
    Där rök mitt växthus men just nu är det värt det!
    Stackars Saga är alldeles sönderbiten i nacken, de jävlarna kryper ju in under hatten, mina ben har bölder som vätskar sig och ungarna kvider på nätterna av alla klåda...
    Jodå, jag använder myggmedel, ljusa kläder, myggtält mm....
    Inte ett skit hjälper, möjligtvis radar en stund i myggtältet

Annars har vi hunnit rätt mycket inför bröllopet idag, så imorgon ska mattias skur bilen inför semestern och jag ska klippa mera gräs...

Nu ska arga tanten sova och klia myggbett

Hoppas ni får en bra natt och en underbar morgon

• Heloise

Jag har precis fått se film ifrån Panzers svensexa( en av kompisarna var förbi och hämtade sin väska) och my god, jag skrattade så jag grät. Fullträff verkligen, perfekt utformad svensexa. Panzer har ett jäkla tryck i nävarna btw haha

• passionsblomman
    Heloise skrev 2009-06-27 23:18:57 följande:
    Panzer har ett jäkla tryck i nävarna btw haha
    Fattas bara annat! Man kan inte döpa sig till pansarnäven annars.

Vad kul att det varit en lyckad dag!
  • Heloise

Ja jag är så himla glad för hans skull.
    Nu är det bara min hippa kvar :-s oroar mig lite lite granna för den faktiskt haha.

passionsblomman skrev 2009-06-27 23:21:04 följande:
    Fattas bara annat! Man kan inte döpa sig till pansarnäven annars. Vad kul att det varit en lyckad dag!
  • Villemoa

Såg inte ens att jag hade skrivit aloud istället för allowed, och jag ska vara engelskfröken Jag försvarar mig med att jag inte jobbat på 1½ år och därför lagt av mig lite grann. Du förekom mig den här gången lillabruden annars är jag likadan som du!

lillabruden skrev 2009-06-27 21:42:48 följande:
    ca. 8 port200 g marabou orginal4 äggulor4 dl vispgrädde2-3 bitar daim1. Bryt mjölkchokladen i små bitar och smält över vattenbad. Grovhacka daimen.2. Ta chokladen från värmen och rör i äggulorna - rör kraftigt!3. Vispa grädden till fast skum och blanda i daimen och chokladen.4. Häll moussen i små glas och låt stå kallt ett par timmar. Vispa grädden väldigt hårt och använd inte marabou daim, då smälter nog daimen Jag har använt denna som fyllning i tårtor m.m. Och som superefterrätt gjorde jag den i Kosta Boda Mine glas, sen toppade jag med vit chokladmousse....MUMS! Och jobbig tant som jag är....aloud är förkortning på out loud, allowed är ordet för tillåtet....sorry men jag är hopplös med sånt.....du får förlåta mig!!mums vilka goda fika vi har idag allihopa
Svar på tråden Tantvarning 4